כתב: yoav kaufman

בינוני  אורך המסלול: 35  זמן: כשעתיים רמה
עתיקות נוף מדהים סינגלים דבל טרקים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: לא משנה מומלץ
מגיעים לצומת סירקין (כביש 40 ) בפתח תקוה פונים לכיוון כפר סירקין ומחנים את הרכב בספורטק מול עמישב שם גם ניתן לשלב בילוי משפחתי בסוף הרכיבה (פיקניק וכד'). למקומיים - פשוט רכבו ישר מהבית. איך מגיעים
זהו מסלול המתאים לרוכבים ברמת קושי בינונית ומעלה האוהבים לשלב עליות והרבה פק"ל כח ברכיבות ובמיוחד, לאלו שלא רוצים להתרחק יותר מדי מהבית מהבית (ביחוד לתושבי פ"ת והסביבה) ולאלו שמאסו בצפיפות ההולכת וגוברת בסביבות הירקון.
המסלול משלב רכיבות כביש ושטח לסירוגין וכולל גם מקטעים של סינגלים דאבלים וקרוס קאנטרי בדרכים חקלאיות. המסלול ברובו לאורך כביש 6 ומסילת הברזלכך שמאד קל לאתר את האזור במפה.
נתחיל ברכיבת שטח לכיוון מערב לאורך נחל מזור. לפני כביש 483 פונים מזרחה לכיוון קיבוץ גבעת השלשה, ממשיכים בדרך חקלאית ומתחברים לכביש 483 עד שמגיעים ל"מקורות" ומיד פונים ימינה לכביש חקלאי שהכיוון הכללי הוא דרומה. מכאן רוכבים על דרכים חקלאיות לאורך מסילת הברזל וכביש 6 כשמיימיננו כפר סירקין, נחלים ומזור. בשלב זה הדרך במגמת עליה מתונה. באזור מזור חוצים את מסילת הברזל דרך מחסום ופונים שמאלה למטעים של קיבוץ עינת בואכה גבעת כח, משם ממשיכים ועולים לגבעת כח שהיא משמאל למושב גבעת כח בין כביש 444 לכביש 4513.
אפשר לעצור על הגבעה למנוחה קלה ולתצפית על גוש דן ואח"כ להמשיך על כביש 4513 עד שמתחברים לבני עטרות.
כאן אפשר לרכוב דרך הכביש הראשי במושב, להתרשם מהבתים המרהיבים של הטמפלרים ולצאת מהכביש החקלאי של המושב לכיוון ההרחבה. מכאן אנו בדרך חזרה.
יש לא מעט ירידות וכמה סינגלים נחמדים לאורך מסילת הברזל. בהמשך מתחברים לכביש שבו חצינו את מסילת הברזל במזור וממשיכים לכיוון כפר סירקין. אפשר לחגוג כאן בירידות אבל בזהירות.
עוברים מתחת לכביש 471 ופונים שמאלה לכיוון השער החקלאי של כפר סירקין וממשיכים בפנייה הראשונה שמאלה דרך הישוב ליציאה מהכפר לכיוון פ"ת.
לא לשכוח לעצור בספורטק שם מחכה שולחן הפיקניק
מומלץ להצטייד ב 2 ליטרים מים לפחות.