כתב: עומר יגאל
  ,   ,

בינוני  אורך המסלול: 18 ק''מ  זמן: 3 שעות רמה
מקורות מים נוף מדהים מסלול מעגלי מאפיינים
כיצד מגיעים: מכביש 65 בקטע שבין צומת גולני לצומת קדרים. פונים ימינה את בישוב רביד בק"מ ה 80. לאחר 1 ק"מ בכביש הכניסה לרביד ישנה פנייה ימינה של דרך כורכר טובה. כאן מחנים את הרכב. איך מגיעים
נחל ארבל
מים, בוץ, פריחה גלילית וריח הקידה הצהובה – הופכים את מסלול נחל ארבל לחוויה אמיתית במיוחד עכשיו בין החורף לאביב. חלקו התחתון של נחל ארבל הופך כשהוא זורם לדיווש רטוב, המעלה את האדרנלין בדם לעוצמות חדשות. המסלול קצר (18 ק"מ) אך בחלקו המרכזי טכני ומורכב מאד שכולל מעברי מים וחלוקי נחל.
המסלול:
עולים על האופנים וגולשים בדרך הכורכר לכוון דרום. לאחר ירידה של 3 ק"מ מגיעים לערוץ נחל ארבל. פונים שמאלה עם סימון שבילים שחור (בקטע זה הסימון אינו ברור). מדוושים במורד הנחל ולאחר 2 ק"מ הופך הסימון בערוץ לכחול (שימו לב להמשיך בתוך הערוץ ולא לעלות ימינה). ההמשך כולל מעברי מים ורכיבה בין חלוקי האבן. הרימו את המבט וצפו אל המערות הרבות התלויות מהמצוק המאיים של הארבל ונזכר בתאורו המפחיד של יוסף בן מתיתיהו על אופן חיסול המתנגדים להורדוס – שנזרקו מהמערות לתהום.
בקצה הנחל מגיעים אל הכפר הבדואי חמאם(שנקרא על שמו הערבי של נחל ארבל), כאן פונים שמאלה במעלה הכביש. בחלקו העליון של הכפר נגמר הכביש ולאחר מעבר של שער לרכב עולים על דרך כורכר טובה המטפסת במתינות אל הישוב רביד, דיווש של 4 ק"מ נוספים. כשתגיעו למעלה מותשים אך מאושרים, פנו שמאלה בכביש היורד במהירות לנקודת ההתחלה.
כדאי להעזר במפת סימון שבילים מספר 3 – הגליל התחתון.
הגליל המערבי והגליל התחתון איזור
גליל תחתון, העמקים והגלבוע (3) מפת ס"ש

נחל ארבל
לא ניתן להגיע לסוף המסלול מאת: משה
בתאריך: 28/5/2012   שעה: 16:03
הציון הוא ארבעה הרים
ביצענו את המסלול רק בחלקו. לא הצלחנו להגיע אל הכפר הבדואי חמאם. עלינו ימינה למסלול הכחול הבליכה רגלית עד ליישוב ארבל

אחלה מסלול מאת: אלעד בר
בתאריך: 30/10/2008   שעה: 20:11
המסלול מדהים. מומלץ בכול שעות היום. ניתן להיכנס לנחל ממש בצומת עילבון בירידה מזרחה בשביל דרדרת. בשעות הבוקר המוקדמות הזריחה ממול מרנינה. כאשר יש מים בנחל ניתן לרכוב בכול שעות היום. אני אישית רכבתי שם פעמיים לאחר רכיבת לילה מים תיכון לים כינרת ובכול פעם היתה חוויה.

לחשוב טוב לפני שנכנסים לנחל מאת: עופר
בתאריך: 14/8/2005   שעה: 14:34
הציון הוא הר אחד
רכבתי שם בשבת האחרונה (13.8), הירידה מרביד באמת מדהימה, אבל המקטע בנחל(שהוא דיי ארוך)היה דיי מעצבן הרבה מקטעים של הליכה וחצייה רגלית של מעברי מים(אי אפשר לחצות בנסיעה). ואז הקינוח היה העלייה המתישה.
בכל מקרה לא אחד המסלולים שאני אזכור לטובה.

עניין של פיקוח נפש בעליה חזרה מאת: יהודה ויואב
בתאריך: 30/9/2004   שעה: 19:53
אחלה מסלול, באמת, רצוי לא לגעת בברקסים בירידה מרביד... בדרך חזרה בעליה המתישה חובה לעצור באמצע מטע המנגו ולהתרחץ בעירום בברז של צינורות ההשקיה.
מניסיון!!!

נחל ארבל מאת: עדו
בתאריך: 2/11/2003   שעה: 08:03
מסלול נהדר, גם בסוף הקיץ קיימות נביעות וזרימה קלה שיוצרת מעברי מים נחמדים.
לדעתי, כדאי להתחיל את המסלול הטבעתי באל-חמאם (ניתן לחנות במגדל), לטפס לכיוון רביד בדרך הכורכר ולשמור את חווית הנחל לחלק האחרון של הטיול.
אפשר לגוון בעלייה וירידה מהארבל.

נחל ארבל מאת: עזרא ברנע
בתאריך: 19/4/2003   שעה: 08:15
לפני 4 שבועות, עם חבר, עלינו את נחל ארבל בתוך זרימה משגעת, פריחות וירוק כמו בשוויץ. הגענו עד לאזור בוצי מדי מתחת לישוב כפר זיתים. עלינו על גדת הנחל לישוב. המשנו לארבל ולמצוק. משם למטה לאכסנית YMCA בה התגוררנו, ארוחת בוקר על המים, מליון דולר