כתב: רז בירן

לכל רמה  אורך המסלול: 15 ק''מ  זמן: 1 שעות רמה
המסלול מתאים למשפחות מסלול מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח      עונה: אביב וקיץ מומלץ
מגיעים לבניין מועצת דרום השרון הנמצא כ 300 מ' דרומית לישוב נווה-ירק (כביש 40 מזרח). איך מגיעים
מחנים את הרכב ויוצאים ברכיבה לכיוון דרום-מזרח, כאשר השביל מתחיל בחלקו הצפון מזרחי של המבנה (שימו לב! במקום ישנה בניה של חטיבת ביניים, אז בזהירות!). השביל יורד דרומה בשדות עד חיבור עם שביל כורכר (נקודת ציון: בית נטוש) כ1.5 ק"מ. רוכבים על שביל הכורכר לכיוון מזרח (שמאלה) בירידה לאחר כ70 מ'- מזלג דרכים, לוקחים את הדרך הימנית לכיוון דרום (עוזבים את דרך הכורכר) ורוכבים כ- 1.5 ק"מ, עד לצומת שבילים, פונים שמאלה לדרך הכורכר (כיוון כללי מזרח), ממשיכים בדרך כ- 1.5 ק"מ בין המטעים, (אפרסמונים) הדרך פונה שוב דרומה עד לכביש 5, רוכבים לאורך הכביש לכיוון מערב, עד למעבר מתחת לכביש כ- 700מ' (נקודת ציון: שלט ירוק מעל כביש 5 המורה ל פ"ת והוד- השרון). עוברים מתחת לכביש וביציאה פונים שמאלה (מזרח) לאורך הכביש כ- 300מ' עד לשביל בין קני-הסוף ימינה (דרום) עם השביל כ- 100מ' עד לירידה לתוך ערוץ נחל (בלי מים, לפחות בקיץ), למיומנים יותר ניתן לעבור אותו ברכיבה מהירה (הצעה שלי להוריד להילוך לקל ביותר, כדי שתוכלו לסיים את העליה), ממשיכים עם השביל ימינה ובין המטעים דרומה שוב שמאלה (מזרח) ומיד ימינה, מרחוק ניתן לראות מבנה נטוש, מגעים אליו ופונים על דרך הכורכר שמאלה, שימו לב אתם נמצאים באזור פארק לאומי אפק. ממשיכים עם השביל (כורכר) עד לפסי הרכבת (גשר), גם כאן ישנה בניה כך שניתן לרכב לאורך המסילה עד למעבר ע"פ המסילה לכיוון דרום, וניתן יותר מומלץ, לעבור תחת המסילה (גשר) ובין קני-הסוף לכיוון מזרח (שמאלה), רוכבים עד לגדר הצפונית של מבצר אנטיפטרוס ועוקפים את הגדר מצידו הצפון מזרחי עד תחנת הרכבת והכניסה לפארק, כ2ק"מ מהמפגש הראשוני שלנו עם המסילה. ניתן להכנס לפארק אפק ולסיים את הרכיבה גם בביקור נחמד בפארק (בתשלום), ישנם מסלולי אופניים בתוך הפארק. למעונינים להמשיך, נוסעים על כביש השירות שמתחבר לכביש 483, נוסעים על השולים כ150מ' (כיוון כללי מערבה) עד הפניה הראשונה ימינה (כביש סלול רק 10מ', לדרך הכורכר ממשיכים עם השביל כל הדרך צפונה כאשר המבצר מימין לנו. מגיעים בסוף השביל לאותה מסילה ולשער ברזל מתחתה עברנו קודם (במיקום קצת מזרחי), עם השער פתוח ניתן לעבור בו ולהמשיך, אם לא, בין קני הסוף-שמימין לכם ישנו גשר ברזל צר (מאוד), ניתן לחצות אותו לצד השני (יתכן שתצטרכו להרים את האופניים מעל המעקה, זהירות בירידה!), והינה אתם באותו מעבר מתחת למסילה. מכאן חוזרים על עקבותכם עד למעבר מתחת לכביש 5, ביציאה מכביש 5 פונים שמאלה לכיוון מערב ולאחר כ 200 מ' ישנה פניה לדרך סלולה שהופכת לדרך כורכר, ממשיכים עד להתפצלות שבילים ולוקחים את הימני (משמאל לכם נמצא שדה פטל) ממשיכם עם השביל כ200 מ' עד ערוץ מים, ניתן לחצות אותו בזהירות או לעקוף אותו בנסיעה ימינה על השביל (מצידו השני בניין נטוש – אותו ראינו בהתחלה). בנסיעה צפונה נראה מרחוק את בניין מועצת דרום השרון והרכבים.

