כתב: Dov gazit
בתאריך: 15/10/2003   שעה: 21:53
מסלול מעגלי ביער בן שמן שם המסלול
הטרמפיאדה של 'מסלול מעגלי ביער בן שמן'
  ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,

למתחילים  אורך המסלול: 12 ק''מ  זמן: שעתיים רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים המסלול מתאים למשפחות מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
נסיעה ליער בן שמן כביש 6, כביש 1 - כביש 443 איך מגיעים
יש להגיע למצפה מודיעין על כביש 443 להחנות הרכב בחניה.
חזרה עם האופניים לכביש רכיבה מזרחה על כביש 443 כ - 2.5 ק"מ, (עוברים את פארק נאות קדומים משמאל), פניה ימינה דרומה, שביל מסומן שחור ממשיכים בירידה כל הזמן על השביל השחור.
לאחר 1.7 ק"מ פניה ימינה מערבה.המשך רכיבה כ - 2.5 ק"מ היער כל הזמן מימיננו.פניה ימינה שמאלה יש לשמור על השביל הראשי (השחור).
המשך רכיבה 1 ק"מ מגיעים לכביש גימזו, פונים ימינה צפונה על הכביש, רכיבה של 1 ק"מ צפונה פארק הקופים משמאלנו.

אפשרות ראשונה (פחות מענינית ומסוכנת) רכיבה על הכביש עד כביש 443 פניה ימינה וחזרה למצפה מודיעין.

אפשרות שניה כניסה ימינה לשבילי היער ורכיבה מקביל לכביש עד החניה של מצפה מודעין.

לאחר מעבר פארק הקופים פניה ימינה ליער תוביל אותנו להפסקת הקפה יש שולחנות ומים.
מישור החוף והשפלה איזור
יער בן שמן מקום
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

מסלול מעגלי ביער בן שמן
מסלול חביב ביותר מאת: אסף מסיקה
בתאריך: 17/6/2008   שעה: 23:49
מסלול בהחלט קל.
חנינו בחניה של הפארק הקופים. משם דיוושנו כלפי מטה אל הפניה מכביש 4314 אל פארק הקופים. חצינו את הכביש, ונכנסנו ליער. רכבנו לצד הכביש (כמעט תמיד רואים אותו מרחוק), עד למצפה מודיעים. כל החלק הנ"ל הינו במרביתו בעלייה.
משם המשכנו בשבילים שבהם קשה לראות הכביש, אך מקביל אליו, עד שהגענו לצומת שבה רואים את סימון השבילים השחור (שאינו מסומן במפה).
המשכנו איתו, בירידה ולאחר מכן מישור, עד שמגיעים לפניה ימינה ליער הקופים ומשם עלינו לחניון.
סה"כ: 1 שעה, 10 דקות, רכיבה נטו.
מרחק: 15 ק"מ

מאוד קל, ממליץ להכפיל מרחק.

הרכיבה המהנה ביותר בבן שמן מאת: אריה ברץ
בתאריך: 13/1/2008   שעה: 21:51
להגיע לאחד החניונים ,לעלות על האופניים ולהתחיל לזרום עם מאות השבילים והסינגלים.תתחיל וכבר תמצא המשכים.

לשידרוג המסלול וכדי להרגיש יותר את בן שמן מאת: רועי סוקולובסקי
בתאריך: 9/3/2007   שעה: 13:04
הציון הוא ארבעה הרים
למי שרוצה לשדרג את המסלול לקשה יותר(למתקדמים)יכול להתחיל מפארק הקופים ולעלות למצפה מודיעין או לדרך החשמל
וכדי יותר להרגיש מה זה יער בן שמן מומלץ לדלג על הנסיעה בכביש ולנווט בתוך היער תוך שימוש בסינגלים המצויים
אבל בסה"כ מסלול חביב מאוד

למה לשלוח מתחילים לרכב על כביש בינעירוני? מאת: אבי
בתאריך: 13/12/2006   שעה: 09:40
הציון הוא שני הרים
אפשר לעשות את הכל בתוך היער, ולהזכיר לרוכבים שיש מפה מעולה של היער במצפה מודיעין עצמו.

יופי של מסלול למתחילים מאת: ערן
בתאריך: 13/4/2006   שעה: 17:45
מסלול יפה מאוד ומתאים למתחילים - קצת קצר. 2 ליטר מים לאדם לפחות + מפה - הרבה שבילים. יש להתחיל מפארק הקופים, לעלות עם הכביש - חימום להתחלה ורב הדרך בירידה מתונה.

ההסבר הוא לא מדיוק במיוחד וקצת מבלבל מאת: תומר
בתאריך: 5/3/2006   שעה: 10:29
גם אנחנו ניסינו אתמול את המסלול והוא ממש נחמד ולא קשה במיוחד, באמת רצוי להתחיל מאיזור פארק הקופים ולסיים שם.
אחרי שעוברים את נאות קדומים משמאל היה יותר פשוט לרשום לפנות ימינה בשילוט ל"חוות בראשית" זה היה יותר ברור מאשר להתחיל לחפש בכל פניה בדרך את הסימון השחור. בדרך עצמה יש פתאום הצטלבות שבה יש הכוונה לפארק הקופים שבעצם מוציאה אותנו מהשביל השחור ובשלב מסויים נכנסים לשביל ישראל שהוא חותך חזרה לסימון השחור.

עדיף להתחיל בפארק הקופים מאת: גלעד
בתאריך: 9/5/2004   שעה: 14:56
הציון הוא ארבעה הרים
הדרך מפארק הקופים חזרה למצפה מודיעים משעממת ובעלייה, מי שאוהב להשאיר את הכיף לסוף- עדיף להחנות באזור פארק הקופים ולהתחיל ולסיים שם.

הצעה להמשך כיפי של המסלול מאת: גלעד
בתאריך: 18/10/2003   שעה: 22:34
המסלול חביב למדי אבל קצר , המלצה להמשך נחמד מאוד זה לנסוע ממצפה מודיעין צפןנה מתחת לכביש לכיוון תל חדיד על שביל ישראל
יש שם ירידה נפלאה וקופצנית מאוד ואז עליה לתצפית נהדרת לכיוון תל אביב.
אפשר לחזור באותה הדרך או להמשיך בסימון כחול (לא שביל ישראל) עד הכביש ולחזור על הכביש.