כתב: tal r

עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה סינגלים דבל טרקים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וסתיו שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
המרכז המסחרי בליאון, מזרחית לכניסה לישוב איך מגיעים
יציאה מליאון, חבירה לתואי שביל ישראל כ100 מ' צפונית לליאון המטפס לכיוון מצפה משואה. לאחר תצפית מהמקום, המשך בסינגל על תואי שביל ישראל דרומה, דרך חרבת צורה ועד תל גודד, ממנו יורדים בסינגל תלול לכביש 38. למרגלות תל גודד מערת מסתור משולטת היטב, בה ניתן לבקר (לא לבעלי כרס, אלו יתקעו ביציאה מהמחילה). רכיבה של כקילומטר צפונה עד לשער בקר מזרחית לכביש, אותו חוצים וממשיכים בטיפוס אתגרי מזרחה לחרבת רפע. במקום רשת מסועפת של מחילות מתקופת בר כוכבא שטרם נחפרו עד תומן - הכניסה למערכת מאחורי שיח רותם, בראש הגבעה. במקום תצפית, המתאימה גם כנקודת קפה. לכניסה למחילות יש להצטייד בפנסים ובמפת האתר. השביל בס"ש כחול ממשיך מזרחה לחרבת קיט, ויורד ממנה לדרך הפטרולים, המסומנת בס"ש אדום. בדרך הפטרולים רוכבים כ6 קמ' צפונה עד נחל שוע. בנחל שוע פונים מערבה, על כביש צדדי למרגלות אדרת ואח"כ דרומה לצורך ביקור בחרבת עתרי-ישוב נוסף שנהרס בתקופת מרד בר כוכבא ובו מקואות, בורות מים ומחילת מסתור, היוצאת מבית הכנסת שבמרכז הישוב.
המשך הטיול באפיק נחל שילה מערבה לכיוון חרבת מדרס-אתר נוסף באזור ובו מערות קולומבריום, מערות מסתור וקבר מפואר בצורת פירמידה.