הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

8/19/2007 5:16:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  דעתי שלי
נושא: דעתי שלי תאריך: 8/19/2007 5:16:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

נכון שרוב המתנגדים מדברים יותר מהבטן מאשר מתבססים על עובדות.
הבעיה היא שגם רוב המצדדים מדברים מהבטן.
וגרוע מכל גרוע - גם מי שהעביר את החוק דיבר מתהבטן (במקרה הטוב...).

--------------------------
דוגמאת העישון שהובאה למעלה היא דוגמא מצוינת:
* הרבה יותר אנשים נפגעים מעישון - גם פגיעה בריאותית ברמות שונות, וגם מוות.
* ישנו חוק נגד עישון, אבל האכיפה שלו יותר עושה צחוק ממערכת אכיפת החוק בישראל (המגוחכת ממילא) מאשר תורם להפחתת תופעת העישון.
* רוכב אופניים שנפגע ברוכבו ללא קסדה נופל על החברה, אבל לא יותר ממעשן שנפגע, אבל מזיק הרבה הרבה (ממש הרבה) פחות לסביבה ולאנשים המקיפים אותו. הרבה יותר אנשים נפגעים מעישון פאסיבי מאשר אלה הנפגעים מתאונות אופניים.

ואף על פי כן, העישון איננו מחוץ לחוק. יש חוקים למניעת עישון במקומות ציבוריים, והמקרים הבודדים של תביעות שמתקבלות בבתי המשפט מדגישים את חוסר התוחלת שלהם.

--------------------------
עוד דוגמא:
נהיגה בשכרות היא אחד הגורמים לתאונות הדרכים. נכון לרגע זה אין בישראל דרך חוקית לבדיקת מידת שכרותו של נהג, ולמעשה עורך דין שמכיר את העובדות יכול להוציא כל שיכור זכאי לחלוטין ממשפט בנושא הזה. זה נובע, דרך אגב, מאזלת ידה של המשטרה ומהתנהגות תמוהה של ממש של בתי המשפט:
http://www.kolker.co.il/a


--------------------------
עוד דוגמא, המוכרת לכולנו - המנשא האחורי:
נכון להיום כדי להטעין מטען שחורג מגבולות הרכב עליו לעמוד בדרישות הבאות:
* לא להסתיר את מספר הרכב
* לא להסתיר את פנסי האיתות, הסימון ומחזירי האור של הרכב
* לא להסתיר את זדה הראיה ממראות התשקיף
* להיות קשור היטב
* להיות מסומן במשולש אדום בגודל שהוגדר על ידי המחוקק
* לא לבלוט בכלל מצידי גוף הרכב (מראות הצד אינן נחשבות לחלק מגוף הרכב לעניין זה

אני עדיין לא ראיתי מעולם מישהו מוביל אופניים על מנשא אחורי בצורה חוקית לחלוטין. כולם מצפצפים על החוק (ואף אינם טורחים לדעת אותו), והמשטרה מתעלמת בדרך כלל. מדי פעם גם שוטר כלשהו, ונותן דו"ח (לפעמים בגלל שהרגזת אותו ואין לו משהו אחר). האם זה תורם לבטיחות של הובלת אופניים? שטויות!!


--------------------------
ועוד דוגמא:
על פי החוק במדינת ישראל, אופניים נחשבים לכלי רכב לעניין מרבית חוקי התנועה. למשל, אסור לרכב על אופניים בשולי הכביש(!!!)
זה לא רק סעיף חסר משמעות - חבר שרוכב כביש (תריאתלט) קיבל דו"ח על רכיבה בשולי הכביש. בחיי....


============================================================
אני רוכב תמיד עם קסדה - וברוב המוחלט של המקרים עם FF, גם במסלולי XC מובהקים. לאחרונה התחלתי לחבוש חצי-קסדה באימוני אינטרוולים ברכיבה בכביש סגור, נטוש ונקי.
ילדי אינם עולים על אופניים ללא קסדה. הגדולה (3.5) רוכבת על אופני עופרת עם גלגלי עזר, והקטן על כסא יעודי על האופניים שלי. "קסדה היא אחת המלים הראשונות שלו, וכשהוא רוצה לצאת לרכיבה (וזה כל פעם שהוא רואה אותי, בערך) הוא חובש את הקסדה שלו ומביא לי את שלי.....
אני לא צריך חוק. כמוני גם רבים אחרים.

ואני חוזר לבעיה העיקרית - האכיפה הולכת להיות בדיחה. פעם בשנה יצא שוטר משועמם, יעצור אזרח שומר חוק, ויקנוס אותו קשות על רכיבה ללא קסדה. האם נראה למישהו שזה ישפר במשהו את בטיחות הרוכבים??
נפגעים רבים על אופניים הם עובדים זרים, שאין בידם לקנות אופניים במחיר סביר. אלה לא ירכשו קסדות.
אנשים שאינם מודעים לחשיבות של חבישת קסדה ישיגו את הקסדות הזולות ביותר שיוכלו למצוא, ולא יטרחו כלל להתאים אותן אל ראשיהם. בתוצאה תהיה שוב - בדיחה על חשבון החוק, האוכפים אותו והמצייתים לו.

אני נגד החוק במתכונתו הנוכחית.
אמשיך להטיף בכל פורום בו אני פעיל או נוכח - וירטואלי או פיזי, לחבישת קסדה, ולהעדפת FF ברכיבה על אופניים.

יום שמח לכולם


חזרה לפורום