|
נכתב על ידי אורי רימון
בתאריך: 3/6/2006 שעה: 20:05
|
|
|
קרוס קאונטרי |
סגנון רכיבה |
שנה |
תקופת שימוש |
320 עפ"י אתר CTC |
עלות |
בא על האופניים |
מקום רכישה |
צמיג מהיר מאד אחיזה מצויינת בקרקע מהודקת נפח אויר גדול ביחס לחתך הצר יוצר "ריחוף" מעל מכשולים, משפר האחיזה ומהווה שיכוך מסוים באופני זנב קשיח. עמידות מעולה לפנצ´רים - אפס פנצ´רים ואפס בריחות אויר בלמעלה משנה של שימוש עם ערכת טיובלס (חישוק רגיל מוסב לטיובלס + חומר), ללא הוספת חומר אטימה! שחיקה נמוכה מאד - כמעט שלא רואים שחיקה אחרי שנה של רכיבה פעמיים בשבוע לפחות. סבירים גם כצמיגים לחורף - מתנקים מהר יחסית מבוץ ושומרים על אחיזה מסויימת |
בעד |
צר מאד - חתך אמיתי פחות מ-1.9 אחיזה בינונית בתנאי שטח של חצץ ואבנים קטנות (loose over hardpack) יכולת בלימה בינונית מינוס - מגיע מהר מאד לנעילה ומחליק על כל קרקע שאינה מהודקת היטב ונקיה מאבנים יקר מאד (לפחות במחירו המלא) |
נגד |
צמיגי XC תחרותיים נוספים, לא צמיגי טיובלס |
נסיון במוצרים דומים |
האופניים (יד שניה) הגיעו עם הצמיגים הללו קדמי ואחורי, והשתמשתי בהם עם ערכת טיובלס וחומר של סטאן. למשך למעלה משנה שכחתי את משמעות המלים "פנצ´ר" ו"בריחת אויר" למרות שהחישוקים לא היו טיובלס מקוריים. תענוג מבחינה זו. המחיר היה בהתרסקויות לא מעטות בקטעי דאונהיל מדורדרים (ברמת תחרויות XC, לא דאונהיל) ובסיבובים על אדמה לא יציבה (חצץ ואבנים קטנות). המצב השתפר מאד כשהחלפתי צמיג קדמי לאחר (Specialized roll-x pro) בעל אחיזה טובה משמעותית, אך הבלימה עם האחורי עדיין היתה מפחידה בירידות. לדעתי הצמיג מתאים יותר לתנאי אירופה הלחים והמהודקים, ופחות לארצנו המדורדרת. |
סיכום |
צמיג מתאים לרוכב XC תחרותי בעל טכניקה טובה, המחפש צמיג טיובלס אמיתי, עם אפס תקלות וצורך בהוספת מעט מאד חומר בשימוש בגלגלי טיובלס. לא מתאים לרוכב (כמוני) בעל שליטה בינונית בלבד באופניים, הזקוק לאחיזה וביטחון בירידות ובסיבובים בכל תנאי השטח. בכל מקרה לא הייתי משתמש בו כקדמי אלא כאחורי בלבד, במיוחד לאור החתך הצר מאד שלו. קיימת כיום גרסת tubeless ready לצמיג, שאמורה להתאים למשתמשים בגלגלים רגילים מוסבים לטיובלס. צמיגי ה-TR אמורים גם לשקול משמעותית פחות, כך שכדאי לשקול שימוש בהם אם כבר מחליטים על הצמיג. |
המלצות |
כללי: עיסקה: |
ציון |
|