הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/19/2007 5:14:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יונתן K עם תוכן  תשובות לדרור
נושא: תשובות לדרור תאריך: 8/19/2007 5:14:00 PM
מחבר/ת: יונתן K

תודה על תגובתך דרור, דבר ראשון אני שוב רוצה להדגיש שאני לא מתנגד באופן גורף לחוק (תומך בחיוב קסדות לרכיבת שטח, ילדים, כבישים בינעירוניים וכד´ ) , אני רק מתנגד לחוק הגורף (למכולת, לפאב או לים, למשל).

1) "לכן הפילוח של בסיכון יתר או בסיכון נמוך אינו אמיתי כי אף אחד לא יכול להגיד לך מי בסיכון."

הנתונים היחידים, מעבר לנתוני עיריית ת"א, אשר כן נאספו הם נתונים לגבי פגיעות ראש (פגיעות רכב - אני לא מדבר על רכיבת שטח) מבתי החולים.
מתוך הנתונים האלו עולה באופן חד משמעי כי דוקא יש קבוצות סיכון שונות בתוך אוכלוסיית הרוכבים:
הרוב המכריע של הנפגעים היו קטינים מתחת לגיל 18 - זו הסיבה לתמיכה הגורפת לחוק שאנו רואים מכוון ארגון "בטרם".
מבין הנפגעים המבוגרים, כמעט כולם היו רוכבי כביש אשר נסעו בכבישים בין עירוניים.

מעבר לכך, אני מסכים איתך שחסרים נתונים ופילוחים של קבוצות סיכון, וזאת בדיוק הסיבה שבגללה אסור לחוקק חוקים גורפים לפני עריכת מחקר הולם!!!!

2) "מרתיע רוכבים חדשים וארעיים" דרור, תודה בבקשה שאתה לא דוגמה לרוכבים חדשים וארעיים.... ;)

3) כמובן שטיעון אשליית הבטיחות בקרב רוכבים אינו תקף לגבי כולם, ויש אנשים רבים שירכבו מאד בטוח עם או בלי קסדה, אבל יצירת אשליית הבטיחות רלוונטית גם לצדדים אחרים - העובדה שהכנסת מעבירה חוק קסדה ע"מ למזער נזקים מפגיעות רכב :confused: בעוד שאינם עושים כמעט דבר ע"מ לעודד תחבורה אלטרנטיבית הוא מקומם ביותר. מה גם שהחוק הזה מטיל יותר אחריות בלתי מידתית על הרוכבים - מה קורה אם נפגעת מרכב משתולל בזמן שבכלל היית על המדרכה? אם לא חבשת קסדה יכול להיות שהביטוח לא יכסה אותך! אשליית הבטיחות תתקבל גם בחברות הביטוח אם יעבור חוק גורף.

4)"קשירתה של החקיקה לרוכבים אינה רלוונטית"
החקיקה הזאת מתייחסת לרוכבי אופניים ומגדירה אותם כמגזר מסוים בפני החוק, לכן כרוכבי אופניים עלינו לפתח קצת יותר מודעות פוליטית ולבטא אותה, בין השאר באתרים משובחים כגון הרים.

5) "הפרט כשהוא נפגע בגלל שאין לו קסדה נופל כנטל על הכלל"
שוב, אתה מתעלם (לדעתי) מעיקרון המידתיות. חולי סרטן הריאות :dead: וסרטן העור :dead: נופלים "כנטל על הכלל" הרבה הרבה הרבה הרבה הרבה הרבה יותר מרוכבי אופניים
שלא חבשו קסדה, ואין חקיקה המחייבת שימוש בקרם הגנה או חקיקה האוסרת עישון.
אנשים מחליקים במקלחת ונפגעים מדי יום, ומהווים נטל יותר גדול מאשר נפגעי אופניים, ואין חקיקה הקונסת משכירי דירות שלא התקינו משטח מונע החלקה.
אני אעבור לאנלוגיות אחרות ברגע שמישהו כאן יפריך את האנלוגיות הקיימות...
החוק הגורף אינו מידתי אבל בראייה שטחית הוא פופולרי. זו הסיבה שארדן וארגוני הבטיחות בחרו בחוק הקסדות ע"מ לקדם את עצמם -כדי להראות עשייה. פה קבור הכלב וכאן הסכנה.

"אם תהיה בדיקה מעמיקה ויהיו מחקרים או שינויים סטטיסטיים אז יהיה ניתן לבצע בו תיקון" טיעון מקומם ביותר. יש מי שניסח יותר טוב ממני למה הוא מקומם:

הכביש אינו לא מעבדה והרוכבים הם לא שפני הניסיונות של ח"כ ארדן.
מלבד זאת, לא נעשה כל מחקר מקדים לתהליך החקיקה על דפוסי הרכיבה ותאונות האופניים בישראל. אין היום נתונים על מספר הרוכבים בישראל, אין מידע מהימן על מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים רוכבים ועל הסיבות לתאונות, כך שגם לא יהיה כל בסיס להשוואה בעוד שלוש שנים. במדינת ישראל, רק בתל אביב אוספת העירייה נתונים בנושאים אלה, וע"פ נתוני עיריית תל אביב לא היה כלל צריך להעביר את החוק, מכיוון שהם מוכיחים את הטענה שבטיחות רוכבי האופניים תלויה קודם כל במספרם, ובסלילת שבילי אופניים בטוחים. מספר התאונות בתל אביב יורד ככל שמספר הרוכבים עולה.

"ההתנגדות לחוק כפי שהיא מצטיירת ועולה בדיונים מזדמנים מגיעה בעיקר מהבטן. "

סליחה? כל מה שההתנגדות לחוק מציעה לראייה הם נתונים ומחקרים מבוססים!

קרא בבקשה את הלינקים הבאים ותגיד לי אם הם באים מהבטן:
מסמך PDF מרוכז:
http://www.kasdot.org/files/kasda--Draft-May%202007.pdf

עמוד לינקים למחקרים בנושא:
http://www.kasdot.org/links

- יונתן


חזרה לפורום