כתב: ירון פדות
ערך: ירון פדות
סינגלים בחורשים שם המסלול
הטרמפיאדה של 'סינגלים בחורשים'
  ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,

מתקדמים רמה
סינגלים מסלול לא מעגלי מאפיינים

קרדיט למאמר: אופיר יהב

ברוכים הבאים לחורשים .לפני הרכיבה מספר אזהרות:בטיחות: מדובר בתא שטח בעל מאפיינים מסוכנים. מרבית השבילים רוויים באלמנטים טכניים (עולים ואו יורדים), ומי שאינו מורגל בכך, עשוי להיפצע. בחלק מהשבילים יש...

ברוכים הבאים לחורשים .
לפני הרכיבה מספר אזהרות:
  1. בטיחות:
    מדובר בתא שטח בעל מאפיינים מסוכנים. מרבית השבילים רוויים באלמנטים טכניים (עולים ואו יורדים), ומי שאינו מורגל בכך, עשוי להיפצע. בחלק מהשבילים יש אבנים מתגלגלות ואו דרדרת מסוכנת (בקיץ). שום דבר אינו בלתי אפשרי, וגם הביתיים שבינינו מקפידים לרכב עם מגיני ידיים ורגליים. קסדה, ומים בכמות מספקת, זה ברור.  ברכיבות ראשונות במקום, מומלץ מאד להתלוות למוביל שמכיר.

2. שמירה על הטבע:
    למרות שלרובנו אכפת, בכל זאת אני מוצא לנכון לבקש לשמור על נקיון היער, ולהמנע מהשלכת פסולת שלא בפחים. אין הרבה, לכן תמיד אפשר לשים בתיק הגב או בכיס הבגד.
    היבט נוסף לשמירה על הטבע, הוא הווצרות של "גרסאות"  וקיצורים לשבילים ע"י כאלה שאינם מכירים ומתברברים. יש חיות בר ביער, ובפירוש יש מקומות שלא קיימים שם שבילים כדי להתרחק מהן. זו עוד סיבה להתלוות בהתחלה למוביל שמכיר.

3. שמירה על השבילים:
    חלק מהשבילים תלולים, ורוכבים לא מנוסים נוהגים לנעול גלגל אחורי ולחרוץ את השבילים. מעבר להקטנת יכולת השליטה באופניים, דבר זה מוסיף לדרדרת שממילא קיימת (בקיץ). השתמשו יותר בבלם הקדמי ותנו לגלגלים להתגלגל. לשם כך הם קיימים. זה לא סקי. רוכב שלא מסוגל, טוב יעשה אם ימנע מרכיבה בתנאים או בשבילים אלה, וכך ימנע מעצמו סיכון מיותר ולא יפגע בשבילים.
    השבילים תוכננו ונפתחו תוך שימוש באלמנטים טכניים בשטח. אנא, אל תשנו זאת. הגעתם לאלמנט טכני שלא נראה לכם עביר? תעברו אותו ברגל. אל תתחילו "לשפץ" את האלמנטים ותקלקלו לאחרים שכן מסוגלים.

4. עדר כבשים:
    מסתובב בשטח עדר כבשים שטוחן את השטח, מוחק את הסינגלים, ומגלגל אבנים לתוך השבילים. המפה מדוייקת. תיצמדו אליה, לא תתבלבלו.
איך מגיעים

זהו רק מסלול מוצע אחד שאפשר לעשות בחורשים. למען אלה שממהרים תמיד לחזור הביתה - הוא "יעיל" ומהווה רצף של רכיבה שמרביתה בסינגלים ומעט "קטעים מנהלתיים". כמובן שניתן לעשות כל וריאציה אפשרית, ויש הרבה כאלה.

מחנים את הרכבים בכניסה לישוב מתן, מיד ימינה אחרי הבוטקה של השומר. נא לשמור על השקט. ישנם דיירים ברחוב הזה.

יוצאים חזרה מהישוב לכוון הכביש ממנו באתם. בכיכר ממשיכים ישר וכ-150 מטר אח"כ ישנה פניה ימינה היורדת בתלילות לכוון מערב. ממשיכים מעט ויורדים ימינה בזהירות לתעלת בטון ושוב פונים ימינה למעבר שמתחת לכביש ומגיעים לדרך אספלט נטושה.

רוכבים בה עד שמגיעים לשער הקיבוץ (חורשים). שם פונים ימינה, ומיד שמאלה לשביל 4X4 המקיף את הקיבוץ. הקפה זו שרובה עליה משמשת בעיקר לצורך חימום.

