כתב: יפתח שעני

נוף מדהים סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: חורף ואביב שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
ראה פרטים במסלול סינגל ביער גברעם. איך מגיעים
קטע נוסף בחלקו המזרחי של יער גברעם.
המסלול הוא מעגלי וניתן לעשותו בניפרד או כהמשך למסלול הקודם.
מסוף הסינגל האחרון במסלול "סינגל ביער גברעם" אנו ממשיכים צפונה על דרך שעוברת מזרחית לקיבוץ בין שדה למחצבה כ-300 מטר עד מזלג שבילים בו ניקח את הימני נמשיך עוד כ-150 מטר עד מזלג נוסף,שם נרד ימינה מהדרך הראשית, נרכב כ-400 מטר בתוך חלקת אורנים צעירה עד שניפגש עם שדה דרומית לנו, לאחר כ-10 מטר נירד שמאלה מאחורי אקליפטוס לתוך סינגל כ-160 מטר, נחצה דרך כורכר רחבה באלכסון ונמשיך עם הסינגל שלאחר 100 מטר חוצה ערוץ צר על גבי גשרון עץ צר (זהירות !) ומתפס במתינות במעלה הגבעה עד לצידה הצפוני כ-800 מטר שם יורד וניפגש עם דרך עפר, שמולנו מטע תפוחים.
נפנה ימינה ונרכב כ-300 מטר בין הגבעה למטע, לאחר מכן הדרך פונה שמאלה (צפונה) וניכנסת למטע. לאחר 100 מטר מגיעים לצומת T פונים ימינה ויוצאים מהמטע עד צומת T נוסף שוב פונים ימינה (דרומה) כשמימין לנו שדה. אחרי כ-300 מטר נגיע לצומת T מול שדרת אשלים. ניפנה ימינה על דרך כורכר רחבה ואחרי 150 מטר מגיעים למפגש עם דרך משמאל, פונים שמאלה וממשיכים בדרך הימנית במזלג שנמצא כ-10 מטר אחרי הפניה. הדרך יורדת לתוך גיא ומתפתלת בתוכו כ-850 מטר ומתמזגת בקצהו עם דרך מימין. נמשיך שמאלה כ-340 מטר כאשר הדרך עוברת בין חלקת אורנים משמאל לחלקה של עצי ארץ ישראל מימין (זית, שקמה, שיזף וחרוב) עד למפגש עם דרך מימין נפנה בה ונרכב דרומה עם הדרך שמקיפה שלוחה כ-950 מטר עד צומת דרכים כשמימול חלקת אקליפטוסים. בצומת נפנה ימינה עם הדרך שמתעקלת שמאלה ומטפסת על הגבעה מימול כ-380 מטר. בקצה הגבעה נרד ימינה מהדרך לתוך סינגל שמתפתל בתוך החורשה עד מרגלותיה הדרומיים של הגבעה כ-550 מטר ויוצא מול מזלג דרכים מול חרגול ישן (משאבת נפט) נפנה ימינה ונרכב כ-470 מטר מצידה המערבי של הגבעה שזה עתה ירדנו. עד שנפגש עם הדרך שבאנו עליה קודם. נפנה שמאלה בדרך ונרכב כ-330 מטר עד מפגש דרכים כשמימינינו חרגול נוסף. נפנה שמאלה אחרי כ-70 מטר נפנה ימינה בדרך לרכב שכמעט נסגרה (לרכבים) על ידי השיטים מכיוון שלא היתה בשימוש זמן רב. נרכב איתה כ-900 מטר עד מפגש עם דרך בסוף העלייה. נפנה ימינה ונתפתל עם הדרך כ-400 מטר עד צומת T, פונים שמאלה לתוך עליה תלולה (מומלץ להוריד לפלטה הקטנה) עד קצה הגבעה פה מומלץ לעצור ולהחזיר דופק וניתן לראות את האזור שרכבנו זה עתה. למתעניינים אפשר להכנס ברגל לחורשת האורנים הצמודה ולמצוא (בסביבות מרץ אפריל) ריכוזי פריחה של סחלבים. לאחר הפסקה קצרה נמשיך בירידה עד לצומת דרכים שעברנו בה מוקדם יותר ונפנה בה מערבה בדרך הכורכר הסלולה ונירכב עוד כ-1500 מטר עד לקיבוץ לרכבים.