נושא: לטעמי האישי זה תלוי באופניים תאריך: 11/15/2007 8:54:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
מהנסיון שלי, צריך להבדיל בין אופני ז"ק לש"מ. עם זנב קשיח אתה זקוק לצמיג רחב שיאפשר רכיבה בלחץ נמוך יחסית, כדי לשפר את עקיבת הקרקע שלו. ההבדל ממש קיצוני באופני ז"ק, הרבה פחות משמעותי באופני ש"מ. באופני ז"ק, לאחר מספר נסיונות, התקבעתי על זוג צמיגים שוי רוחב ונפח - לפעמים בעליפרופיל שונה מעט - כשבקדמי חשובה האחיזה, ובאחורי הגילגול.
עם אופני ש"מ גיליתי שאין צורך בצמיגים גדולים מאוד מאחור, ועל פי רוב יש לי צמיג רחב מעט יותר (בערך 10%) מלפנים. גם כאן אעדיף מלפנים אחיזה, ומאחור גלגול ועמידה בפני שחיקה.
לגבי תוצרים מסויימים - הנסיון שלי מצויין עם צמיגי WTB. המוטורפטורים אוחזים מצוין, נשחקים לאט ומתגלגלים סביר. מכיון שאני נוטה למידות גדולות, אין לי הכרות עם צמיגים צרים יותר.
בהצלחה
|