הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

11/17/2007 4:30:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אילן קרפל עם תוכן  צמיגים
נושא: צמיגים תאריך: 11/17/2007 4:30:00 PM
מחבר/ת: אילן קרפל

אין בעייה עם הבדל ברוחב בין קדמי ואחורי.
ב XC לא אגרסיבי מדי, קדמי צריך שיהיה בעל גלגול מהיר הרבה קוביות צידיות (בשוליים) על מנת לאחוז טוב בסיבובים.
אחורי צריך להיות בעל קוביות מרכזיות בכדי לאחוז טוב בעליות.

אצלי יש 2.0 אחורי SPECIALIZED ROLL-X וקדמי MAXXIS HIGH ROLLER -שילוב מעולה ל-XC. הקדמי אוחז יפה ומהיר מאוד. האחורי אוחז בטירוף ומתגלגל יפה.

גורם שמשפיע מאוד על המחיר זה ה- BEAD שזה השפתיים של הצמיג. זה מה שתופס את הצמיג בתוך החישוק.
צמיג עם שפה ממתכת WIRE BEAD עולה כ- 50 ש"ח פחות מאותו צמיג עם שפת ARAMID BEAD שזו שפה מחומרים מיוחדים, קלים יותר.

אם חשוב לך המשקל ויש לך ת´כסף תשקיע...

קוביות:
ככל שיש יותר קוביות=יותר אחיזה, יותר משקל, גלגול איטי יותר.
ככל שהן גבוהות/גדולות יותר-יותר אחיזה בשטחים LOOSE כמו עפר, חצץ, פודרה. יותר משקל, פחות גלגול מהיר.

קטנות יותר= אחיזה טובה במשטחי PACKED דחוסים כמו אדמה, משטחי סלע. גלגול מהיר יותר. כמו הצמיג נגמר/נשחק מהר יותר.

קוביות "משולשות"/בעלות שיפוע/בעלות זווית=יותר גלגול פחות אחיזה.

קוביות צד=אחיזה בסיבובים.

תרכובת גומי:רך=יותר אחיזה בשטחים רכים,יותר שחיקה בשטחים קשים. קשה=יותר אחיזה בשטחים רכים, פחות שחיקה בשטחים קשים.

הכל תלוי בסגנון הרכיבה שלך........

צמיג מאוד נפוץ ל-XC הוא ה- PANARACER FIRE XC.
ה-NEVEGAL דומה לו, ולדעתי יקר יותר.

צמיג מהיר, קל, ובעל אחיזה "עדינה" מתאים ל-XC קליל ולמתחרים:
MAXXIS LARSEN TT 2

גם ה- IGNITOR שלהם מאוד מהיר וקל.

אם אתה מחפש משהו קליל ומהיר הבחירה שלך לא כ"כ טובה. הייתי מגדיר אותה יותר לכיוון האחיזה טובה.

מחירים אתה יכול לראות פה, בחנות שופ הרים או בחנות פדלים
pedalim.com

אני הזמנתי משופ הרים מספר פעמים, מגיע מהר, ארוז טוב, מחירים ברצפה. שווה...

אם יש עוד שאלות...

נ.ב.
אני אוהב לנסות, ולכן כל עונה אני מחליף לצמיג אחר כדי להכיר... כך גם לומדים...







חזרה לפורום