כתב: אפיק ליפשיץ
  ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,

מתקדמים  אורך המסלול: 16.5  זמן: 2 רמה
נוף מדהים טיפוס קשה סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
מבי"ח הדסה עין כרם נוסעים לכיוון ירושלים. בצומת אורה פונים שמאלה ונוסעים בכביש מתפתל ונופי מתחת למושבים אורה ועמינדב. אחרי 5 ק"מ, פונים שמאלה עם השילוט ליד קנדי - נקודת ההתחלה. איך מגיעים
הקפה כמעט מלאה של יער עמינדב, על דרכי העפר והשבילים המסומנים שבו.

רוכבים חזרה עם הכביש לכיוון הכביש הראשי, ובצומת פונים שמאלה לכיוון חירבת סעדים. אחרי ירידה תלולה מאוד של 1 ק"מ כביש האספלט הופך לדרך עפר מסומנת באדום, וממשיכים איתה. 500 מטר אחרי כן עולים ימינה עם כביש שמטפס בתלילות להר, ועוד קצת - אתם בחניון שבראש הר שלמון. במקום שלטים עם סמל של אופניים והמספר "53" - שמפנים לסינגל טכני באורך 2 ק"מ שיורד מערבה בתוך היער, לכיוון "צומת פישר". השביל קשה, תלול בחלק מהמקומות ומלא במדרגות סלע גבוהות - אתגר של ממש. הוא לא מסומן לכל ארכו, אבל ברוב המקומות די ברור ומלא בסימני צמיגים.
הערה: ניתן לעקוף את הסינגל ע"י פנייה ימינה עוד לפני שהכביש היורד מיד קנדי נגמר - לדרך מסומנת שחור העוקפת את הר שלמון מצפון.

בסוף השביל מגיעים לצומת פישר - צומת שבילים עם מפה של שבילי היער ודפי מידע. בצומת פונים ימינה לדרך מסומנת אדום, וכ-700 מטר אחרי זה - שמאלה, לדרך מסומנת שחור. אתם על דרך נופית המקיפה את הפסגה האחרונה של רכס עמינדב, ומגיעה ממש עד לקצה הרכס - מפגש נחל רפאים-נחל שורק. מהדרך נופים של עמקי שני הנחלים וההרים המקיפים אותם, ובכל פינה של הדרך אפשר לעצור לנוח, מול הנוף. כמעט 3 ק"מ אחרי שעליתם של הדרך המסומנת שחור, תראו דרך מסומנת כחול יורדת ימינה אל תוך נחל רפאים - ל-א לפנות בה, 200 מטר אחרי זה מתפצלת ימינה עוד דרך, גם היא עם סימון כחול (...), וגם היא יורדת לנחל רפאים. פונים עם הדרך השנייה, שיורדת ירידה מתונה לכיוון הנחל, ואחרי 2.5 ק"מ מגיעים אל נחל רפאים - גשר "קאבו".

פונים שמאלה אל דרך רחבה מסומנת בירוק - ומתחילים לטפס, טיפוס של כ-5.5 ק"מ ו-300 מטרים אנכיים עד ליד קנדי. הדרך מטפסת בעלייה לא תלולה מאוד אבל א-ר-ו-כ-ה. הטיפוס מתיש, אבל בכל פינה אפשר לעצור בצד, להסתכל על הנוף ולבדוק כמה אתם כבר רחוקים מלמטה... (זה מעודד בדרך כלל). בכל ההתפצלויות שומרים הסימון הירוק. בסופו של דבר הדרך מתחברת אל צומת הפנייה ליד קנדי ולחירבת סעדים, ומה שנשאר זה לפנות שמאלה - ולסיים את המסלול ביד קנדי, על גג העולם.

אגב - ביער עמינדב יש כזאת כמות של דרכים מסומנות, שהמסלול הזה הוא רק אחד מעשרות מסלולים שאפשר לבנות בו. רק צריך לפתוח מפה ולהרכיב פאזל של דרכים. הפסקות קפה - יכולות להיות כמעט בכל מקום... רק תחליטו בעצמכם
ירושלים והסביבה איזור
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

יער עמינדב
אחלה מסלול אבל זהירות עם הרכבים מאת: ציון
בתאריך: 7/10/2011   שעה: 18:12
מסלול טוב ויפה :)
זהירות ביד קנדי פורצים שם מרכבים,
אולי עדיף לשים את הרכב בישוב עמינדב.

ניתן להשכיר אופניים ומפה מהמושב מאת: גל
בתאריך: 3/4/2011   שעה: 00:33
חברת מצוק ל 2 מסלולם מסומנים

המלצות מאת: eyal
בתאריך: 11/7/2009   שעה: 23:30
הציון הוא ארבעה הרים
1-למגיעים מירושלים -פונים שמאלה לכיוון אורה ואח"כ לפי השילוט ליד קנדי.
2 -מסלול נחמד מאוד ולא קשה לניווט. מומלץ בשעות בוקר מוקדמות, לא כשמאוד חם אין יותר מידי צל במסלול.

חוות דעת על המסלול מאת: אמיר ברמן
בתאריך: 3/4/2008   שעה: 19:45
הציון הוא ארבעה הרים
את המסלול ביצעתי בגרסה מעט שונה (דרך המעיינות) שמתחילה בהדסה ען כרם, אורה ומשם למעיינות. הגעתי לסינגל המודבר בסוף הטיול - ממליץ לא לדלג עליו, סינגל מאוד מעניין עם מאפיינים טכניים מגוונים כך שכל אחד יכול למצוא את המתאים לו.