הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


TransAlp בשופ הרים

TransAlp יד שניה
אתר הרים > סקירות מוצרים > מנשאי שתיה תיקי מים > CamelBak TransAlp  שנת 2004
CamelBak TransAlp שנת 2004


התמונה להמחשה בלבד
דירוג 4 מתוך 5 מבוסס על 1 סקירות.
 
                
נכתב על ידי יוסי רוז'ני  
בתאריך: 27/12/2004   שעה: 16:14
שלח הודעה לכותב הסקירה
קרוס קאונטרי סגנון רכיבה
חודש תקופת שימוש 
מחיר 720 ש"ח, נרכש בפחות אצל היבואן לפידות עלות
בארץ מקום רכישה
תיק יום גדול , הנפח המוצהר הגדול ביותר לקטגורית תיקי יום – 31 ליטר, מתוכם 3 ליטר לנוזלים שבשקית השתיה. (הערה כללית לענין הנפח – אף תיק של אף חברה לא מגיע באמת לנפח המוצהר. הנפח של כל תא בנפרד גדול בהרבה מהנפח של התיק עצמו, כי תא מלא לוקח את המקום של התא הסמוך לו!).
השקית – דגם Omega נוחה מאד לשימוש. פתח מילוי רחב מאפשר מילוי קוביות קרח וניקוי קל. אין נזילות מהפיה. ולמרות שאין נזילות, ישנו ברז נוסף לסגירה הרמטית של פיית השתיה, כך שגם כשהתיק זרוק במכונית למשל עם עוד ציוד, אין חשש שמשהו בטעות ילחץ על הפיה וירטיב הכל מסביב (מעיין נצרת בטחון...)
פיית נשיכה גדולה, מאפשרת גם שלוקים גדולים...
תאי רשת בצד מאפשרים אכסון נעלים או אפילו בקבוקי 2 ליטר.
תא רשת חיצוני, מעיין סל כביסה שמאםשר לדחוס בגדים לחים מזעה או אפילו מעיל פוך. 4 רצועות מהדקות את כל העסק אחרי האריזה, כך שניתן להצמיד הכל לגוש דחוס שיושב יפה על הגב.
למרות שהתיק גדול, הוא קל יחסית, 1.34 ק"ג כשהוא ריק.
2 מחזירי אור אנכיים, מאפשרים להיראות היטב.
בעד
עבור התיק היקר בעולם בקטגוריה הזו,(120$ בחו"ל) הייתי מצפה לקצת יותר. הרוכסנים בתא המרכזי אינם נפתחים עד למטה, כך שקשה לארוז ציוד בעל נפח גדול, למרות שהוא נכנס בסוף אם דוחסים, (פשוט הפתח צר).חסרה לי חלוקה נוספת של התאים. מי שרוצה להפריד בין מזון, ספרים, משקפת ומצלמות, יגלה שקשה להפריד. אפשר היה בקלות להוסיף עוד רוכסן לתא עם הכסף הקטן, תא נח לסלולרי, ותאים לכלי כתיבה. אפשר היה להוסיף כמה נקודות עם לולאות חיצוניות אליהן ניתן היה לאגוד חפצים נוספים בחבל, וחבל שלא הוסיפו. יש לי תיק של outdoor בשובי 200 שקלים, עם חלוקת תאים הרבה יותר נוחה והגיונית.
השיטה ש Camelbak בחרו לאורר את הגב אינה מוכיחה את עצמה(אם כי למען הכנות רק מדדתי אך לא רכבתי עם תיקי המתחרים כמו דויטר, כך שאני לא בטוח ששם יותר מאוורר. השיטה החדשה של דויטר – רשת מתוחה שמפרידה בין הגב לתיק נראית רעיון טוב, אבל בפועל , בגלל הרחקת המשקל מהגב, התיק שלהם מתנדנד לצדדים). בCamelbak בחרו בפנל air support, כלומר 5 כריות רשת תלת מימדית עם תעלות אורור ביניהן. למעשה כשהתיק עמוס, הכל נלחץ אל הגב, ותעלות האוורור אינן עובדות. יתכן שאם הכריות היו יותר עבות (3 ס"מ במקום 0.5 ס"מ) זה היה יותר יעיל.
טפס קטן לצרור המפתחות נראה די עלוב ולא נוח לשימוש. יש היום טפסים מעולים, ניתקים, לא יקרים ולא כבדים. אז למה להתקמצן?


בקיצור הפרטים הקטנים אך משמעותיים, שהיו הופכים אותו מסתם עוד תיק של מותג, לפינוק נוח באמת. תאי חגורת המותן יכולים להכין מכסימום טלפון סלולרי, ובשום פנים אי אפשר לשלוף אותו בקלות. יש להם מה ללמוד מחברת גרגורי בעניין תאי רצועת המותן.
כיסוי הגשם נח ואכן אוטם הרמטית את התיק. אבל מדוע לכל הרוחות הוסיפו רצועת הידוק עם סקוץ למעלה, אם שכחו לשים על התיק תפס כלשהו שיהיה לאן לחבר את הרצועה?!
מופיע בדגם צבעים אחד בלבד שילוב של כחול/תכלת/שחור
נגד
רק במדידה בחנויות - כל החברות נסיון במוצרים דומים 
את התיק בחרתי לאחר שבחנתי בחנויות כמעט את כל דגמי המתחרים – דויטר, ואודה, גרגורי, לואה-אלפין ועוד. למרות החסרונות שציינתי, הTransAlp עדין נראה לי הבחירה הנכונה. עלי לציין כי בדקתי את התיקים עם הוספת משקל של 5 קילו, הכרחי למי שרוצה באמת להרגיש בחנות את התיק כפי שיתנהג בשטח. וביין דגמי הקמלבק השונים, למי שרוצה רק מינשא מים פלוס – שילך על דגם הMULE. מי שרוצה גם תיק – שידלג על כל דגמי הבינים האחרים, ויגיע ישר לTransAlp סיכום
לכל רוכב ישנן הנקודות העקרוניות לו. למרות זאת נראה לי כי אף רוכב לא יבחר לפסול את התיק, כי באמת הוא תיק טוב. המלצות
כללי:  חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים  עיסקה: שלושה הריםשלושה הריםשלושה הריםשלושה הריםשלושה הרים ציון
 
                

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019