הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

1/31/2008 11:32:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  שמוליק טל עם תוכן  היתי באותה התלבטות, קניתי את ה Stumpjumper
נושא: היתי באותה התלבטות, קניתי את ה Stumpjumper תאריך: 1/31/2008 11:32:00 AM
מחבר/ת: שמוליק טל

מבין שלושת הזוגות, הספשיליזד מאובזרות הכי טוב וגם הכי קלות.
(לדעתי גם נראות הכי טוב, אבל זה עניין של טעם).
האבזור בדגם הזה מצויין ולא היתי מחליף אף חלק.

כדי לקבל אותה רמת איבזור צריך לעלות לטרק EX8 שיקרים הרבה יותר.

אני הזמנתי רכיבת מבחן על שלושת הדגמים.
המרין לא היו זמינים למבחן, את הספשלייזד קיבלתי למבחן ואהבתי מהרגע הראשון.
לכן ויתרתי על הרכיבה על הטרק (ה 8 גם לא היו בתקציב שלי).

מנסיון של כחודשיים רכיבה על ה Stumpjumper 2008:
יתרונות:
=======
* אופניים קלילות,זריזות ומהירות מאוד.
* טיפוס עליות הפך לקלי קלות. אין התרוממות פתאומית של הגלגל הקדמי כמו שהיה לי
באופניים הקודמות ולכן אפשר להתרכז בפידול.
* מגהצות את השטח ברמה שקשה להאמין, הדבר היחיד שעולה לי בראש זה נסיעה בסיטרואן עם בולמי אויר.פשוט לא מרגישים שום אבן, קטנה או גדולה.
* יציבות כיוונית מעולה, כמעט ולא סוטות מהמסלול וגם כשזה קורה עדיין מרגישים בטוח.אתה יכול להחליט לעבור מכשול מימין, משמאל או מעל והאופניים פשוט נוסעות לאן שאתה מכוון ללא שום דרמות.
* אני מרגיש איתם ביטחון רב גם בירידות וקטעים טכניים.
* העברת הילוכים חלקה כמו חמאה כולל העברה מקדימה לצלחת גדולה. בלמים חזקים מאוד.
* לא מורגש בכלל בובינג ברכיבה בישיבה.יש בובינג דיי חזק כאשר רוכבים בעמידה
אפילו כאשר הפרו פדל מופעל.
כאשר מפדלים עגול וחלק, אין בכלל בובינג.
* יפות שבא לבכות.

חסרונות:
========
* ציר מרכזי יחסית נמוך, צריך יותר תשומת לב במעבר סלעים או מדרגות.
* לחלוטין לא מתאימות לרכיבה בבוץ,אפילו קל.
עקב מיקום המעביר הקדמי, הוא נסתם תוך זמן קצר.
אין מספיק מרווח בוץ לצמיג האחורי.

לסיכום:
=======
החיוך לא יורד לי מהפנים כבר חודשיים, כל רכיבה היא חוויה מחדש.
מומלץ++++




חזרה לפורום