נושא: ברור שהסיבה היא עסקית-כלכלית תאריך: 12/18/2007 6:29:00 AM
מחבר/ת: סינגל פיבוט
אני לא יודע מידיעה אישית, אבל, לאור איכות דגם זה ומושלמותו (לא נופל משילדת בוטיק, במיוחד, בחומרים M5), ולאור דגמי 2008 והנכתב ומוצהר עליהם, ניתן להבין שהמטרה היא למכור יותר ולהשיא רווחים מ- 2 דגמים: הסטמפי 2008 לסוגיהם אשר פולחו כקרוס קאנטרי טהור, דל משקל, בולמי 120 בכל הדגמים, והאנדורו SL, שהם אולמאונטיין טהור או XC אגרסיבי, ובעצם, מזכירים את הסטמפי 2007 בתוספת 2 ק"ג...וחיזוקים שונים. צריך להבין, בשנת 2007, דגם הסטמפי נאמר עליו שהוא שיא השלמות והטכנולוגיה ומדובר באופניים המיועדים לעשות הכל מהכל, כך גם ציינו כל הביקורות, לכן, הסיבה לשינוי הגיאומטריה והצורה בשנת 2008 מוכרחה להיות כלכלית-עסקית גרידא.
יש גם אלמנט שיווקי של הכנסת מוצר לשוק ורכישת לקוחות: החבילה של הסטמפי בשנת 2007 הייתה הכדאית ביותר בשוק, תמורה מדהימה למחיר, וכאמור, השילדה המשובחת. בכך כאסטרטגיה עסקית, אתה רוכש לקוחות ונוגס בנתחים של חברות אחרות, ואחרי שנה, אתה משנה דגם או צורה, ונערך הקיזוז. הם עשו זאת בשנת2002 עם הביג היט ובשנת 2005 עם דגם ההארדרוק דיסק שהיה תמורה טובה בלתי נתפסת בעליל למחיר, ולאחר שנה, דגם זה הפך לבינוני מבחינת רמת האיבזור, משקל וכו.. כלומר - בשנה מסויימת מריצים דגם מחדירים אותו לשוק ומעין מפסידים עליו, ובשנים הבאות קוצרים הפירות..הטמעה, פרסום וחזרת לקוחות. חיזוק לעמדה שלי, ניתן לראות בכך ששילדת 2007 בנויה מצינור עליון בריתוך מונוקוק לאורכו, ואילו ב - 2008 הוא נעלם לטובת צינור עליון אחר..רגיל. מונוקוק כמובן נותן חוזק משמעותי (ראה: סנטה קרוז נומד,ו - VP FREE) ועלותו יקרה. נראה לי שאצלנו בארץ החברה הרוכבים קצת יותר מתוחכמים.. אבל עזוב אותך תהנה מהסטמפי ותפנק אותם באיזה בולם טאלאס 160-120 מקדימה..
|