במהלך ההקפה (לאחר כקילומטר), מגיעים לצומת שבילים. שם מתחיל סינגל "דיר הכבשים". השביל יוצא לשביל לבן, בו פונים שמאלה, ולאחר כ-20 מטר שוב שמאל חזרה להמשך השביל. סינגל זה מהנה מאד גם כשרוכבים אותו הפוך.

בסיום השביל חוצים את השביל הלבן ולוקחים מעט שמאלה . כאן מתחיל סינגל "הבריכה". סינגל  זה רווי באלמנטים טכניים. סינגל זה נגמר בירידה מסולעת אל צומת שבילים לבנים. נסו לרכב את הסינגל הזה הפוך (לטפס בו מהצומת). זה מאתגר טכנית ופיזית.

בצד שמאל רואים את הכניסה לסינגל הבא: "חרש". זהו סינגל מעגלי. בסוף הסינגל הזה יש אופציה לסיום במסלול דאונהיל עם גשר עץ, או לפנות שמאלה ולזרום. חוזרים לצומת ממנה התחלנו את הסינגל.  פונים ימינה ומטפסים בשביל הלבן עד אשר מגיעים להסתעפות קטנה שמאלה. פונים אליה, מטפסים עד לפניה "קטנה" קצרה ותלולה ימינה לתוך סינגל קצרצר נוסף המחזיר אותנו לאמצע סינגל "הבריכה", בו נרכב חזרה עד למקום בו הוא מתחיל.

משם יש להמשיך ישר (לא לחזור לשביר הלבן), ולהיכנס לשביל "הנושך". סינגל טכני ותלול. מתחיל במכשול סלע גדול (יש גם צ`יקן ליין לסלע זה), וממשיך בירידות תלולת. זהירות בשביל הזה, ובפרט בקיץ - מדורדר מאד.
ביציאה מהסינגל הזה פונים ימינה ואז יש שתי אפשרויות (בכל מקרה - עולים):

-          המאתגרת:  לפנות שוב ימינה ולטפס בשביל 4X4 מלא אבנים. בתום העליה לפנות שמאלה בשביל הלבן, עד לפניה שמאלה - לעליה טכנית מאתגרת. בתום העליה, מגיעים לעוד שביל לבן, שם פונים שמאלה לעליה תלולה וקצרה. ממשיכים לטפס עד שמגיעים לפיצול שמאלה. נכנסים אליו, ומגיעים לפינה עם 6 עצי אורן גבוהים, המאפשרת תצפית נחמדה על האיזור. זה גם מקום אפשרי להפסקת חטיף. הירידה משם תלולה, טכנית ומדורדרת מאד. זהירות !!!  הירידה נגמרת בשביל בטון רחב המגיע לצומת שבילים. בה נמשיך ישר בשביל הלבן.

-          הפשוטה יותר: להמשיך ישר ולטפס בעליה מתונה יחסית עד שמגיעים לצומת שבילים (ליד גן שעשועים). שם פונים שמאלה לשביל הלבן.

בשביל הלבן ממשיכים ישר כ-100 מטר אל התחלת שביל "היורדת". התחלה שהיא טיפוס תלול וקשה, המסתיים ב"קיר". לאחר הטיפוס ישנה הקפה של הכיפה - להורדת הדופק ולהסדרת הנשימה, ומשם מתחילות הירידות. השביל טכני מאד עם קטעים תלולים, ומתאים לרוכבים מיומנים.

ביציאה מהשביל (חזרנו למקום בו גם מסתיים "הנושך"), פונים שמאלה. פונים שוב בפניה הראשונה שמאלה לשביל לבן, ומתחילים לטפס. פונים בפניה הראשונה ימינה, לשבי  4X תלול. בהמשך יש מזלג, לוקחים את הצד הימני. בתום הטיפוס מגיעים לצומת שבילים. שם פונים שמאלה, להתחלת סינגל "הדרדרת". ביציאה מחלקו הראשון (לצומת T בשביל לבן כבוש) פונים מעט שמאלה ונכנסים להמשך השביל.

בסיום "הדרדרת", פונים ימינה, לשביל לבן רחב, שמתעקל שמאלה, ומביא אותנו לטיפוס ארוך לכוון מצפה חזי. בהגיענו לסיום העליה, בצד שמאל נמצאת הכניסה לסינגל "הבאר". נכנסים גולשים, נזהרים מהדרדרת, ובסיום, בשביל 4X4 פונים ימינה. שביל זה מגיע לשביל לבן אותו חוצים ומיד נכנסים לסינגל "הסירפדים".

