כתב: אייל שני

בינוני  אורך המסלול: 27 ק  זמן: 3 שעות רמה
נוף מדהים טיפוס קשה דבל טרקים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
  • נוסעים לכיוון ירושלים על כביש אחד וקצת אחרי שער הגיא פונים ימינה לכביש 38.
  • משם ממשיכים עד היישוב מסילת ציון נכנסים אליו ובכניסה פונים מיד שמאלה לכביש עפר וחונים על יד הגדר.
איך מגיעים
  • חוזרים לכניסה למסילת ציון ורוכבים דרומה עם הכביש קצת פחות מחצי ק"מ ואז חוצים (רואים בברור שיש שביל גדול בצד השני של הכביש).
  • ממשיכים דרומה עם הדרך הצמודה לכביש ובמסעף עוזבים את הדרך הצמודה לכביש וממשיכים עם הסימון השחור.
  • כעת מגיע המשך הטיפוס שילווה אתכם רבות אבל אל חשש, אחר כך יורדים הכל עד המטר האחרון :-).
  • לאחר כ- 3.5 ק"מ מגיעים שוב לפיצול דרכים וממשיכים ימינה חזק עם המסלול השחור, ממשיכים לטפס עם השביל השחור ולמעשה מקיפים את הר כרמיליה, ככל שמתקדמים שימו לב העליה נהיית מתונה יותר.
  • כעת יהיו התפצלויות רבות בדרכיכם אך אתם אל תתבלבלו והקפידו להמשיך עם המסלול שמסומן שחור, לפעמים על אבנים ולפעמים על שלטים עם חצים שחורים, אחרי זה זה יתחיל להסתבך מעט.
  • מומלץ לשים עין על הנוף אבל להזהר לא לפול כי בקרוב יתחילו דאבלים מהירים מלאי אבנים.
  • לאחר 11 ק"מ סוף סוך עוזבים את הדרךך השחורה ועוברים לירוקה, לשם כך יש לפנות ימינה בהתפצלות של הדרך השחורה עם הירוקה, וכך מתחילה הירידה המהירה לנחל כיסלון.
  • שמגיעם להתפצלות עם הדרך האדומה יש לקחת ימינה ואז להתכונן לירידה ארוכה ומסוכנת, להזהר לא לפול.
  • אחרי מספר ק"מ תמצאו את עצמכם בתחתית הנחל
  • כאן זאת הנקודה המתאימה ביותר לקפה ואוכל בצל העץ הגדול עם הסימונים האדומים עליו.
  • כאן יש לפנות ימינה ולסוע עם הנחל לכיוון כביש 38 בדרך הנחל יתפצל עם שבילים נוספים אך אין להתבלבל פשוט להמשיך ישר, אפשר לנסוע מהר ולא לדאוג לא תטעו אבל להזהר מאוד לא לעוף מאיזה אבן שתסיט את הכידון.
  • בסוף לאחר סיום הדאבל המהיר הזה תגיעו לצילו של עץ גדול אפשר לחכות למי שהעדיף לעשות את הדרך לאט יותר ולא להתסכן וכשכולם מוכנים להמשיך צפונה בדרך עם עליות קצרות אך מתישות רצוי להוריד הילוכים לפני ולהזהר ממכוניות טרקטורונים וכד.
ירושלים והסביבה איזור
נחל כיסלון מקום
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

נחל כיסלון ושביל ישראל
ממש לא מתאים למתחילים מאת: אלי א
בתאריך: 6/5/2007   שעה: 22:26
הציון הוא שני הרים
אמנם מסלול ממש נחמד ויפה, אבל ישנם די הרבה עליות בהתחלה, לקחתי 3 מתחילים למסלול והם/ן כמעט התמוטטו לי בדרך, זה באמת מסלול כמו שמופיע בינוני ושוב ממש לא מתאים למתחילים.

מסלול מדהים בעיקר באמצע פברואר (אחרי כל הגשמים מאת: דניאל
בתאריך: 22/2/2005   שעה: 11:51
שהכל ירוק)

מסלולי כסלון מאת: tal
בתאריך: 30/10/2004   שעה: 19:53
נוף מדהים, שבילים רחבים וניווט קל, עליה קשה למתחילים (מנסיון). מספר רב של וריאציות אפשרי. מפת סימון השבילים ביער נמצאת באתר קק"ל ב WWW.KKL.ORG.IL

מסלול יפהפה לשבת בצהריים מאת: ליעד ויהונתן
בתאריך: 20/3/2004   שעה: 19:23
המסלול בהחלט למתחילים. שעתיים של עלייה מתונה עם נוף מדהים! אח"כ שעה של ירידה עם הרבה פינות פסטורליות לקפה.
מסלול לאוהבי הרבה מהירות וקצת אבנים.

הייתי... מאת: ofer weber
בתאריך: 4/11/2003   שעה: 14:35
מדרג את המסלול כמתחילים.
מסלול נהדר, כמו כל המסלולים באיזור כיסלון.
ההסבר מפורט כיאות ונהיר.

כל המסלולים האלה מדהימים אבל.............. מאת: דניאל
בתאריך: 5/11/2002   שעה: 03:16
הציון הוא ארבעה הרים
כל פעם שאני יוצא לרכב לבד בהם אני מפחד שאני אפגוש פלסטינים שלא נהנים מתחביב הרכיבה כמוני ושיש להם תחביבים אחרים שלא נראה לי שאני אוהב בכלל......