כתב: עמי סרנגה

טיפוס קשה דבל טרקים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וקיץ שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
תחילת מסלול בתחנת הדלק בלטרון איך מגיעים
מתחילים בעלית בוקר לנווה שלום (על שביל ישראל)בקצה העליה פונים שמאלה 50 מ ואז ימינה, ירידה של 500 מטר חבירה לדרך בורמה ופניה שמאלה ,לאחר 1500מ השביל מקבל סימון של שביל ישראל. ממשיכים לאורכו עד שפוגשים את הכביש (לאחר 4.6 קמ) כאן עוזבים את שביל ישראל (אנו נרד דרכו) וממשיכים על דרך הג'יפים (יש שילוט) עולים 3.6 קמ חולפים על פני בית מאיר עד שחוברים שוב לשביל ישראל (ליד כביש) .מכאן פונים שמאלה לכיוון שביל ישראל ויורדים מטה עד לנקודת הכביש שחברנו לדרך הג'יפים( הירידה טכנים עם דרדרת וסיבובים חדים תוך כדי ,יש קטע קטן טחון לגמרי שמומלץ לרדת מהאופניים). חוצים את הכביש שוברים חד שמאלה ומתפסים (קל) לכיוון נווה שלום, חוברים לסוף העליה שביצענו בתחילה ומתגלגלים לרכבים. הירידה מבת מאיר בעלת נוף מדהים (חו"ל).
העליות לא קלות וכמובן תלויות קצב. טיול עליות מהנה וכייפי.צרפתי צילום מפה וקובף של נביגייד עמי סרנגה.
ירושלים והסביבה איזור

דרך בורמה
יער בורמה - שווה מאוד מאת: איציק
בתאריך: 2/5/2010   שעה: 08:22
יער בורמה - חוויה אמיתית לכל רוכב אופניים. אפשר להחנות בלטרון - ולרכוב על פי המלצת המסלול הנ"ל. ואפשר גם להחנות בתחנת הדלק של מסילת-ציון - ולרכוב בתוך היער. לעלות למצפה שער הגיא, ואחר כך משם לרדת שוב ולהמשיך לנווה שלום, ומשם למעלה התאנים..ועוד הרבה וריאציות... שילוט מעולה. יער מדהים.

לא לתת לקובץ ה-GPS המצורף להטעות אתכם! מאת: עופר פרנטה
בתאריך: 15/9/2007   שעה: 19:41
שימו לב למי שטוען את קובץ ה- GPS המצורף ,עלול לגרום לטעויות:
1. תחילה המסלול מסומן כאילו שעוברים בדרך אשר נמצאת בתוך מנזר השתקנים אך בפועל השער סגור. יש לעקוף את המנזר דרך שביל ישראל ממזרח למנזר או לעקוף אותו ממערב דרך הכביש המוביל למנזר פניה מזרחה לשביל הכחול 9213 עד למפגש עם שביל אדום 9375 .
2.לאחר שחוצים את כביש 38 יש להמשיך ישר בסימון אדום 9351 "דרך הג'יפים" ולא בשביל הצפוני יותר כפי שמראה הקובץ המצורף לדף ,דרך הצפונית היא הדרך שבה אמורים לחזור!
מעבר לכך הטיול אחלה.

סיפור דרך מפורט יותר מאת: gabio
בתאריך: 31/7/2007   שעה: 21:06
סיפור דרך

1. מתחנת לטרון עולים על ס"ש 9213
2. פונים שמאלה ל ס"ש 9375 עד נווה שלום ממשכים ישר עד ה - T
3. ב T לוקחים שמאלה ל דרך בורמה ס"ש 9370 ממשכים על השביל כל הזמן עד למפגש עם כביש 38 (צפונית למסילת ציון)
4. חוצים את הכביש ומתחברים לדרך הג'יפים ס"ש 9351 וחולפים משמאל לבית מאיר עד צומת שבילים 9358, 9353
5. אנו נפנה שמאלה לס"ש 9353 לכיוון המשלטים (כיוון כללי מערבה) עד המפגש שוב עם הדרך הג'יפים
6. נרד בדרך הג'יפים עד המפגש עם כביש 38, נחצה את הכביש ונפנה שמאלה (צ') לאורך הכביש עד המפגש עם ס"ש 9354 ונעלה עליו עד לצומת שבילים 9370, 9375
7. אנו נפנה לס"ש 9375 נחלוף נווה שלום ונמשיך עד T
8. ב T נפנה ימינה לס"ש 9213 ונרכב עד המגש עם כביש 3 וחזרה לרכבים

מפה: http://www.harim.co.il/trails/Files/MAP292.jpg

קטע טחון בירידה ממשלט 21 מאת: איציק י.
בתאריך: 12/9/2006   שעה: 06:03
הציון הוא ארבעה הרים
מסלול יפה מאוד נוף מדהים במיוחד קטע המשלטים ודרך השיירות. קטע מאוד מסוכן בירידה ממשלט 21 - חובה לרדת רגלית וגם כך זה מורכב. הירידה טחונה מנסיונות עלייה של ג'יפים. אפילו רגלית מחליקים. רצוי למצוא מעקף.

למי שמעוניין בצילום מפה או בקובץ לGPS מאת: עמי סרנגה
בתאריך: 24/8/2006   שעה: 22:34
למי שמעוניין בצילום מפה או בקובץ לGPS מוזמן לשלוח אלי את המייל ואני אלח בחזרה את החומר. אני עדין לא מצליח לעלות את הקבצים למסלול

התיאור אינו ברור מאת: דניאל גלבוע
בתאריך: 12/8/2006   שעה: 22:34
הציון הוא ארבעה הרים
אני מכיר את האיזור, למרות זאת לא הצלחתי להבין את המסלול. רוכב שירצה לתכנן מסלול לפי תיאור זה לא יצליח. רצוי לתאר מסלולים בצורה מפורטת יותר.