כתב: דותן שייך

למתחילים  זמן: 2.5-3 רמה
מקורות מים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וסתיו שעה: מומלץ לא בלילה מומלץ
תחילת המסלול בתחנת הרכבת החדשה בפתח תקוה.
מכביש 5 (חוצה שומרון) נכנסים לפתח תקוה דרך מחלף התקוה ברמזור הראשון (בית קברות ירקון) ממשיכים ישר ואחרי 50 מ' פונים ימינה לשביל כורכר.
ממשיכים עם השביל כ- 150 מ' עד לגשר. ניתן להחנות את הרכבים שם.
איך מגיעים
מהגשר חוזרים בחזרה כ- 50 מ' לכיוון הכביש ופונים שמאלה בשביל הכורכר.
ממשיכים עד לעמוד חשמל ושם פונים ימינה. נוסעים כל הזמן ישר עד מגיעים לנחל הירקון. משם רוכבים לאורכו ועוברים את כביש 5 (מתחת לגשר), פונים ימינה לכיוון מזרח ופשוט רוכבים לאורך הירקון (מומלץ לרכב לאורך הירקון ולא לאורך כביש 5). מגיעים עד למשאבה המשוחזרת שליד צומת ירקון (המקום של יגאל). פה אפשר לבחור אם לעבור מצדו הימני של הירקון או מצדו השמאלי. אני בחרתי בצידו הימני אך בטעות הגעתי לצידו השמאלי... החלטתי ללכת על זה והמשכתי לאורכו של הירקון עד לנקודה שכביש העפר התחיל להיות גבשושי במיוחד (בערך 2 ק"מ), פונים ימינה לכיוון כביש 5 וכאן השביל הופך להיות למעבר ג'יפים בלבד, הרבה רמפות קטנות בגובה 60ס"מ - נחמד לקפיצות.
ממשיכים בשביל עד למפגש עם כביש 5. פונים ימינה צמוד לכביש וחוצים את כביש 5 מתחת לגשר. ממשיכים בשביל כ- 150-200 מ' ופונים ימינה. ממשיכים עם השביל ובהמשך רוכבים בצמוד לשמורת הטבע שצמודה לכפר הבפטיסטים עד לגשר הרכבת. עוברים מתחת לגשר ויורדים מהאופניים, מצד ימין ישנו גשר להולכי רגל (לא ניתן לחצות ברכיבה עם האופניים) מרימים את האופניים וחוצים לצידו השני של הירקון. מגיעים לשביל הראשי ופונים ימינה. לאחר כמה עשרות מטרים מגיעים "לחברת מקורות". שם ישנה בריכה טבעית שנבנתה ע"י יוסי דמארי וחבריו מראש העין, הם בנו שם סכר מאבנים וכך נוצרה בריכה. אפשר לנוח שם לפני החזרה לפתח תקוה. קצת לפני הבריכה ישנו גשר שאפשר לעבור דרכו ומייד לפנות ימינה כ-20מ' מגיעים לעוד נקודה נחמדה של הירקון. מי שהביא פקל קפה - זה המקום. לאחר מנוחה קצרה חוצים שוב את הגשר ופונים ימינה בשביל.
מכאן ממשיכים ישר כל הזמן עד שמגיעים לגשר שמימינו ניתן לראות תחנת רכבת ואת מרכז קניות ירקונים. פונים ימינה בשביל וחוצים את תעלת הביוב ומייד לפנות ימינה בשביל כורכר עד לחיריה (של פתח תקוה). שם חוצים את פסי הרכבת וממשיכים כל הזמן ישר עד לכביש 5, פונים שמאלה בשביל עד המפגש המרגש עם המכוניות שלכם.