כתב: אבינועם קרביצקי

מקורות מים נוף מדהים המסלול מתאים למשפחות מסלול לא מעגלי מאפיינים
     שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
אני יסביר את הדרך למסלול מאשדוד לניצנים ככה:
אז למגיעים מת"א דרך כביש החוף ניכנסים בכניסה הדרומית של אשדו (עד הלום / רכבת) לתוך העיר ונוסעים תמיד ישר ומי הרמזור הראשון סופרים 4 רמזורים וברמזור הרבעי פונים שמאלה ונכנסים לשדרות/רחוב בני ברית ומרחוב זה נוסעים תמיד ישר עם הכביש ובסוף הכביש יש סיבוב ימינה בנקודה זאת בודקים שנמצאים ברחוב תל-חי נוסעים ישר לכיון הים ומיד אחרי כ-100 מטר יש כיכר ובכיכר ממשיכים ישר עוד כ 200-300 מטר עד שרואים מן התחלה של שביל כורכר ומיכאן כעקרון כאן מתחיל המסלול
איך מגיעים
אז ככה כאשר הגעתם לנקודת המוצא עולים על שביל הכורכר ורוכבים תמיד ישר על שביל הכורכר אחרי כ-100 יש שלט של החברה להגנת הטב עם מצאתם את השלט זה סימן שאתם בדרך הנכונה ומיכאן ממשיכים תמיד ישר רוב הדרך היא דרך של עליות וירדיות ויש כמה קטעים של מישור עכישו יש עוד כמה דברים מענינים מאוד במסלול הזה לאותם רוכבים שאוהבים ירידות חדות ומסוכנות וקצת קפיצות כאשר אתם רוכבים תחפשו תמיד בצד ימין שלכם מן שלט כזזה שעומד על גבעה כל מי שרוצה לרדת את היקידות ולראות את האגם "אגם ניצנים" צריך ללכת לשם ומשם זה נורא פשוט עולים על הגיבעה רוכבים בין העצים עד שמגיעים לנקודה שאתם רואים את האגם ומשם תבחרו איזה ירידה שאתם רוצים אחרי שאתם יורדים את הירדיה ומגיעים לאגם תמשיכו בריכבה ישר עוד כ300 מטר ותמיד תיהיו צמודים לגם עד שאתם מגיעים לכניסה לחוף של ניצנים ושם כבר יש שומר בקיץ עם עמדת תשלום לחוף מי שלא רוצה לשלם אפשר להיכנס דרך החולות זאת הדרך של הירידות ולאותם רוכבים שלא רוצים לרדת את הירידות פשוט מהנקודה שהסברתי את הדרך עם הירידות איפה שהשלט על הגבעה ממשיכים תמיד ישר עד שמגיעים לכניסה לחוף עם אותו שומר ועם אותה עמדת תשלום לפי דעתי זה אחלה מסלול כיף ומעניין

המלצה שלי לאותם רוכבים שאוהבים לרכב בלילה כדי מאוד לעשות אותו בלילה רק אחרי שעושים אותו ביום יש בלילה מלא מה לראות כמו למשל צבאים במבי ומלא חיות בר
מישור החוף והשפלה איזור
אשדוד ניצנים מקום

מאשדוד לחוף ניצנים
מסלול קצת משעמם וחולי מאת: אריק מרק
בתאריך: 23/7/2005   שעה: 00:30
הציון הוא שלושה הרים
המסלול מתחיל נחמד אבל יש בו הרבה קטעים של חול במיוחד בעליות, לאחר מ"ס ק"מ הוא מתחיל לשעמם כי הוא דיי ללא שינויי נוף , כדאיי לרכב בו בחברה ולא לבד,

שביל נחמד מאוד מאת: רנן דיזדר
בתאריך: 29/6/2005   שעה: 17:47
הציון הוא ארבעה הרים
אם עושים את השביל. מאשדוד עד לאשקלון.. הוא יוצא 15 ק"מ.. והזמן שרוכבים בינוניים עושים אותו. שוב מאשקלון לאשדוד.. דרך ניצנים.. הוא בערך 40-50 דקות..