כתב: יפתח שעני

בינוני  אורך המסלול: ק''מ 12  זמן: שעות 1 רמה
נוף מדהים סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: חורף ואביב שעה: מוקדם בבוקר מומלץ

מכביש מס' 4 יד מרדכי - אשקלון, כ-2 ק"מ צפונית לצומת יד מרדכי פונים מזרחה לקיבוץ גברעם- אפשר להחנות את הרכב בתוך הקיבוץ.
(סימון המסלול - בשילוט צהוב).

איך מגיעים

• משער הקיבוץ יוצאים מערבה על כביש הכניסה כחצי ק"מ עד קצה העליה במפגש עם דרך סלולה מדרום (מצידו השני של הכביש ישנו שלד של משוריין מלחמת העצמאות).
  • פונים דרומה בדרך הסלולה וממשיכים בה כ-2 ק"מ ובגרך עוברים שתי תחנות שאיבה של "מקורות" עד שמגיעים למפגש עם דרך ממזרח (סימון שבילים אדום).
  • פונים מזרחה בדרך ואחרי כ-400 מטר מגיעים למזלג שבילים צמוד ליער אקליפטוסים.
  • ממשיכים ישר לתוך היער,ופה מתחיל ומתפתל הסינגל בין העצים כ-850 מטר עד למפגש עם מזלג דרכים.
  • פונים שמאלה (צפון) כ-50 מטר,ונכנסים על הסינגל ימינה לתוך היער.(שימו לב הקרקע מכורכר פריך - אנא הימנעו מנעילת ברקסים.) הסינגל מתפתל כ-500 מטר בין העצים עד שמגיעים למערה חצובה בסלע כורכר, אשר שימשה לכריית לבנים לבנית הכפרים שהערביים שהיו כאן טרם קום המדינה. זה הזמן לקפה אם רוצים.
  • מכאן יוצאים מהיער (דרומה) כ-30 מטר עד לדרך עפר אשר גובלת מצפון ל"שמורת גברעם" שמשמשת מרעה לבקר של קיבוץ אור הנר, ובפברואר מכוסה במרבדי כלניות על חורבות הכפר הערבי סומסום.ניתן לשלב ביקור בשמורה למי שחפץ,רק הקפידו לסגור שערים (יש הרבה סינגלים שנעשו ע"י הבקר).
  • מכאן ממשיכים מזרחה על הדרך עפר כ-200 מטר ופונים צפונה במפגש של שטח בור שנכנס כ"לשון"לתוך היער. רוכבים כ-300 מטר עד צומת דרכים (T),ופונים שמאלה לתוך היער ורוכבים על הדרך כ-200 מטר עד שהדרך מתעקלת ימינה, ומיד אחרי העיקול פונים שמאלה לסינגל שלוקח אותנו במעלה ערוץ אל מחוץ ליער עד לדרך עפר שגובלת בשטח חקלאי.
  • בדרך אנו פונים מזרחה כ-150 מטר עד למפגש דרכים נוסף שבו פונים דרומה .
  • הדרך פונה שמאלה ועושה פרסה, ואחרי כ-200 מטר אנו עוזבים אותה ימינה (דרומה) ואחרי כ-20 מטר יורדים שמאלה מהדרך לתוך סינגל שיורד לכיוון ערוץ וחוצה אותו על גבי גשרון עץ צר וממשיך לאורכו
    כ-200 מטר דרומה, ומטפס על גבעה בעליה טכנית קצרה(קרקע רכה).
  • מקצה הגבעה ממשיך הסינגל עד למפגש עם דרך עפר שלוקחת אותנו דרומה ומתעקלת מערבה בירידה מ"אוכף".
  • ב"אוכף" אנחנו יורדים מהדרך דרומה לסינגל שנכנס לאורך טרסה בין עצים ורוכבים איתו בקו גובה עד מאחורי כיפה.
  • פה נעצור, מומלץ להנמיך אוכף באפניים, ונרד בסינגל תלול וקצר עד קצה היער שניפגש שוב עם הדרך עפר שגובלת בשמורה (סימון שבילים אדום).
  • בדרך נפנה שמאלה ונרכב לאורך היער עד שהדרך חוצה שטח חקלאי ונפגשת עם דרך נוספת. במפגש נפנה שמאלה ונרכב כ-300 מטר עד מפגש עם דרך מימין שגובלת בין השדה ליער, נמשיך איתה עד עברו השני של השדה,שם יוצא סינגל צפונה ומיתפתל לתוך היער, מיתישר על טרסה בקו גובה ולבסוף ניפגש עם דרך עפר.
  • בדרך ניפנה שמאלה ונעלה לאורכה בין שיטים שכיסו על הדרך עד לעברה השני של הגיבעה, שם יורדת הדרך לתוך "אוכף" ועולה בסינגל לכיוון צפון מזרח לראש גבעה.
  • משם יורד הסינגל בתלילות לתוך מרבד כלניות קטן (בעונה) חוצה דרך עפר ועולה לגבעה ממול מיתפתל בתוך היער בצמוד לשדה ומגיע עד לגדר של קיבוץ גברעם. אם השער פתוח אפשר לחצות את הקיבוץ לשער הראשי.
  • מומלץ לעצור לביקור בפינת החי בקיבוץ לפיתה בטבון ושתיה -קפה חם/שתיה קרה.

