כתב: אפי פלאח

בינוני  אורך המסלול: 30~ ק"מ  זמן: 3 שעות רמה
עתיקות מסלול לא מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
יציאה מהכניסה המזרחית של שהם על כביש 444.
לקחת 3 ליטר מים כ"א.
איך מגיעים
חווית רכיבה נעימה ומאתגרת עם קטעים טכניים והרבה דרדורת.
המסלול משלב נופים בראשיתיים של גבעות השומרון (מזרחה) ונופים מרהיבים של מישור החוף (מערבה), בראות טובה ניתן לראות את הים מהאולם העליון של מגדל צדק... עם כוס קפה ביד.
1. תחילת המסלול מהכניסה המזרחית של שהם יורדים דרומה לכיוון אזור התעשיה חדש עם כביש 444
2. פונים שמאלה על הכביש לכיוון איזור התעשיה.
3. לפני שיורדים מתחת לגשר כביש 6 ישנה פניה וסימון לשביל חוצה ישראל לכיוון צפוןעולים על הסימון הזה שנכון ליום זה הינו מטושטש עקב עבודות עפר להרחבת איזור התעשיה. מגיעים לכביש המחצבות (לא מסומן במפה??!), חוצים אותו וממשיכים על השביל מעלה.
4. לאחר שקילומטר שביל ישראל עובר במנהרה באורך 50 מטר מתחת לכביש 6.
5. ממשיכים על סימון שביל ישראל עד הגעתו לכביש 465 חוצים אותו וממשיכים בו כ- 300 מטר מזרחית עם הכניסה ליער קולה.
6. ביער קולה ממשיכים עם שביל ישראל שלא מתפתל וכמה שחיפשנו!! לא יוצאים ממנו סינגלים!! בכלל, בכל המסלול לא נהינו מאיזה סינגל קטן לנחמה.
7. בנקודה שמגיעים כ 400 מטר לפני הגדר של אלעד ובצומת של הבדואי עם הכבשים (אני לא צוחק) אנו נפרדים משביל ישראל וממשיכים ימינה (מזרחה) בשביל ופונים איתו צפונה כשמתבקש. בשלב מסוים לפני שמגיעים לגדר של אלעד (המסלול הבטוח) יש פרשת דרכים ומגיעים לצומת Y – ימינה שביל הררי ולא מוכר כנראה מתחבר למסלול שלנו בערוץ הנחל. שמאלה השביל עובר על הגדר של הישוב אלעד עד למצוק המחצבה של נחשונית.
8. לאחר שנהנינו מהנוף (מצוק אדיר) אנו פונים ימינה (מזרחה). בנקודה זו כבר ניתן לראות את מגדל אפק מצפון.
9. לאחר 100 מטר שמאלה (צפונה) וממשיכים למטה עם השביל. מתישהו בשביל (-+ קילומטר) יש פניה שמאלה לדרך קצת פחות ברורה אבל שווה כל אבן, יורדים בה בזהירות – זהו קטע טכני מטורף של ירידת דרדורת ועיקולים. ממשיכים בירידה ועם השביל שמאלה.
10. חוצים את ערוץ הנחל ומטפסים ומטפסים בשביל לעבר מגדל צדק. להיזהר בדרך זו מבארות.
11. במגדל צדק מחנים את האופנים, מטפסים לקומה השנייה הפונה לכוון מערב, נפעמים מהמבצר המדהים שרשות הטבע והגנים מזניחים לההרס עם השנים, מדליקים גזיה לקפה (אם עופר הביא [פרטי]) ונהנים מהנוף עוצר הנשימה......
לחזרה יוצאים מהשער הראשי הצפוני של המבצר ויורדים לכיוון הכביש הראשי, לאחר 300 מטר, אחרי המתקן של מקורות, פונים לדרך צדדית שמאלה – הסימון הוא חלוש וצריך להשים לב עוברים מחתח לשני עצים ובערוץ קטן ויבש של נחל. יורדים בו מערבה עד לפגישה לכביש ישן מקביל לכביש 444. בכביש זה פונים שמאלה (דרומה) ונוסעים לכיוון נחשונים. ה מ ל צ ה – בדרך זו עוברים מעל לתעלה מלאכותית, ניתן לרדת אליה מימין לדרך ולהתפרע – פרק שעשועים לרוכבים !!!!
12. לפני שמגיעים לנחשונים פונים שמאלה (מזרחה) על הגדר של הישוב ומטפסים מעט. כאשר מגיעים למטע הפקאן יש אפשרות להמשיך ישר ולהקיף שוב את אלעד או מפנות ימינה (לדרום) ולהקיף רק את נחשונים.
13. ממשיכים עם השביל המתעקל ימינה עד הכביש של נחשונים, מקביל ל 444.
14. פונים על כביש זה שמאלה וממשיכים בו עד נקודת המפגש עם שביל ישראל. במהלך קטע זה חוצים את הצומת של אלעד לכיוון דרום ונוסעים על הכביש.
15. בתושיה וסבלנות מוצאים את המשך שביל ישראל שיורד לכיוון מוזוליאום מזור. עם שביל ישראל ממשיכים לפי הסימון, חוצים את יער קולה, חוצים את כביש 465 ואת השבילים שמדרומו. מומלץ לחפש בכביש 465 כ 200 מטר מהכניסה ליער קולה לכיוון מזרח יש כניסה לשטח מדרום לכיוון שהם – בו אנו עוברים – זהו שביל כורכר רחב שמתחבר לשביל אחר עם עליות יפות מאות ומתישות.
16. לאחר העלייה, הירידה, והעלייה ישנה ירידה שבמרכזה יש פניה ימינה לעבר אותה תעלה מתחת לכביש 6 שממנה באנו. ממשיכים עם שביל ישראל בנקודה זו עם הסינגלים העלובים שלו עד שחוצים את כביש המחצבות (הלא מסומן במפה).
17. מיד פונים ימינה לעבר הגבעה ומתחילים בטיפוס אחרון לסיום לעבר איזור התעשיה של שהם.
18. מתחברים לצומת שהם מזרח והביתה.
מישור החוף והשפלה איזור
שהם, אלעד, ראש העין מקום
דרום השפלה ושולי הר יהודה (12) מפת ס"ש

משהם למגדל צדק ובחזרה
שם קובץ
קבצים אותם שמרו חברי האתר
סוג הסבר הרחבה
קבצים המיוצרים על ידי האתר באופן אוטומטי
שהם - מגדל צדק.JPG מפה תיאור כללי של המסלול. נקודות הציון מקבילות להסבר.
trip map.jpg.JPG מפה תיאור כללי של המסלול. נקודות הציון מקבילות להסבר.