כתב: שלמה ארצי

בינוני  אורך המסלול: 10- 8 ק''מ  זמן: 2-4 שעות רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים הרכיבה במסלול מסוכנת מסלול לא מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: אביב וקיץ מומלץ
מהאצטדיון נווסעים דרום מערב עד שמגיעים לכביש שנוסע לגוש עציון דרך וולאג'ה מחנים את האוטו רצוי להצטייד בנשק. הטיול על אחריותכם בלבד!!! איך מגיעים
נוסעים על הכביש בירידה מהנה להזהר עוברות פה משאיות וישנם סיבובים מסוכנים. נוסעים כ3-4 קילומטר עד שרואים בתי אבן נטושים ממשיכים עוד קצת ורואים עלייה שמאלה לכיוון דרום שעולה למעיין עין אלחני'א, מעיין מדהים בין הגדולים בירושלים וסביבותיה!!!! בקיצור מקום נחמד לפתוח פק"ל. אחרי שהתרחצתם וניקתם אחריכם נכנסים דרך השער ומתחברים לדבל בצבע כחול עולים איתו עולים בשביל ובשלב מסוים כשהשביל מתעקל לכיוון עין לבן נכנסת דרך טובה שממשיכה על הרכס לכיוון מעיין נוסף עין אל בלאד שם יש ברכה קטנה ונקבה יפה עדיף להכיר קצת. אם אין ברצונכם לראות את המעיין המשיכו על הכחול עד שתגיעו למעיין נוסף יפה מאד הלוא הוא עין לבן מקום עם ברכה גדולה ועצי תאנה ושקד. מכאן תוכלו להמשיך על הכחול בעלייה טובה.. עד צ.אורה או אם אין אתם רוצים לעלות תוכלו לרכוב עוד 4 קי' עד גן החיות בשביל מתחת למעיין שפונה מזרחה- טיול מהנה. תאור המסלול
ירושלים והסביבה איזור
ירושלים מקום
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

רכס לבן-המעיינות
עין לבן .עין אורה מאת: יהודה ברון
בתאריך: 22/3/2010   שעה: 00:49
מסלול תותח. אני בכל אופן מאוד אהבתי. אפשר גם לעשות אותו מלמעלה כך שגם נהנים מהירידות וגם נכנסים למים בסבבה גם עם הילדים.
המסלול מלמעלה יכול להתחיל או מהכניסה לשכונת גבעת משואה הנמצאת במערב ירושלים או משכונת קרית מנחם מרחוב דהומי (שילוט במקום ) או שבצומת אורה ממשיכים ישר לכיון יד קנדי ובאמצע הדרך ישנה פניה חדה שמאלה.
בכל הכניסות השבילים די נוחים.
הכניסה למסלול משכונת גבעת משואה - לפני הכניסה לשכונה פונים ימינה לאחר כ-100 מטר. שער ברזל עם הירידות מסומן חלקית בכחול כלפי מטה. באמצע הדרך מתפצלת ואפשר להגיע למעין עין לבן משתי הדרכים. במקום מעין ניקבה ובו בריכת אגירה בגובה 168 (מלא במים כל השנה) (במקום יש גם ברכת ילדים עד 50 ס"מ. משם ניתן להמשיך לכיוון עין אורה בשביל העפר שבהמשך שהופך לזפת או לרדת עם השביל כלפי מטה ולחצות את המסילת רכבת ואת הכביש (בזהירות) לכיון עין חיניה (עומק 200) לעיתים ללא מים.
המקום נמצא בסמוך לכפרים ערבים עוינים נא לקחת בחשבון !!!
הכניסה משכונת קרית מנחם = מרחוב דהומי שילוט במקום. לאורך הרחוב אפשר לרדת ישירות לעין לבן ומשם כמתואר לעיל.
הכניסה מצומת אורה - בצומת אורה ממשיכים ישר לכיון יד קנדי בפניה הראשונה שמאלה יש לרדת בשביל זפת ובפניה הבאה ימינה לכיוון שביל העפר. במקום מעין נוסף בשם מעין הרכבת0 משם ניתן להמשיך לכיוון עיו אורה ולהמשיך לעין לבן או לרדת לעין חניה. עדיף להשאיר רכב חונה בחניה למטה ליד המסילות רכבת או ליד גן החיות הנוכחי.

המעיין מקסים מאת: קובי ברדוגו
בתאריך: 14/3/2006   שעה: 13:13
המסלול מאוד כייף המעין דרך אגב הוא בערך 2 מטר יש שם מקפצה (מאבנים ) שאפשר לקפוץ וזה מקום באמת יפה ושווה נסיעה ..

יופי של מסלול מאת: שירה
בתאריך: 28/4/2004   שעה: 16:11
מי שמגיע מירושלים - אפשר גם בכוון ההפוך. לפני אורה יש ירידה שמאלה אל חוות סוסים. משם יורדים עד לעין לבן בשביל כחול. מי שלא רוצה להסתכן מעבר לקו הירוק, אפשר להמשיך מעין לבן כמו שכתוב בשביל שמגיע לגן החיות. המסלול מקסים ומומלץ - בעיקר כי הוא צמוד לעיר ולא דורש התארגנות עם אוטו.