כתב: ירון פדות

למתחילים רמה
המסלול מתאים למשפחות מסלול לא מעגלי מאפיינים

באדיבות טל ריבלין.

חונים בפארק דרום/איילון/בגין בצידו המערבי (ליד הספורטק) .

איך מגיעים

• יציאה מפארק דרום/איילון/בגין מצידו המערבי (ליד הספורטק) ורכיבה על שביל האופניים מזרחה לאורך הגדה הצפונית של האיילון - מפה מצורפת .
  • בגשר יחזקאל (ע"ע במפה) ממשיכים בשביל לאורך הכביש ימינה (דרומה) עד מול כביש הכניסה לצפריה (כ500 מ').
  • ממשיכים מזרחה לצפריה דרך הגשר.
  • כקילומטר לאחר הכניסה לישוב יש שביל ימינה (דרומה) המוביל למרכז הישוב.
  • בכביש שם פונים שמאלה (מזרח), ימינה (דרום) ושוב שמאלה ומתעקלים עם הרחוב העובר מתחת לכביש מס. 1 לכפר חב"ד.
  • בכניסה לכפר חב"ד ימינה ברחוב הראשון (מערבה) וימינה שוב לשביל העובר בפאתי הכפר עד לשטח ההרחבה.
  • כאן פונים ימינה (מערבה) דרך הפרדסים לבית דגן הסמוכה.
  • חוצים את בית דגן לעבר הכניסה לישוב, ומיד ימינה (צפון) ושמאלה (מערב) למשמר השבעה.
  • בישוב פונים שמאלה (דרומה) לעבר היציאה הדרומית, ליד בית הקק"ל ההיסטורי,פונים בה ימינה וחוצים בזהירות את הצומת מתחת למחלף השבעה מערבה.
  • בתחנת הדלק מיד לאחר הצומת נכנסים דרך השביל ימינה (צפון) לאזור, פונים ברחוב הראשון שמאלה (מערב) ומדוושים לכיוון גן המצודה דרך מסגד הכיפות (משמאל לרחוב).
  • לאחר ביקור בגן המצודה יוצאים מצידו המערבי ויורדים במדרגות לאנדרטת השבעה, ממנה פנים ימינה (צפונה) בשביל להולכי רגל לגשר העובר מעל כביש מס. 1 ליד נחל אזור לעבר האיילון.
  • חוצים את נחל אזור בהמשך השביל הפונה שמאלה (מערבה) חזרה לפארק דרום.

יתכן ונשמע קצת מסובך, אולם הדרך פשוטה ואינטואיטיבית

מישור החוף והשפלה איזור
פארק איילון מקום
גוש דן וחוף פלשת (10) מפת ס"ש

פארק איילון
נסעתי במסלול היום (יום העצמאות ה-61) מאת: אבי
בתאריך: 29/4/2009   שעה: 21:23
המסלול מאוד יפה.
מאוד הופתעתי מהטבע שבדרך. הרבה עופות מים יפים חיים שם בין הצמחייה.
המים מאוד ירוקים (שזה דווקא יפה..), עומדים ומגעילים, אין מה להתקרב אליהם.
הדרך עצמה קלה, אין עליות, שביל רחב.
המקום לא נראה לי מטוייל במיוחד, בהחלט היה כיף לרכב לבד בשקט.

וריאציה של המסלול שאינה דורשת כניסה לישובים מאת: tal r
בתאריך: 25/11/2008   שעה: 14:56
עם ההגעה לכביש אור יהודה, בקצה השביל לאורך האיילון פונים דרומה לאורך הכביש עד לגשר מעל נחל שפירים, לפני הגשר מעל כביש מס. 1
לפני הגשר פונים בחזרה מערבה, בשביל לאורך נחל שפירים עד למפגש עם כביש 4.
כאן יש צורך במעט הרפתקנות, על מנת לעבור במעביר המים את כביש 4 מערבה. לאחריו יש שוב שביל דרומית לנחל שפירים הפעם, המוביל לגשר מעל כביש 1 דרומה ולאזור. לאחר ביקור באתרים באזור שעברו שיפוץ לאחרונה ניתן לבצע סיבוב קטן נוסף: רוכבים מאזור מערבה לכיוון צומת חולון עד לתחנת הדלק (מרחק קצר). נכנסים שוב לשטח בשביל צפונה, עוברים סוללת עפר ונכנסים לשדות מקוה ישראל. משם ניתן לחזור לפארק דרום בגשר נוסף מעל כביש מס. 1, ומעבר בגשר מעל האיילון.

לא למשפחות מאת: קרן מהמרכז
בתאריך: 27/4/2007   שעה: 13:50
הציון הוא הר אחד
המסלול לא מתאים למשפחות.
הוא ארוך מידי, מסריח מידי ולא מעגלי.

אני בטוחה שיש מסלולים יפים יותר במרכז.
אין אטרקציות בדרך / שהם רחוקות ולא הגענו אליהם.

מסלול נחמד ומפתיע וברובו מתאים למשפחה מאת: נדב בלוך
בתאריך: 18/6/2006   שעה: 21:42
אתמול רכבתי במסלול הזה שאורכו כ- 28 ק"מ. המסלול לכל אורכו מתאים למשפחה מיומנת (איתי רכבו ילדים בני 6, 10 ו- 15). הקטע של נחל אילון מפתיע לטובה בהיבט של טבע (הרבה סוגים של ציפורים). הכניסה למושב צפריה, אם איתרתי נכון, (דרך ממערב למבני תעשייה) מעבירה את הרוכב בתוך משק, קצת מביך. עברנו ברגל את צפריה וכפר חב"ד בגלל השבת, בצפריה היו סבלנים אבל בכפר חב"ד העירו לנו בנימוס שנתחפף.הירידה מההרחבה של כפר חב"ד לפרדס תלולה וקוצנית. העיקוף של השכונה החדשה בבית דגן לא ממש ברור. המעבר עם יחדים מתחת למחלף השבעה חוויה מרגשת לילדים וממוטטת להורים. לא מצאתי את השביל מתוך תחנת הדלק, המשכתי עד הרחוב הראשון ימינה (קפלן) עד הסוף שמאלה ואחרי הכיכר (המשולשת) פונים ימינה לגשר. אחרי הגשר הכביש גולש הישר לתוך עדת כלבים מבהילים. צריך למצוא שביל שמאלה מיד אחרי מעבר הגשר שמוריד לשדה ממנו שביל ברור חזרה לאילון

התחלה יפה אבל... קחו מפה או GPS מאת: עפרי
בתאריך: 27/5/2006   שעה: 19:25
הציון הוא שלושה הרים
תחילת המסלול היא בטבע של נחל אילון. לא מרהיב אבל החלט מפתיע בהתחשב במיקום. מצפרייה הטיול עובר לשטח בנוי יותר (מושבים וערים) עם קטעי טבע קצרים. תאורי הדרך לא מספיקים כדי למצוא את השביל הנכון ולכן מומלץ לקחת מפה או GPS במיוחד כשנכנסים לתוך הישובים. לא לשכוח - צפריה וכפר חב"ד הינם ישובים דתיים שמעריכים את השקט שלהם בשבת. מקום טוב לעצירה - הפרדסים בין כפר חב"ד לבית דגן.