נושא: אתה מדבר, כמובן, על בולם אחורי תאריך: 12/10/2007 7:25:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן
בבולם אחורי ישנן שתי מידות: מרחק עין לעין (Eye To Eye או בקיצור I2I). מידת ההתכווצות.
ישנם בולמים בעלי מידת I2I זהה, אבל מהלך ארוך יותר - כלומר הם מסוגלים להתכווץ יותר. בהנחה שהמתלה מסוגל לזה, המשמעות היא שהאופניים ישקעו עמוק יותר. זה מאפשר כיול רך יותר של הבולם, ועשוי להיות סביר אם אתה מנצל את האופניים לרכיבת מדרונות (DH). זה לא מועיל לשום סגנון אחר, וגם למדרונות, עדיף להחליף את האופניים למשהו יעודי.
אתה שואל לגבי שינוי מידת I2I - כאן יש משמעות גדולה למתלה, משום שישנם מתלים שבהם מידת I2I המסופקת מנצלת את מלוא המרחב המיועד לבולם, ומידה גדולה יותר, אם בכלל אפשר להרכיב, תגרום לפגיעת חלקים נעים אלה באלה. אם מבנה המתלה שלך הוא כזה המאפשר הרכבת בולם ארוך יותר (I2I), המשמעות היא הגבהת האופניים בהתאמה, ושינוי זויות הראש והכסא, בהתאמה. כלומר, תקבל מהלך מתלה ארוך יותר (מתאים לרכיבה אגרסיבית) עם זוית ראש "עצבנית" יותר (מתאים לרכיבת XC).
שורה תחתונה - אני לא מסוגל לתאר לעצמי מצב שזה בכלל כדאי, ובמרבית המקרים, זה גם לא אפשרי.
|