כתב: אביב להט

מתקדמים  אורך המסלול: בסביבות 7-8  זמן: 30 דקות רמה
נוף מדהים טיפוס קשה הרכיבה במסלול מסוכנת סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וסתיו שעה: מומלץ לא בלילה מומלץ
עולים על כביש 443 מחנים במצפה מודיעין וממשיכים עם ירידת כביש שעובר מתחת לכביש 443(יש אפשרות לירידה תלולה בטירוף!!!!!! מצד ימין של הכביש או לסינגל שורם וירידה נחמדה בסופו מצד שמאל של הכביש). איך מגיעים
אחרי שעברנו את הגשר ממשיכים עוד קצת ומגיעים לצומת שבילים, לוקחים בצומת זו שמאלה וממשיכים עם עלייה קטנה שתחמם לנו קצת את הרגליים. לאחר מכן יופיע הסינגל הראשון מצד שמאל של השביל(חשבו להסתכל שמאלה לאורך העלייה ולא להמשיך הלאה). פונים שמאלה לתוכו, הוא מתחיל במגמת עלייה הופך למישור וממשיך לירידה מהירה בטירוף(אני הגעתי למהירות המקסימלית 49 קמ"ש בירידה הזו) בהמשך הסינגל יש שני דרכים אחת שממשיכה עם הסינגל ואחת שלוקחת אותנו ימינה מהסינגל(אלו שהתבלבלו והמשיכו הלאה יכולים לצאת מהסינגל ולקחת בפניה הראשונה שמחוץ לסינגל ימינה לעלות עלייה קטנה ומעצבנת ולהמשיך שמאלה בסינגל-קחו בחשבון שאיבדתם את המהירות אחרי זה והפסדתם את כל הכיף של הסינגל).זורמים עם הסינגל- זהירות סיבובים מטורפים ומהירים בעיקר.אחרי שהגענו לשטח משופע בצמחייה תראו את הסינגל נגמר לפתע ותבחינו בשביל לבן מצד שמאל שלכם, עליכם להגיע אליו ולקחת איתו שמאלה(כלומר בכיוון ההפוך שרכבת בסינגל). מגיעים שוב לצומת שבילים שאחד השבילים הוא כביש, עולים על הכביש, הוא גם במגמת עלייה, מגיעים לסופו ולוקחים ימינה, ממש בתחילת הפנייה יש כניסה לסינגל, אליו נכנסים. ממשיכים וזורמים איתו, הקטע הראשוני הוא קצת קשה לבעלי הזנבות הקשיחים מבינינו(אבל גם את זה נשרוד), בנוסף הקטע הראשוני הוא קטע מעט קשה ואחריו יגיע כל הפאן של המסלול. עוברים את הקטע הזה ומקנחים בירידת מדרגה נעימה(בזהירות לא לדפוק את הקראנק). לאחר מכן תראו את המשך הסינגל. ממשיכים איתו(זהירות זה קטע מסוכן ומהיר,עתיר סלעים ומהירות). חשוב מאוד לשמור על אצבע אחת לפחות על הברקס לאורך כל הסינגל. לאחר שזרמנו בסינגל המהיר מגיעים אל סופו ועולים על סלע גדול ושטוח עם מדרגה קטנה בתחילתו עולים עליו, מצד ימין יש שיח סברס, אחריו לוקחים שמאלה עולים שתי עליות קטנטנות ולוקחים שמאלה לירידה בסינגל טכנית ותלולה בטירוף, יש אפשרות לרדת מצד שמאל בסינגל קליל וזורם יותר. לאחר הירידה הטכנית חוצים שביל 4X4 ועוברים לעלייה די מעצבנת וקצרה שהורסת את כל המהירות שצברנו בירידה. לאחר העלייה הזו לוקחים ימינה בסינגל(יש שני דרכים-אחת עם דרופ קטן ומסוכן ואחת רוגע ושלווה). אחרי שעברנו מאחת משתי הדרכים זורמים עם ירידה קטנה ונחמדה, חוצים שביל 4X4 ומגיעים לעלייה תלולה וטכנית(רצוי לפני לשמור על הילוכים נמוכים(אני בדרך כלל עולה אותה על 2X2). מעלים דופק לפחות ל185 פעימות לדקה זורמים עם הסינגל שמאלה ומרגיעים קצת את הגוף(חשוב להיות בפוקוס). זורמים עם ירידה טכנית ומהירה חוצים את אותו שביל 4X4 שחצינו לפני העלייה ונכנסים לקטע קצר ומעצבן של סינגל. מסיימים א הקטע הקצרצר ממששיכים לרכב קדימה ולא פונים לשום צד. זורמים עם הסינגל בעלייה(הוא מאוד קשה..!! הבטחה שלי) לקראת סופו של הסינגל יש ירידה טכנית וסוויצבק מטורף בסופה. חוצים שביל 4X4 בסופה של הירידה וממישכים בדרופ קטן לתוך ההמשך של הסינגל, שהיא ירידה מהירה חוצים עוד שביל 4X4 וממשיכם עם הסינגל בעלייה קצרצרה. זורמים עם הסינגל בסלאלום קצר ובסופו יוצאים החוצה מהסינגל ומגיעים לשביל כורכר לבן לוקחים איתו ימינה ממשכים עד סופו ולוקחים שמאלה ממשיכים עם השביל שפנינו שמאלה עד שמגיעים לצומת שממנה נכנסנו, ומשם כבר תסתדרו איך לחזור. לכל הרוכבים שמעוניינים לרכב איתי ביער בן שמן(אני מכיר אותו בעל פה) אפשר ליצור קשר 0545899640 ללא תשלום, אשמח בכיף לרכב עם חבר'ה מתקדמים מבחינת הכושר והטכניקה וללמוד גם מהם. תאור המסלול