כתב: eyal shefi

בינוני  אורך המסלול: 42  זמן: 4-5 רמה
מקורות מים נוף מדהים מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
צומת עמיעד דרומה עד הפניה לכיוון אלמגור וכורזים. נסיעה מזרחה עד עיקול לפני הכניסה לישוב כרכום. איך מגיעים
תחילת המסלול בעיקול שלפני הכניסה לישוב כרכום.
בתחילת הדרך מלווה אותנו סימון שבילים אדום של החברה להגנת הטבע.
המסלול מלווה את הירדן ההררי, מאופיין ברמת רכיבה קלה ורק בשל אורכו של המסלול נבחרה רמת קושי בינוני ככותרת למסלול (42 ק"מ).
נרכב בנוף המדהים שמעת לעת אפשר לראות צבאים, עופות דורסים, שפני סלע וכמובן את הירדן ההררי עד להזדמנות הראשונה לאחר כ 10 ק"מ לרדת לנהר הירדן לעבר גשר כפר הנשיא.
אזהרה!!! הירידה תלולה והעלייה אח"כ עוד יותר אולם הטבילה במים הצוננים שווה.
לאחר שסיימנו והמשכנו בדרכנו נגיע עד הכביש הנמצא לפני קיבוץ גדות.
שימו לב: בשלב מסויים על השביל יש סימון כי הדרך ללא מוצא וזה אך ורק בשל עבודות מע"צ בחיבור לכביש. 100 מטר לפני החסימה יש שביל שעולה ממערב ומהווה מעקף של החסימה ומוביל עד הכביש.
נפנה ימינה ונרד בירידה כ 100 מטר לגשר בנות יעקב, נחצה אותו ולאחר חמישים מטר מצד שמאל, מערב, ישנה כניסה דרך גדר בקר לשביל סימון שבילים שחור המובילה אותנו צפונה עד גשר הפקק.
למעשה מכאן וצפונה רוכבים על הגדה המזרחית עד קיבוץ עמיר.
לאורך הדרך כולה ישנם מקומות יפים בהם אפשר לעצור ולהתרענן בשחיה קצרה במים, או סתם לנוח. לתשומת לבכם מרגע שעברנו את גשר הפקק האיזור אינו מרובה בעצים המאפשרים מנוחה בצל.
ביציאה מהקיבוץ כביש 9779 נוסעים מערבה עד הפניה לבית הילל, ובבית הילל בפיצול הכבישים הראשון פונים ימינה מזרחה עד לנחל שניר ששביל מקביל לו מלווה אותנו צפונה כמעט עד צומת היציאה מהמושב. ביציאה מהמושב פונים ימינה, מזרחה ולוחצים 2-3 ק"מ אחרונים עד הכניסה לגושרים.
את הדרך הנ"ל נסעתי ביום קיץ חם, התחלתי בשעה 0800 וסיימתי בשעה 1200 לאחר הרבה מנוחות. בדרך שתיתי 4 ליטר מים!!!
תהנו.
רמת הגולן איזור

כרכום - קיבוץ הגושרים
המסלול מדהים!!!! מאת: יותם
בתאריך: 10/6/2007   שעה: 22:12
יש אפשרות לעשות מסלול מעגלי בעלייה לבית העלמין בכרכום.העלייה תלולה,אך אחר כך הדרך שווה .הנוף בירדן ההררי שווה את הכול.