כתב: Gabi Bidkar

בינוני  אורך המסלול: 17 ק''מ  זמן: 4 שעות רמה
נוף מדהים טיפוס קשה דבל טרקים מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
  • בכביש 1 פונים במחלף שער הגיא לכביש 38 לכיוון בית שמש.
  • חונים בתחנת הדלק שבצומת אשתאול
איך מגיעים

נערך ע"י: ירון פדות

• בכניסה ליער הקדושים לעלות על סמ"ש אדום 9329 (משתלב בשביל ישראל)
  • לרכוב עד החיבור של האדום לסמ"ש ירוק 9342 באיזור גבעת יערים ובו לפנות שמאלה.
  • לפנות בצומת T ימינה לסמ"ש שחור 9344.
  • לפנות שמאלה בכביש ולרדת עד שמורת המסרק ומפגש עם סמ"ש כחול 9358
  • לפנות שמאלה בסמ"ש כחול 9358.
  • במפגש עם סמ"ש שחור 9344 לקחת את השחור ולרדת בו בירידה מהירה וטובה.
  • בקצה הירידה לרכוב על השביל במקביל לכביש 38 חזרה לרכבים.

מסלול לא טכני במיוחד, רוב הזמן נמצאים בצל, נוף יפה מתאים לקבוצת רוכבים ברמה בינונית רצוי כושר טוב לטיפוס, כשמגיעים לישוב שואבה פונים לפני התחנת דלק ימינה, צריך לנסוע עד סוף הכביש עד שמגיעים לכיכר ושם צריך להרים את האופניים וללכת 10 מטר עד השביל, לא משהו רציני. סה"כ מסלול נחמד מאוד. עשיתי כמה פעמים חלק מהמסלול בלילה,אשתאול-בית מאיר ובחזרה. בלילה זה מעלה את האדרנלין כשעושים את הירידה :))

הערת העורך: לטעמי רצוי לותר על הקטע כביש בין שואבה לבית מאיר. זהו כביש הידוע בכינויו "כביש האימפרזות". אלטרנטיבה ראויה לכך היא פשוט להמשיך לרדת בסמ"ש שחור 9344 עד למטה ולתר על הכביש ועל הס"מש השחור.

ירושלים והסביבה איזור
אשתאול מקום
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

אשתאול-שואבה-אשתאול
מסלול מופלא מאת: עמית
בתאריך: 23/11/2006   שעה: 07:56
רכבנו בכיוון שמוצע ואנחנו לא מצטערים על כך: המסלול מתחיל בעלייה מתונה שנמשכת עד חציו בערך אבל לאחר מכן יש פיצוי ענקי בנוף מדהים וירידה מהנה בטירוף.
מסלול מומלץ מומלץ מומלץ. ד"א, המסלול ידוע גם בשם 'נחל כסלון'.
תודה ל-yaronp שעזר עם מפות והנחיה.

מסלול כייפי מאת: אסף מסיקה
בתאריך: 27/9/2006   שעה: 08:52
מסלול כייפי וקל - בערך שעתיים רכיבה.
אנחנו דילגנו על הכביש המסוכן, ורכבנו עם המסלול השחור עד הסוף. לצערנו הגענו בסוף לכביש - 40 - אבל השוליים הינם מאוד רחבים, אז הסיכון היה נמוך. רכבנו בחזרה לרכב שהחנינו בכניסה ליער, ולא בתחנת הדלק.

הכיוון שמוצע במסלול הוא הקשה יותר, מכיוון שהמסלול השחור יותר בצורה מתונה.

יער הקדושים מאת: אדי שולמן
בתאריך: 9/8/2006   שעה: 02:10
ביצעתי את המסלול בכיוון השעון, כלומר התחלתי מהסימון השחור. לדעתי קטע הטיפוס גם יהיה הרבה יותר קל ככה בגלל שהשביל הרבה יותר נוח. מסלול מאד נהנה לאוהבי היער, הנוף, החיות - פגשתי במבי, והירידות המהירות - זהירות יש המון רוכבים משני הכיוונים !
בכל מקרה הינה לינק עם הסברים ותמונות. מקווה שיעזור.
סיקורים נוספים כל שבוע !

מסלול מיוחד במינו מאת: זיו
בתאריך: 16/12/2005   שעה: 11:25
סיימנו היום בבוקר (16 בדצמבר 2005) את המסלול. התחלנו במסלול האדום, טיפסנו בעליות המתונות (יחסית) עד המפגש עם השביל הירוק. המשכנו מערבה על הירוק והתחברנו לשחור ("דרך נוף צפוני") עד סוף המסלול. כלומר ביצענו את המסלול נגד כיוון השעון. מסלול מסומן היטב, נוח לנסיעה ברובו הגדול. נוף מהמם מהר כרמילה!!! סה"כ כ-22 ק"מ, לקח לנו שעתיים. מתאמים מאוד לרוכבים בינוניים.
בהתחלה כ-13 ק"מ של עליות ואח"כ עוד כ-7 ק"מ של מישור עם ירידות לא רעות בכלל.
לסיכום - מומלץ בחום!!!

