כתב: ישראל אלקלעי

מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: קיץ שעה: לא משנה מומלץ
צריך להגיע לחוף הים בראשון לציון ומשם לצאת לטיול איך מגיעים
היציאה מחוף הים של ראשון לציון נוסעים לכל אורך שד' משה דיין עד לצומת רמת אליהו - קרית ראשון, (קל לזהות את הצומת בצד שמאל בזק ומול הצומת יש גשר להולכי רגל), בצומת נוסעים ימינה עד לכיכר הראשונה, שם נוסעים שמאלה עד הרמזור הראשון, ושם לוקחים ימינה ומייד את הנתיב השמאלי עולים את העלייה עד הרמזור הראשון, ושם עושים פרסה ונשארים על הנתיב הימני עד שהכביש מתעקל ימינה נשארים בעיקול הימני עד הרמזור, וברמזור לוקחים שמאלה ושם ממשיכים ישר וברמזור השני לוקחים ימינה עד שד' משה דיין ושם לוקחים שמאלה וממשיכים עד הסוף כאשר בסוף מחכים לנו כלי הרכב.

ולכל הנוסעים אנא ממכם תיסעו בזהירות ולא לשכוח לשים קסדות
מישור החוף והשפלה איזור

חוף הים בראשון לציון -צומת פלמחים וחזרה
אפשר גם שטח וגם שביל במסלול מקבילי : מאת: קובי עוז
בתאריך: 19/10/2007   שעה: 15:25
הציון הוא שלושה הרים
יצאים מחוף ראשון , פונים ימינה מייד אחרי ביה"ס לכבאים , ממשיכים עם הכביש לכיוון הסופרלנד מכיפים את האגם המלאכותי מימין ועולים על שביל הכורכר לכיוון מרכז הטיסנים , מושכים עם השביל דרומה ומזרחה לאורך ובצמוד לכביש 4 אבל "מלמטה " לא בשוליים כי אים בשביל שרות שנסלל ע"י חברת החשמל ומקורות לטיפול במתקנים הפזורים לאורך השביל .
בסוף השביל יוצאים מתחת לגשר על כביש פלמחים . 200 מטר שמאלה יש חורשה נחמדה להפסקה שם ניתן לקנות מלבי כל השנה .
בחזרה יוצאים מהמלבי חוצים את הכביש צפונה וחזרים לכיוון חוף ראשון לאורך גדר הבסיס הצבאי ולאורך הנחלים העונתיים ,השבילים רבים ומסתעפים אך שמירה על מגמה צפונה ומערבה תביא אתכם חזרה למערב ראשון , ניתן לנסוע גם דרך בריכות החימצון אך לא להיכנס למיים .

אורך מסלול כ 30 ק"מ תלוי איך לוקחים את השביל חזרה
מומלץ בסתיו אך לא בימים גשומים הבוץ אכזרי באיזור ....