נושא: לא תרויח דבר מההחלפה תאריך: 10/5/2007 10:54:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן
היו לי שווין רוקט, ואהבתי, אבל יחסית לאוטרו ההבדל איננו קיצוני. גם אם המשקל קל יותר (מה שבכלל לא בטוח) - המהלך הקצר יותר מלפנים, ואפשרות קיצור המהלך מאחור יהיו משמעותיים יותר בעליות ארוכות מאשר עוד ק"ג אחד במשקל האופניים. 27 ההילוכים של השווין לא יתנו לך שום יתרון על הגיר הנוכחי שלך, ואם הדיסקים ההידראוליים שיש לך כרגע מתפקדים היטב, גם המעבר לדיסקים מכאניים לא ייתן לך שום דבר. אם אתה נחוש בדעתך להחליף, וזה לא יעלה לך - סבבה. אם תידרש להוסיף כסף על ההחלפה, ומכיון שאתה מרוצה מהאופניים שיש לך כרגע - תישאר עם מה שמוכח, ותתחיל לצבור כסף לאופניים יקרים וטובים יותר.
לגבי משקלים - אם לחבריך לרכיבה יש אופני ש"מ במשקל סביב 13ק"ג, סביר להניח שהם עולים הרבה יותר מהאוטרו - וגם מהרוקט. אם אתה משווה לאופני ז"ק - אכן, ניתן בקלות להגיע ל13ק"ג עם אופני ז"ק במחיר כזה. זאת ועוד - יש לא מעט אנשים (כולל אותי) שעושים את כל המסלולים במצפה מודיעין עם אופניים כבדים (שלי שוקלים 17.5ק"ג, לא סופי). אם מטרתך להקל על עצמך בעליות, השווין לא ישנו זאת בהרבה.
אבל באיזור של מצפה מודיעין אין העדפה ברורה לאופני ש"מ. במחיר הזה תוכל לקנות אופני ז"ק טובים בהרבה - וקלים משמעותית.
בהצלחה
|