מסלול מאוד מעניין מאת: אלעד סגל
בתאריך: 18/11/2005   שעה: 15:25
המסלול מאוד נחמד, אני אישית חתכתי באחד הפניות של המסלול לקטע ירידות מדליקות לאללה, בסופו של דבר לא משנה איפה תרכב תמיד תגיע לנקודה שבא התחלת.
הרבה שבילים קטנים בדרך שווה להיכנס אליהם. כדאי לחזור את הדרך שעלינו כי הירידות מטורפות, הכי חשבו להביא קפה כי יש הרבה נק' לשבת ולתפוס זולה

מסלול בן-זונה!! מאת: ירון
בתאריך: 5/10/2005   שעה: 17:40
מומלץץ מאוד לעשות נגד כיוון השעון - הנוף בירידה יפיפה!!

תיקונים שלי למסלול .... מאת: יואב
בתאריך: 9/9/2005   שעה: 16:15
אז ככה- היום עשיתי את המסלול. השביל הצפוני הינו בסימון שחור והוא נקרא דרך נוף צפוני בכל השילוטים שפגשתי. בסוף כאשר מתחברים לנחל כיסלון, השביל הינו בסימון אדום.
אני עשיתי את המסלול נגד כוון השעון. לדעתי פחות מקום להתברברות, אולם הנוף היפה יותר הינו בחלק הצפוני- אז תלוי מתי אתם רוצים נוף בירידות או בעליות.
בנקודת החיבור בין השחור לאדום, המסכתי בטעות קצת ישר לאורך השילוט של קק"ל של שביל אופניים נחל כיסלון.
במידה ואתם נכנסים לערוץ הנחל- קטע של 200 מטר של בולדרים - סימון שפיספסתם את החיבור בין המסלל ופנו אחורנית.
בהצלחה- מומלץ (ראיתי גם 3 תנים/שועלים ועדו איזו חיה דומה לבמבי..).

תיקונים קטנים למסלול מאת: noam pelles
בתאריך: 16/7/2005   שעה: 22:48
הציון הוא ארבעה הרים
סך הכל מסלול נחמד מאוד ומתאים לכל השנה מכיוון שכולו מוצל.

1. הירידה לנחל כיסלון עם סימון ירוק ולא כחול ( ישנה ירידה באמצע המסלול עם סימון כחול, אך כדאי להמשיך בסימון השחור ).
2. אורך המלול כ - 21 ק"מ
3. המסלול אורך כשעתיים - שעתיים וחצי.

מסלול קלאסי מאת: דניאל גלבוע
בתאריך: 4/7/2005   שעה: 20:43
זהו מסלול קלאסי שאפשר לחזור עליו שוב ושוב. עליה טובה של 6 קמ בלי שיפועים סוחטי דמעות, וירידה ארוכה ומתגמלת דרך הנחל. הנוף מדהים, מתאים מאד לחורף.
ניתן לגוון ע"י מעבר לנחל טייסים מסוף נחל כיסלון.

מסלול מצוין!! מאת: אלעד
בתאריך: 13/5/2005   שעה: 19:07
מסלול ממש כיף!גם מעגלי גם ירידות מגניבות שצריך לעבוד בשבילם קשה מאוד.
לכול הפלצנים שרשמו פה שזהו מסלול למתחילים אז זה לא!מדובר פה ב12 ק"מ נטו של עליות חלקן מתונות יותר חלקן פחות ולכן רצוי להגיע למסלול לאחר שכבר הורדתם את החלודה.9 ק"מ של ירידות מגניבות על שביל ישראל חזרה לאוטו.

סוף הדרך של מסלול!!! מאת: דן
בתאריך: 24/4/2005   שעה: 00:39
המסלול הוא מצוין במיוחד לאנשים שרק מתחילים להיכנס לכושר.הירידה נמשרת כ-45 דקות לקראת סוף המסלול. אין מה להוסיף, טיול סוף הדרך...

קצת יותר פרטים מאת: אסף
בתאריך: 6/10/2004   שעה: 02:08
1. הכניסה היא 200 מטר צפונית לכניסה לישוב אשתאול. יש כניסה מזרחית ליער קדושים שם מחנים את הרכב.
2. המסלול הוא לפי המפה. בערך 20 ק"מ. אני ממליץ להתחיל צפונה ואז מזרחה עם הסימון השחור, רוב הדרך היא עליה על צלע ההר. בסוף יש ירידה (סימון כחול) לנחל כסלון. בסוך הירידה חוזרים עם הסימון האדום את כל הנחל - ירידה מטורפת של 10 ק"מ!!! כיף חיים. ניווט פשוט. המסלול מעגלי - השביל מוביל לחניית הרכבים.