הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

9/27/2007 6:58:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אחת האפשרויות....
נושא: אחת האפשרויות.... תאריך: 9/27/2007 6:58:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

נראה לי שכדאי להתחיל עם הגדרת האול מאונטיין של הרוכב המסוים. ישנם דגמים רבים של אופני ז"ק אגרסיביים, שיאפשרו לעבור כמעט כל מסלול. הפעם הראשונה שלי במנרה היתה על אופני ז"ק עם בולם אלסטומר 63 מ"מ...

עד ממש לא מזמן עשיתי AM עם אופני מונגוס פיירבול, שלדת דירט בהגדרה, עם בולם 100מ"מ הכוללל נעילה. השינוי היחיד שהכנסתי בהם היה מוט כסא ארוך מספיק כדי להרימו לגובה נוח לדיווש ארוך. אין ספק שהאופניים יכולים לקבל מזלג ארוך בהרבה (נניח 150), אבל מפאת קוצר השלדה כדאי מאוד שיהיה בעל מהלך משתנה. גם עם 100מ"מ הם נוטים להרים גלגל קדמי בדיווש בעליה.

הערה כללית - בכל ז"ק שהיה לי דאגתי לצמיג אחורי בשרני וקשוח, שמאפשר רכיבה בלחץ אויר נמוך יחסית. ההבדל משמעותי מאוד בז"ק, לעומת ש"מ. בעוד שלאופני ש"מ נוהגים רוב רוכבי האול מאונטיין שאני מכיר לבחור בצמיג צר יותר מאחור, בז"ק לא הייתי מוותר על צמיג רחב גם מאחור.
מפאת מגבלת התקציב הייתי "מסתפק" ב8 הילוכים מאחור (כפול 2 או 3 מלפנים), ובבלמי חישוק - ומשקיע בבולם םאיכותי.
עוד דבר שאני אישית נכויתי בו - שים לב לגובה הציר המרכזי (BB). היו לי אופניים מאוד מוצלחים שהחלפתי לאחר כשלושה חודשי רכיבה רק בגלל זה.

חג שמח


חזרה לפורום