• * הכתוב לעיל אינו מהווה המלצה והשימוש בשביל על אחריות הרוכבים בלבד.

מישור החוף והשפלה איזור
מישור החוף הדרומי מקום
מישור חוף הנגב (13) מפת ס"ש

סינגלים ביער גברעם
רמה סבירה פלוס- מאוד נחמד מאת: תם
בתאריך: 11/10/2008   שעה: 17:32
הציון הוא ארבעה הרים
אחל'ה מסלול. קצת יותר קשה מסינגל בארי אבל קצר הרבה יותר. שעה וחצי- שעתיים מסיימים אותו. לא מסובך. יש קצת עליות. מסומן! לא חייבים מפה. הסימון ברור וקל. כיף מאוד. סינגל למתחילים שעשו כמה בודדים. מומלץ!

יופי של מסלול מאת: rony
בתאריך: 31/8/2008   שעה: 11:41
יופי של מסלול,לא מומלץ בשעות החום.
רצוי להתחיל את המסלול לא יאוחר משבע בבוקר ולסיימו עד עשר בבוקר.
לאחר מכן וואלה מה זה חם שם!!!!
כמובן לפחות 3 ליטר מיים.

תצלום אוויר של המסלול - למעונינים מאת: שמעון - אשקלון
בתאריך: 5/4/2008   שעה: 16:50
למי שלא מכיר - תגיעו לקיבוץ גברעם - 500 מטר לפני הכניסה לקיבוץ הכביש מתעקל בתשעים מעלות שמאלה - שם תפנו ימינה ומשם עפ"י התצלום אוויר שנמצא בקישור הזה : http://img329.imageshack.us/img329/3940/14836716aq2.jpg

הסינגל בגברעם מאת: alexXxo
בתאריך: 26/12/2007   שעה: 12:23
הציון הוא ארבעה הרים
סבבה של מקום!!, במיוחד שהמסלול קרוב יחסית לעיר [אשקלון למי שלא הביו] ומי שיש לו כושר טוב יכול לעבור את הכל רק באופניים, ומי צריך רכב בכלל?! מומלץ :}

סינגלים למתחילים מאת: תומר פרדרו
בתאריך: 6/4/2007   שעה: 23:17
הציון הוא שלושה הרים
הסינגלים ביער גברעם מתאימים למתחילים.
בוגרי הסינגלים של משגב או\ו יער עופר (מיר"ב) ישתעממו.
אין ריגושים ובטח שאין מיצוי של האופניים.
למי שמחפש טכני, קפיצות וריגושים זה לא המקום.

