כתב: יורם חן

עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
התחלה וסיום במושב גפן על כביש 383 מסמיה-זכריה איך מגיעים
יער חרובית-פארק בריטניה
מחנים את הרכבים בכניסה למושב גפן, על כביש 383 (מסמיה-זכריה). יוצאים שמאלה ברכיבת כביש 2 ק,מ מערבה ופונים שמאלה ליער חרובית (משולט "תחנת כוח צפית"). כ- 100 מטר לאחר הפניה פונים לסימון אדום שמאלה וחוצים עמו את יער חרובית במגמת עליה דרומה, בשביל מתפתל ביער. יוצאים מהמיוערת, עדיין על האדום ורואים מולינו מדרום את תל צפית – הנקודה הגבוהה באיזור. התל הינו חלק ממערכת של התיישבות עתיקה באיזור ואומרים כי מלך גת ישב שם. ממשיכים עם האדום המתקרב לתל ועוקף אותו מצפון ופונים ימינה בשביל ירוק (הצומת בדיוק ממזרח לתל).מתחילים בטיפוס קשה לפסגת התל, לא לוותר ניתן לרכוב את כל הדרך למעלה. בפסגה תצפית מרשימה על האזור , מערבה לשפלת החוף ומזרחה להרי ירושלים.. יורדים מהתל דרומה בירידה טכנית קצרה לואדי שמדרום לתל, שם שביל שחור עמו רוכבים מזרחה, מתמזגים לאדום שהמשכו שחור ורוכבים בדרך מהירה בין שדות, עד לכניסה למושב לוזית, על כביש 353 (קוממיות-ליאון). מול הכניסה למושב לוזית פונים דרומה למערות לוזית בפסגת הגבעה שמדרום למושב. נכנסים לבקר במערות (חובה) וניתן גם עם האופניים להסתובבות קצרה באולמות הגדולים וחניה במקום מוצל ונעים ביותר. מהכניסה למערות תופסים את השביל הכחול בסינגל נחמד מאוד ולא קשה וממשיכים עמו מזרחה לכיוון פארק בריטניה. בקטעים מסוימים קשה לעקוב אחרי הסימון לכן יש להיות ערניים ולהקפיד להישאר על השביל. ממשיכים עם הכחול עד לפסגת פארק בריטניה, הוא מצפה משואה. הדרך הופכת קשה והטיפוס למקצוענים בקטעים מסוימים. ניתן ללכת ברגל את קטעי הטיפוס הקצרים. במצפה מנוחה בשיא הגובה ותצפית מדהימה. יורדים בכביש הגישה למצפה מרחק ½ ק"מ בירידה תלולה ופונים שמאלה בשביל שחור המסומן גם כשביל ישראל (לפני הכביש הראשי). מטפסים עם השחור ע"פ השילוט לשריגים, עד לכביש שריגים (ליאון). מעט לפני הכביש פונים שמאלה בדרך מדהימה המובילה אותנו בפיתולים לכביש עג'ור-לוזית בנקודה בה ואדי רחב חוצה את הכביש מדרום לעג'ור. חוצים את הכביש ואחרי 2 ק"מ בדרך מישורית בואדי פונים ימינה- צפונה עד כביש 383 בכניסה למושב שדות מיכה. שמאלה על הכביש ברכיבה מונוטונית 6 ק"מ עד למושב גפן, שם חונים הרכבים.

יופי של טיול מתאים בכל עונה רובו קל לרכיבה למעט מס' טיפוסים קשים אך קצרים.---

לכל מי שנוסע חובה פס גומי יש המון קוצים במסלול בנוסף חשוב לצאת מוקדם

אכן יופי של מסלול מאת: רוני מורן
בתאריך: 19/8/2002   שעה: 00:14
יש לקחת בחשבן כ 5 שעות כולל הפסקות וביקור במערות לוזית ולכן בקיץ מומלץ להתחיל מוקדם.
הקטע לפני כביש עגו'ר - לוזית דורש קצת יותר פרוט ( מאחר ואני לא זוכר בדיוק לא אפרט אך ניתן לעקוב במפה )