הרכיבה באחריות הרוכבים, תהנו!

השרון איזור
השרון ומערב השרון (7) מפת ס"ש

מנווה ירק למבצר אנטיפטרוס
מהנה עד מאוד מאת: גיא
בתאריך: 17/7/2010   שעה: 17:45
כיום לא ניתן להכנס לחניה במועצה האזורית וצריך לחנות בשביל עפר במקביל. מעבר לכך, צריך לעבור את הירקון רגלית. מרענן. השביל מסומן היטב לכל אורכו בסימון של שביל ישראל. היה נחמד מאוד.
אנחנו נכנסו לשמורת הטבע של מקורות הירקון ושל תל-אפק לתוספת טיול.

תיקון למסלול מאת: אלי
בתאריך: 15/4/2006   שעה: 20:21
הציון הוא ארבעה הרים
הבעיה עם המסלול היא שהדרך הלוך חסומה כיום, ולא ניתן לעבור כביש 5..
ויש טעויות קלות בהתחלה

1. "מחנים את הרכב ויוצאים ברכיבה לכיוון דרום-מזרח" - תיקון: בכניסה למועצה לוקחים ימינה בכיכר וממשיכים ישר לשער הכיוון הוא צפון מערב
2. "השביל יורד דרומה בשדות עד חיבור עם שביל כורכר (נקודת ציון: בית נטוש) " - תיקון:בנקודה הזו לפנות ימינה כמו בדרך חזרה (רק הפוך כמובן)

מומלץ להתחיל את המסלול מהקצה הדרומי של נווה ירק, להגיע לכביש חמש, לפנות שמאלה ובפסי הרכבת לפנות ימינה (דרומה).
אח"כ לפנות ימינה (עיקול) להמיך עם השביל ולפנות שמאלה בפניה הראשונה (רואים סככה בהמשך השביל של הפניה) צריך לעבור את הפסי רכבת (מזרח מערב) ואח"כ לעבור את הפסי רכבת (צפון - דרום) כך מגיעים לפארק (צפון מזרח לגדר) לכניסה צריך שמאלה (דרום דרום מערב) ולגשר המתואר צריך ימינה(צפון - צפון - מערב) ב2 המקרים צריך לרכב צמוד לגדר ולפי השבילים

כנראה שעשית מסלול אחר מאת: רז
בתאריך: 6/7/2005   שעה: 14:55
אשמח להראות לך שהכל מדוייק וזה נעשה אחד לאחד בשטח...
ישנם מספר דרכים להגיע לאותו המקום...
תביא יתך את התאור שלי ונצא לדרך...קדימה...

עשיתי את המסלול הזה הכותב לא יודע צפון-דרום מאת: רוכברגוע
בתאריך: 27/3/2005   שעה: 15:03
הציון הוא הר אחד
מהתחלת המסלול ישנם טעויות רבות וקריטיות, במקום מזרח צריך מערב ובמקום שמאלה ימינה...
נראה כאילו הכותב כתב את המסלול מתוך מפה..בקיצור כוונה טובה ניווט גורעעע

ממליץ בחום למשפחות וגם רוכבים מתחילים מאת: הרצל אושה
בתאריך: 17/9/2004   שעה: 16:46
רכבתי את המסלול עם רז. המקום רווי שבילים ונגיש ביותר מבחינת הרכיבה . איזור ירוק במרכז הארץ . מצטרף להמלצה להיכנס לגנים הלאומיים בסביבה . מתאים לכל המשפחה אפשר ומומלץ בשילוב עם פיקניק .
למרבית הפלא הירקון כאן עדיין ירוק עם מים די נקיים .

מומלץ לשלב עם פיקניק בפארק הירקון מאת: Noam
בתאריך: 5/9/2004   שעה: 11:41
הציון הוא ארבעה הרים
ממליץ לשלב פיקניק בפארק הירקון
(כניסה בתשלום) וכן להמשיך המסלול במסלולי הפארק היפיפה עצמו.
מסלול קליל ונעים לכל המשפחה !