נושא: ואותי תמיד למדו ש-"חינוך מתחיל מהבית" תאריך: 8/20/2007 4:22:00 PM
מחבר/ת: Mishel Kuper
והנה גברת תירוש, אוטוריטה חינוכית בכנסת, ח"כ לתפארת מדינת ישראל, הוגה מודל חינוכי חדש: "החינוך מתחיל מהרחוב"... אין לי אלא להגדיר את מה שנוצר כאן כטימטום בהתגלמותו. ההורים לא יכולים להתמודד בבית, אז שהרחוב יעשה זאת, ובכוח - דרך החוק!! וכעת לסוכריית האכיפה: מסתבר שקטין יוכל להתמרד נגד הוריו ולהמרות את פיהם ולמרות שיצעקו עליו בבית ש-"יש חוק!" לצאת לרכב ללא קסדה בשל הטענה המוצדקת שלפי החוק אם הוריו לא בשטח, אי אפשר לעשות לו כלום. הוא יכול לצאת עם הקסדה החוצה ולהשאיר אותה בצד, ולרכב בשקט. במילים פשוטות הוא יכול לשים פס על כל החוק האידיוטי הזה, ולהסתלבט עלינו בשקט. כנגדינו, המבוגרים, כן ניתן לאכוף את החוק ואל תשלו את עצמכם שאולי לא תהיה אכיפה. תהיה ועוד איך תהיה, כמיטב מסורת משטרת ישראל, בשיטת חיפוש המטבע מתחת לפנס. מבחינתה זה יהיה חוק קל מאוד לאכיפה. כשם שנוח למשטרה לאכוף את עבירת המהירות במקומות בהם הנהגים נוסעים מהר כי ניתן וכי זה מתבקש ולמעשה היא איננה מסוכנת במקום הזה, ככה גם כאן, יעמידו פקח/שוטר בשדירה, במקום בו תעבורת אופניים שלווה מתנהלת לאיטה, ויעניקו "מתנה" של 250 ש"ח קנס לכל מי שמעז לחשוב שסכנת ההיפגעות בראש, ברכיבה איטית ומוגנת מרכבים בכביש, היא אפסית. והנה הגענו למצב האבסורדי, שיצר המחוקק הנאור שלנו, גלעד ארדן (ליכוד): ילדים וצעירים שמרבים ליפול ושאצלם יש הגיון רב בדרישה לחבישה לא יחבשו, מבוגרים שקולים ואחראים שמתניידים עם אופניהם בעיר בנחת וממעטים ליפול יאכלו קנס אם לא יעשו כך... העיקר שכבודו, שאצה רצה לו הדרך להטביע את חותמו על חוקי המדינה בכל דרך שרק ניתן, זקף לזכותו עוד חוק רע בספר החוקים - וכל השאר יכול ללכת לעזאזל. לא חשוב נסיון רע במקומות שכן נחקק חוק גורף, לא חשוב שבמדינות אופניים מובהקות חשבו על זה כבר (תתארו לכם!) ואין חקיקה גורפת - את הבחור הזה אי אפשר לבלבל עם עובדות! רק בריאות, מישל
|