הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

10/5/2007 12:00:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  כשמציינים שיפוע באחוזים
נושא: כשמציינים שיפוע באחוזים תאריך: 10/5/2007 12:00:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

מדובר על כמה עליה לעומת כמה התקדמות (בקו אויר - הספידומטר יראה יותר).
16% משמעו שבנסיעה של 100 מטרים עולים גובה של 16 מטרים. במעלות תקבל 9.09, שהוא שיפוע לא קל בכלל.

שיפוע של 100% הוא שינוי גובה של 100 מטרים על כל מאה מטרים של התקדמות, או במלים אחרות - זוית של 45 מעלות.

מקובל להשתמש באחוזי שיפוע בניווטים משום שעל המפה רואים מרחק בקו אויר - וגובה במטרים. השקלול הישיר ביניהם נותן אחוזים.

שבת שלום


חזרה לפורום