זורמים בסינגל זה , שתחילתו בשיפוע קל מטה, באמצעו זווית השיפוע מתחלפת, ומתחיל טיפוס מתון שמסתיים בדיוק מול התחלת הסינגל "עליה וקוץ בה". זה סינגל מתפתל שגם הוא בשיפוע יותר תלול מעלה. הוא מסתיים בעליה תלולה וקצרה ומגיע לשביל לבן נוסף. גם כאן חוצים ומתחיל סינגל "הנבלה". זה סינגל שרובו עליה ומעט מאד שיפועים להחזרת הדופק. בסופו יש ירידה תלולה והסינגל מסתיים באזור בו התחלנו את שביל "הבאר". כאן נכנסים לסינגל "הח`ירבה" ומתגלגלים עד להתחלת סינגל "השמיכה". סינגל זורם זה יורד בתלילות, ומסתיים בואדי.

זהו. חזרה למכוניות, והביתה.
כאמור, זהו רק תוואי אחד, אך הוא מכסה לא מעט סינגלים. נכון לעדכון אחרון של המאמר (ינואר 2006) נוספו הרבה סינגלים יחסית לזמן הכתיבה המקורי וכעת יש הרבה יותר אופציות לבניית מסלול רכיבה מלא.
אופיר

מפה ברזולוציה מאוד גבוהה:  http://www.harim.co.il/trails/files/horashim.pdf
השרון איזור
חורשים מקום
השרון ומערב השרון (7) מפת ס"ש

סינגלים בחורשים
כיף שלא מסתיים מאת: moty zrihen
בתאריך: 5/12/2011   שעה: 16:25
מספר הסינגלים הקיים בתא שטח זה מרובה מאוד ומכיל סינגלים בכל הרמות. רכבתי מספר רב של פעמים וכל פעם סיימתי עם חיוך מרוח על הפנים. מבנה הסינגלים משתנה לפי עונות השנה. בקיץ יש יותר דרדרת וכמו כן יש עדר פרות המסתובב בשטח ודואג לשנות את רמת הדרדרת.
מומלץ לבוא מספר פעמים כדי להכיל את כל הסינגלים וכמו כן מומלץ לחזור מס´ פעמים על כל סינגל.

סינגלים ממש טובים מאת: ככע
בתאריך: 25/12/2009   שעה: 11:32
בגשם זה מקום מדהים ואני ממליץ על מסלול החירבה!!!

חובה לנסות מאת: דותן יצחקי
בתאריך: 26/4/2009   שעה: 21:46
פשוט מקום אקסטרמי

סינגלים זורמים מאת: תומר
בתאריך: 5/12/2006   שעה: 13:55
הסינגלים במקום מאוד נוחים מתאימים למתחילים ומתקדמים.עדיף להחנות את הרכב בכניסה לחניון חזי שנמצא בסמיכות לנירית

אין ספק - איזור סינגלים אלוהי מאת: עומר
בתאריך: 6/6/2006   שעה: 19:47
אין ספק שמדובר באיזור סינגלים מעולה. סיפור הדרך מעט לוקה בחסר לטעמי, אולם זה בכלל לא משנה- פשוט תזרמו...
ה'נושך' הוא מהנה ומעולה, אח"כ כדאי מאוד לעלות עד התצפית המדוברת (זה קשה אך אפשרי, ומזכיר שאחרי כל ירידה יש עליה...). מה שכן - הירידה מהתצפית מאוד לא מומלצת בסינגל - היא כולה מדורדרת ואי אפשר באמת לעשות אותה כמו שצריך - זה פשוט לא כיף.

זהו, לא הספקתי הכל בשבת, נחזור שוב הסופ"ש הזה...

כל הכבוד.

מקום סוף הדרך- ממליץ לבדוק! מאת: רומן ל
בתאריך: 26/5/2006   שעה: 16:26
מקום מצוין לרכיבה; לדעתי יותר מתאים למתקדמים, כי ישנם הרבה קטעים טכניים מעניינם הצורכים יכולת שליטה גבוהה באופניים. יש הרבה סינגלים ברמות קושי שונות. בהחלט מקום מעניין ולא רחוק מהמרכז.

תיאור מצוין מאת: יריב בן שושן
בתאריך: 10/5/2006   שעה: 22:26
יופי של תיאור, ממש מוביל אותך מסינגל לסינגל עם עליה ברמת הקושי.
המפה אכן מצוינת.
יישר כח ירון

סינגלים בשפע - מומלצים בחום! מאת: נורקי Major Dorban
בתאריך: 28/4/2006   שעה: 12:48
רצוי מאוד להיעזר במפה המצורפת.
לשים לב - הסינגלים המסומנים באדום אינם פשוטים. למתחילים שבינינו - ממליץ להתחיל באלו המסומנים בכחול.
וקרדיט כמובן למי שהמציא את השמות של הסינגלים... "אמא, אני נמצא בכניסה ליורדת, בדרכי לשכנה אקפוץ דרך הבריכה..." :-)