נושא: קצת סדר בבלגן תאריך: 9/16/2007 6:59:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
הספייסרים הם טבעות שנמצאות מעל המיסב העליון ומתחת לסטם. שום שינוי בהם לא ישפיע כהוא זה על זוית הראש. לבולם יש פרמטר שנקרא A2C - Axel to Crown, שמתאר את המרחק בין ציר הגלגל הקדמי עד לחלק העליון של כתר הבולם - שהוא החלק המחבר את רגלי הבולם אל מוט ההיגוי. זהו הפרמטר שמעניין אותך מבחינת ההשפעה על זוית הראש.
מקובל כלל אצבע האומר ששינוי של אינטש אחד בA2C יקטין בערך במעלה אחת את זוית הראש. יש לכך השפעה על ההיגוי שתורגש (אם בכלל) בעיקר במהירויות נמוכות.
אם אתה מרוצה מהתנהגות האופניים כרגע, אל תאריך את מהלך הבולם. כמו שכתב נועם: החלף אותו בבולם XC טוב - וההבדל יורגש הרבה יותר מאשר אם תיקח בולם שוה ערך לשלך בעל מהלך ארוך יותר.
והטוב ביותר (בתלות בתקציב) - בולם בעל מהלך משתנה. לדוגמא (ויש דוגמאות רבות אחרות) - רוקשוקס טורה - 85-130, שישאיר לך את האופי הקיים בתוספת שיכוך טוב בהרבה, אבל יאפשר לך לקבל את אותו שיכוך משופר גם במהלך ארוך בהרבה, שיגרום לך לחיוך גדול בירידות ושבילים טכניים. יש בולמים טובים ממנו גם לרוקשוקס וגם לאחרים.
לגבי השאלה האחרונה - כנראה שבעיות של שליטה באופניים לא תהיינה לך גם עם 130מ"מ. במרבית השימושים השלדה תעמוד בכבוד גדול גם עם מהלך ארוך בהרבה מהקיים (טרק, אתה יודע...) - אבל כמובן שלא ישאר שום דבר מהאחריות לכל החיים לרוכש המקורי של טרק.....
בהצלחה
|