כתב: A N

בינוני  אורך המסלול: 30 ק''מ  זמן: 3-4 שעות רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וסתיו שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
תחילת המסלול בכניסה המערבית לשמורת טבע נחל כזיב. אפשר להחנות אוטו גם ליד תחנת שאיבה חרדלית. כדי להגיע לשם, מצ.כברי נוסעים בכביש 70 צפונה, בצומת "T" הבא פונים ימינה לכיוון עבדון/יערה. עוברים פניה ימינה למנות(אם פונים למנות, המסלול הופך למסלול המתואר בספר של אלי סט). ממשיכים עד לפניה ימינה הבאה לדרך סלולה(לפני הגשר). אם עברתם בטעות, דרך עפר מאחורי הגשר מובילה לאותו מקום. נוסעים עד תחנת סינון חרדלית(שם יש ברז מיים ושולחנות) או כניסה לשמורת הטבע. בדרך עוברים קו מתח גבוה ודרך שירות של חברת חשמל שבה נרכב. איך מגיעים
עולים בדרך שירות שמתחת לקו מתח גבוה. מגיעים לכביש,בכביש פונים שמאלה ועוד 300 מ. ימינה, לאותה דרך שירות של חח"ל (יש שלט "מונפורט"). ממשיכים בטיפוס על הרכס שבין נחל כזיב ונחל שעל. מגיעים לכניסה לגן לאומי מונפורט(יש שלט), שם פונים שמאלה לשביל. אחרי בערך 300 מ. של ירידה פונים עוד פעם שמאלה לשביל תלול וסלעי יותר. יורדים עד המבצר מונפורט. ממונפורט למטה, אל תוך הנחל, מובילים 2 שבילים. אחד, שמאלי, מהווה המשך של השביל שבו הגענו. השני, עם מחסום, סלעי הרבה יותר, עם קטעי סינגל - מומלץ מאוד!. בכל אופן, יורדים עד הנחל ופונים ימינה. מגיעים למקום איפה שהשביל עושה סיבוב שמאלה(מצפה יפה), בערך 200 מ. משם יש הסתעפות. בוחרים בשביל הימני(סימון כחול) ומגיעים לבריכות מים ומעין עין טמיר. אפשר להיכנס אל תוך המערה (תצטיידו בפנס!). משם אפשר להמשיך עד הקצה המזרחי של הנחל(תחנת שאיבה עין זיו) ולחזור לכניסה המערבית בשביל הראשי (ראו גם תאור המסלול "מורד נחל כזיב").
הערה1: בתוך הנחל, חוץ מהשביל הראשי, קיים גם שביל צר, שעובר קרוב למים ומוביל לבריכות נוספות. שביל זה מתאים לאוהדי סינגלים, אך לא בכל האורך אפשר לרכב.בחלק העליון של הנחל יש כמה מקומות שבהם אפשר לעבור מהשביל הראשי לסינגל.

הגליל המערבי והגליל התחתון איזור
הגליל העליון (2) מפת ס"ש

מונפורט-כזיב
כנסו מאת: bgkj
בתאריך: 28/6/2010   שעה: 01:03
מסלול מעולה קצת קשה בגלל העליות, אבל חוויה ממש כדאית באביב ובקיץ בגלל הנחל.