חלש ביותר מאת: zoHaro
ס"ה נחמד אבל לא יותר מזה

אפשר גם..... מאת: oded mallal
בתאריך: 2/7/2006   שעה: 14:28
כמו שכולם אמרו מסלול טוב ביחוד שמשלבים את שני הקטעים כ 55 דקות רכיבה לסיום ניתן לחזור על המסלול הפוך ואז בכלל סבבה של מסלול

סיפור הדרך והמפה חשובים מאת: סאלו
בתאריך: 24/2/2006   שעה: 22:22
הציון הוא ארבעה הרים
למרות הסימון הנאה בשטח, השילוט לא מושלם, וחשוב לקחת את סיפור הדרך והמפה. בקטע המזרחי שמתואר בנפרד, חשוב לעקוב אחר כיוון התנועה יחסית לציור במפה, כדי לפשט את הניווט (המסלול עושה צורה של שמיניה).

כיף של רכיבה מאת: אבי
בתאריך: 23/11/2005   שעה: 22:33
לירכב בבוקר כשהשמש ממיזרח וקרני השמש משחקות בין העצים. מרגישים כמו בעולם אחר!!!

לסיום... מאת: kurzi
בתאריך: 19/2/2005   שעה: 07:47
המסלול נחמד ויפה בסיומו עם שער הקיבוץ נעול יש להקיף מדרום נכון להיום לא ניתן לחצות מצדו הצפוני למרות שזו הדרך הקצרה יותר היה כדאי גם לסמן סוף זה של המסלול ולמנוע טעויות מיותרות. תודה לחברי הקיבוץ שסימנו ומתחזקים!!!

ימינה ולא שמאלה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מאת: שלומי אביש
בתאריך: 9/10/2004   שעה: 16:56
אחרי הסינגל הראשון פונים ימינה ולא שמאלה...!!! תיזהרו כי בצד שמאל יש מפלצת אוכלת אדם, היא אוהבת רוכבי אופניים עם סיפידומטר של cat eye

מסלול אחלה אבל..... מאת: שלומי אביש
בתאריך: 8/10/2004   שעה: 16:05
המסלול מעולה הסינגלים גאוניים במיוחד בסוף אך קצת קשה למצוא את הפניה אחרי הסינגל השני...
כך שצריך להיסתכל טוב טוב... אבל חוץ מזה המסלול משגע וכל מי שחושב שהסינגלים פשוטים ולא טכניים יגביר תמהירות בסינגל ואז ניראה אותו גיבור בסיבובים

לא מאתגר מספיק מאת: דודו אלזרקי
בתאריך: 25/7/2004   שעה: 23:08
הציון הוא שני הרים
המסלול מתחיל רע אך משתפר באמצע.
הסינגלים הם בשטח חלק לחלוטים ללא סלעים ולכן המסלול קצת משעמם. ישנם קטעים נחמדים של ירידות לא רעות בכלל אבל סה"כ- לרוכבי האופניים שאוהבים סינגליים טכניים עם סלעים ומכשולים רציניים- לא מומלץ כלל. לכו לפארק בריטניה.

כל הכבוד על היוזמה! מאת: אסף
בתאריך: 5/4/2004   שעה: 07:17
מסלול מדהים, עשוי כהלכה, כל הכבוד לפורצי הדרך!

טיול יפיפה לעונת חורף/אביב מאת: ניר
בתאריך: 12/3/2004   שעה: 22:47
המסלול משלב רכיבה במגוון של דרכים.
הנוף משגע, הפריחה מדהימה.
סינגלים בתוך יער וצמחיה.
חבל על הזמן....
מומלץ.

מסלול יחיד במינו בארץ מאת: מויש גלנטי
בתאריך: 7/3/2004   שעה: 21:26
מסלול אשר נותן לך למצות את הפוטנציאל של האופניים עד תום.