הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

9/30/2007 7:04:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  זויות ראש
נושא: זויות ראש תאריך: 9/30/2007 7:04:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

זוית הראש, כלומר הזוית שנוצרת בין קו הסטירר לבין הקרקע משפיע באופן ישיר (אם כי לא בלעדי) על ההיגוי. ככלל, ככל שהזוית גדולה יותר (כלומר, המזלג זקוף יותר), ההיגוי יהיה חד יותר ו"עצבני".

באופני XC תחרותיים הזוית היא סביב 71 מעלות. לרוכבים מנוסים עצבנות ההיגוי איננה בעייתית במהירויות הגבוהות יותר, ומאפשרת שליטה מדויקת יותר במהירויות הנמוכות בעליות. גם באופני פעלולים שונים (דירט, טריאל) מקובלות זויות כאלה.

באופני מדרונות (DH) הזויות נמוכות מאוד - 65 מעלות ופחות - ומיועדות לאפשר שליטה נוחה במהירויות גבוהות מאוד. מהירויות נמוכות אינן בלקסיקון...

באופני רכיבה חופשית (FreeRide) מקובלות זויות מעט יותר גבוהות מאשר במדרונות, משום שהמהירויות מעט נמוכות יותר.

באופניים רב תכליתיים המיועדים לAM נעשות פשרות שונות בין זויות XC הנוחות לטיפוס ומהירות איטית, לבין זויות FR למהירות גבוהה. בהכללה - סביב 67-69 מעלות.


שינוי מהלך הבולם הקדמי נעשה על ידי כיווץ שלו, מה שמעלה את זוית הראש - בערך במעלה אחת על כל אינטש. יש לזה השלכה נוספת, של הזזת הרוכב קדימה, מה שמקל על איזון האופניים בעליות תלולות. זו הסיבה שמרבית אופני AM מצוידים בבולם בעל מהלך משתנה.

וכדאי להדגיש: ישנם גורמים נוספים המשפיעים על הרכיבה, כמו מיקום הרוכב בין הגלגלים, ומבנה הבולם עצמו (ריחוק הדרופאאוטים מקו הסטירר, למשל). הזויות נותנות מושג, וישנם יוצאים מן הכלל לכל הכיוונים.

חג שמח


חזרה לפורום