כתב: דני כרמי

לכל רמה  אורך המסלול: 16 ק''מ  זמן: שעתיים רמה
מקורות מים נוף מדהים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: חורף ואביב מומלץ
חנית רכב במגרש חניה של בסיס זיקים.כיצד מגיעים- יוצאים מצומת אשקלון דרומה לכוון יד-מרדכי, בצומת הפניה לזיקים וכרמיה פונים מערבה, ממשיכים לכוון חוף הים לפני הכניסה לקיבוץ זיקים פונים ימינה ומיד שמאלה לחוף הים, אחרי הגשר על נחל שקמה פונים שמאלה לחניה של הבסיס הצבאי. איך מגיעים
התחלת רכיבה - מאגם שקמה לשמורת חולות כרמיה
מהחניה עולה דרך מזרחה על סוללת עפר לכוון שער ברזל, מומלץ לעלות לסוללה לתצפית על האגם, רכיבה בדרך על הסוללה צפונה כ 200 מ' מגיעים לסכר והמגלש, נקודת תצפית מיוחדת. יש לחזור לכביש ליד החניה ולעבור את הגשר לכוון מזרח, מיד אחרי הגשר ממשיכים ימינה ורוכבים לאורך הגדר הצפונית של האגם עד לשער ברזל, אחרי השער יש פירצה בגדר המאפשרת לרכב לאורכה בצידו הפנימי של האגם. ממשיכים עד בית המשאבות מדרום לקיבוץ זיקים (מבנה עם גג אדום וגשרון גישה) . אחרי הגישרון לבית המשאבות הדרך ממשיכה על הסוללה לאורך הגדר ובריכות ביוב דרומה. המשך לרכב על הסוללה בדרך עפר כ 1.5 ק"מ עד סופה, בסיום שער על הדרך, לפני השער יורדים בדרך עוקפת ימינה לכוון הכביש, המשך בכביש עד לכניסה לשמורה.

בשמורת חולות כרמיה עד חניון נביה מרעי
רכיבה בדרך חולית מסומנת בשמורה כ 1.5 ק"מ עד ליצאיה ומפגש עם שדה מעובד, ממשיכים שמאלה בדרך בין השדה לשמורה, חוצים כביש שדות בין כרמיה ליד-מרדכי וממשיכים בדרך עפר שמגיע לבית הקברות ושדרת אקליפטוסים, בכניסה לבית הקברות פונים בדרך עפר צפונה כאשר יער קק"ל ממזרח והחולות ממערב.
אחרי ק"מ חוצים את הכביש לכרמיה וזיקים, ממשיכים צפונה כאשר ממזרח נמשך היער עד לחניון על שם נביה מרעי.

לאורך מסילת הברזל עד לסיום
אחרי החנין הדרך מגיע למסילת ברזל, פונים מערבה בדרך לאורך המסילה מתחת לקווי מתח עליון כ 3 ק"מ, הדרך עוברת באגמי החילחול של מי השקמה, המים מועברים מבית המשאבות שבמאגר שקמה לכאן. באזור זה ניתן לראות את הנזקים שנגרמו ע"י גנבי החולות.
בסיום הדרך עליה חזקה עד לכביש הסמוך לתחנת הכוח רוטנברג, בכביש נפנה שמאלה ונרד איתו מצפון לקיבוץ זיקים עד חניה לסיום.
מישור החוף והשפלה איזור
שמורת חולות כרמיה ואגם שקמה מקום

טיול באזור חולות זיקים
תוספת לטיול מאת: חגי אוזדובה
בתאריך: 11/4/2009   שעה: 20:41
הציון הוא ארבעה הרים
עשיתי את המסלול, הוא נוח ופשוט.
אפשר במקום לנסוע לכיוון נבי מרעי לנסוע לכיוון יד מרדכי ומשם לתחנת הרכבת הישנה בדיר אסד (תחנה מתקופת התורכים). התחנה קצת מוזנחת (כי האזור לצערי לא מטופל) וכן אפשר לראות את הגשרים מתקופת הת