כתב: שוקי פ.

עונה: חורף ואביב שעה: מוקדם בבוקר מומלץ

מתחילים משמורת נוב, בכביש הגישה לחיספין

איך מגיעים

• מחנים את המכונית בשמורת נוב (על כביש הגישה לישוב חיספין) ויוצאים לכיוון הישוב.
  • כשהכביש נפגש עם גדר הישוב (משמאל) נכנסים בפרצה שליד השער, ומקיפים את הישוב על כביש הגדר, עד שפוגשים את שער היציאה לכיוון נוב.
  • יוצאים בשער ונוסעים לנוב.
  • כשמגיעים פונים ימינה, ונוסעים צמוד לגדר עד לשער השני שרואים (הראשון הוא לשטחי הבקר). יוצאים מהשער לכיוון נחל אל-על, ויורדים בשביל מסולע עד שמגיעים לנחל (בחורף הזרימה ערה).
  • חוצים את הנחל ומטפסים בשביל המקביל למצוק, דרומה ואחר כך דרום מערב. הדרך עוברת בין גדרות בקר.
  • נוסעים מערבה עד שפוגשים שביל רחב ופונים בו שמאלה ודרומה.
  • ממשיכים עם השביל, עוברים את המטעים והמבנים החקלאיים וממשיכים בשביל, שבשלב מסוים מסומן השביל בסימון כחול.
  • נוסעים בשביל – בדרך יפהפיה המשקיפה לכינרת - עד הירידה לבית הכנסת העתיק באום אל-קנטיר.
  • יורדים לכיוון בית הכנסת והמעין שמדרום לו. לאחר סיור בבית הכנסת (http://www.yeshuat.com/kanatir_h.htm) יוצאים באותה דרך וממשיכים לכיוון נטור.
  • מגיעים אל כביש הגישה אל נטור ופונים ימינה לכיוון הכביש הראשי.
  • בברך השניה של הכביש, קרוב יותר לכביש הראשי, פונים שמאלה לדרך עפר טובה, היורדת לשטחי המרעה של נטור.
  • ממשיכים בדרך זו הממשיכה צפונה, פונה מערבה ושוב צפונה, עד שמגיעים לכרם מגודר.
  • עוברים (איכשהו) את השער וחוצים את הכרם עד לשער שבצד השני.
  • עוברים (איכשהו) את השער ופונים שמאלה ומערבה בדרך טובה.
  • ממשיכים בדרך זו לכיוון מערב.
  • חוצים את מטעי הישוב כנף, מבלי לרדת מהדרך ומיד לאחר המטע פונים ימינה בשביל שחור בקטע טכני מעט.
  • יורדים עם השביל עד לערוץ הנחל ומטפסים חזרה בצד הנגדי שלו.
  • כאן תמצאו מעין חביב וסביבו תאנה ועצי זית, ובמעלה הדרך אף ברכה מבטון שהרחצה בה אסורה ומהנה.
  • מעט הלאה, מעל השביל נמצאים שרידיו של בית כנסת עתיק שהשתמר היטב – הטיפוס הקצר – מומלץ.
  • מכאן ממשיכים הלאה לכנף, שם ניתן לסיים את המסלול.

למעוניינים – ניתן לחזור למכונית ברכיבה דרך הכביש – עולים לכיוון צומת דליות בעליה לא קלה, ושם פונים ימינה לכיוון רמת מגשימים.

הערות: המסלול מורכב משהו ולכן מומלץ מאוד לקחת מפה (סימון שבילים גולן). יתכן שחלק קצר מהדרך עובר בשטח אש ועל כן מצריך תיאום. בקיץ ניתן לעשות את המסלול רק בשעות הבוקר המוקדמות מאוד. חובה להצטייד במים.

רמת הגולן איזור
נוב מקום
חרמון, גולן ואצבע הגליל (1) מפת ס"ש

נוף, מים ובתי כנסת עתיקים
הגשר הסורי מאת: צבי
בתאריך: 2/10/2007   שעה: 12:45
מומלץ לאחר אום אל קנטיר לרדת לנחל סמך, לכיוון הגשר הסורי שהוא חלק התוואי ההטיה, אפשר לשכשך שם בעיקר בחורף, ירידה יפה ואחריה עליה נחמדה