כתב: איתי ברקוביץ

עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: חורף שעה: כל שעה מומלץ
צומת צמח, החנייה שמתחילים בה את הקפת הכינרת (חניה גדולה מול חוף צמח) איך מגיעים
לאחר שכבר ירדו שלושה ימים גשם וכל השטח בוצי עד כדי כך שלא ניתן לרכוב, ישנו פתרון לא פחות טוב לטיול של שבת.
הטיול ברובו בכבישים וכבישים משובשים עם קצת בוץ ושלוליות.
המסלול עצמו עובר בנופים המערביים ומזרחיים של דרום הרמה.
לאחר שהחננו את רכבנו בצומת צמח, נתחיל לרכוב על
הכביש של הגדה המזרחית של הכינרת. כ-200 מ' לפני קיבוץ עין גב נפנה ימינה לעבר כביש משובש יפייפה ונתחיל לטפס לכיוון "גן לאומי סוסיתה" ורכס הרמה. באמצע העלייה ישנו שביל סמ"ש שחור שעולה לחירבת סוסיתה (לא רכיב) מומלץ בחום, ישנה תצפית מדהימה לעבר הכינרת.
העלייה יחסית קשה וארוכה (7 ק"מ+-, 350 מ' טיפוס) אבל מספקת ביותר.
בסוף העלייה נגיע לכביש 98 שבו נפנה שמאלה, לאחר כק"מ וחצי נפנה ימינה לעבר הישוב מיצר. לאחר שפנינו נמשיך בכביש לכיוון מזרח, נחלוף את הכניסה לישוב ונתקל בצומת T, בצומת ניקח ימינה ונעלה על כביש משובש, יופיע לנו שלט הכוונה לעבר נחל מיצר (שזה הכיוון שלנו) וסמ"ש אדום.
באותו זמן יפרש לנגד עינינו הנוף של מזרח הרמה המשקיף לעבר משולש הגבולות (ירדן, סוריה, ירדן). לידע כללי הגבול בין ירדן לסוריה נקבע בערוץ נחל הירמוך.
לאחר כ-5 ק"מ על הכביש ישנו עיקול 90 מעלות שמאלה מיד לאחר מכן נפנה ימינה. נתקל בקצת שלוליות ובוץ ואז נתחיל לרדת בירידה חדה ומהירה לעבר נחל מיצר. ומה לעשות על ירידות טובות צריך לשלם, נחצה את הנחל ונתחיל בטיפוס לא קל של 3 ק"מ. לאחר העלייה נמשיך עם הכביש בכיוון כללי דרומה עד שנתעקל איתו ימינה ונחזור לכביש 98 שבו נפנה שמאלה ונתחיל לרדת לכיוון חמת גדר.
במהלך הכביש המשובש ממיצר עד לכביש 98 ישנם מספר מוצבים נטושים אשר מספקים נקודת תצפית לעבר מזרח הרמה.
הירידה בכביש 98 מהירה ומהנה ובעלת נוף יפה המשקיף לעבר הירדן, ירמוך, הכינרת ועמק הירדן. לאחר כ-4 ק"מ ימינה לכביש ישנו מוצב סורי נטוש המשמש נקודת תצפית טובה. בסוף הירידה נפנה ימינה ונרכוב ישר כל הזמן עד שנגיע חזרה לצומת צמח.
רמת הגולן איזור
דרום הרמה מקום
חרמון, גולן ואצבע הגליל (1) מפת ס"ש

מסלול ביום גשום ובוצי
אחד המסלולים הקשים והיפים שיש. מאת: א
בתאריך: 20/2/2008   שעה: 20:04
מסלול מאוד קשה כדאי מאוד להיות בקושר ממש טוב.מסלול מאוד יפה נופים ממש יפים בקיצור מומלץ בחום.