הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

2/4/2008 12:39:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  זה לא "קוד", אלא היקף הגלגל במ"מ
נושא: זה לא "קוד", אלא היקף הגלגל במ"מ תאריך: 2/4/2008 12:39:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

הדרך הפשוטה למדוד:
על משטח ישר כלשהו (מדרכה...), שמן קו התחלה.
שים את האופניים כשהונטיל בדיוק בדיוק כלפי מטה, בדיוק מעל הקו.
בעודך יושב על האופניים התקדם לאט בקו ישר, עד שהונטיל יגיע שוב אל הנקודה הנמוכה ביותר שלו.
סמן את הנקודה הזו, ומדוד את המרחק במילימטרים בינה לבין הקו.
זה המספר שאתה זקוק לו.

אולי מעט מדויק יותר יהיה לסמן קו (בגיר, נניח) על הצמיג עצמו, ולהיעזר בצופה מן הצד.

אפשר גם, כמובן, פשוט למדוד את ההיקף בעזרת חוט או סרט מדידה, אבל מדידה בגלגול תוך ישיבה על האופניים גורמת למעיכת הצמיג כמו בעת רכיבה, ועשויה להגיע לדיוק רב יותר.

דרך אגב, במיוחד בצמיגים רחבים ישנם הבדלים במבנה הצמיג (גודל הקוביות) שעלול להתבטא בהיקף - ולכן יש כאלה שיעדיפו למדוד כך גם מידות שמופיעות בטבלא.

בכל מקרה, טעות של ס"מ שלם היא פחות מחצי אחוז, מה שיתבטא בפחות מחצי מטר לכל ק"מ, או פחות מ50 מטר לכל 100ק"מ. ברכיבה בשטח זו רזולוציה יותר טובה ממה שתקבל מכמה שינויי כיוון שלא מופיעים במפה, ויספיק לכל סוג של ניווט או מעקב.

בהצלחה



חזרה לפורום