כתב: dani pelleg

בינוני  אורך המסלול: 25 קמ גמיש  זמן: 2-5 ש גמיש רמה
נוף מדהים מסלול לא מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: בוקר או ערב מומלץ
נקודת יציאה מומלצת-תחנת הדלק שליד קיבוץ יקום(קפה בונו) משם בדיווש קליל על כביש השירות לכיוון תל אביב וכניסה למסלול דרך כביש בגישה לחוות רונית(משולט).
חלופה נקודת יציאה מחניון מתחם הקניות געש\שפיים ודיווש קל צפונה על כביש השירות עד הפניה מזרחה(משולט) לחוות רונית.
איך מגיעים
בקייץ המסלול יבש,מידי פעם חולי(לא ככ נורא),ובמקום אגם מיים נגלה בדרך אגם פרחים.
כל המסלול מסומן בסימון שבילים ואין כל בעיה לעקוב אחר הדרך.
תאור המסלול-החל מהפניה מכביש השרות 0יקום\געש) לכביש המוביל לחוות רונית
1.נוסעים מזרחה ,חולפים עפ הכניסה לחוות רונית,פסי רכבת.לאחר כ 1.3 קמ מגיעים לצמת T - פונים שמאלה\צפונה.
2.לפני שממשיכים לאורכו של כביש משובש חולפים עפ מנחת של טרקטרונים מעופפים ומטוסים קלים(שווה לסטות לערוך ביקור קצר ולחזור).
3.כ- 1.7 קמ מצמת T נמגיעים למפגש דרכים- =איפוס מד מרחק-ימינה\מזרחה שביל אספלט סלול (סימון ירוק) וישר (+_צפונה)לפי הסימון של שביל אדום -ממשיכים ישר חולפים עפ שלולית(רק בחרף) גשר על נחל פולג(1.3 קמ).
ב 1.7 קמ מגיעים שוב לצמת T וןב לאפס מד מרחק) . בצמת זו פונים ימינה\מזרחה חולפים עפ אולם ארועים.ממשיכים לאורך שדרת ברושים,שמורת תל יצחק(שמורה קטנה ונחמדה),תחנת ביוב(לא מסריח אין מה לדאוג) .
4. מגיעים לצמת T פונים ימינה ומיד במזלג(70 מטר) לוקים שביל שמאלי מבלי לחצות את הנחל (לפני המזלג=אגם הםפרחים,בחרף אגם לכל דבר וענין). ממשיכים כאמור לאורך הנחל,נחל אכזב....
5. לאחר כמה מאות מטרים מזלג נוסף ,בוחרים ערוץ ימני של המזלגהדרך מתכוננת שמאלה ,צפונה וחולפת עפ חוות סוסים.
6. ליד החווה יש לאפס מד מרחק,ב 500 מטר פניה שמאלה לפרדס,ב 900 מטר חיבור לכביש פונים ימינה בצמוד לחומה\גדר של כלא השרון ב 1 קמ מגיעים לכביש ופונים ימינה. ב1.4 בצמת מאפסים שוב את מד המרחק.
7.בנקודה זו ניתן לחזור דרך כביש מס 4 ( לא מומלץ-מסוכן ואין בכך כל הנאה).
8. מומלץ לחזור או באותה דרך בדיוק או (יותר מענין) כך-
9. חזרה- עליה על כביש 551 ,אדום,בכיכר לא פונים למושבים אלא ממשיכים ישר לכיוון קרית שלמה-מרכז צעדים,חולפים בדרך גם עפ(אין ברירה) מתחם מזבלה מסריח ופעיל גם בשבת(הזהרו ממשאיות וכיוב).
10. ליד ביהח קרית שלמה איפוס מד מרחק. ממשיכים מערבה,לכיוון הים בשביל עפר קצת חולי...לא ככ נורא.מנקודה זו כמעט כל ניווט מערבה אפשרי-לכיוון חוות רונית,כביש השירות ולנקודת הרכב .
11. הצעה לחזרה-לאחר איפוס בקריית שלמה- ממשיכים ישר,מערבה ,700 מטר ,נצמדים לשמאל-שדירת ברושים,1.3 קמ בסוף הברושים ימינה \ מערבה(שביל מסומן שחור). ב 1.5 קמ -מזלג,שמאלה ,חוצים שדות. ב 1.8 חולפים על פני המנחת(עליו סיפרנו בתחילת המסלול) ב 2.6 קמ מגיעים לכביש ,ימינה\ מערבה נוסעים עליו כ 2.8 קמ ,: כמו שהגענו-חולפים עפ מסילתרכבת(חוצים9 ,כניסה לחוות רונית(מימין לנו) ומגיעים לצמת T =כביש השירות. ימינה לחיפה דרך תחנת דלק יקום(קפה בונו) ושמאלה לתל אביב(דרך מתחם געש). הכל תלוי היכן הרכב חונה.
הערה-
כמעט בכל רגע נתון ניתן להאריך,לקצר ולשנות מסלול זה גם אם אין ברשותכם מצפן..וכדאי שיהיה לכם בכלל.
כמו כן בקייץ מומלץ לצאת מוקדם בבקר- 0630 ולסיים לאחר שהעמסנו את האופניים על הרכב..בבית קפה בארסוף -מקום מקסים \דרומית לשפיים ,גישה בכביש השירות (ליד מנחת הטסת טיסנאים).
באתר הרים נמתאות תמונות שצולמו(דני פלג) השבוע לאורך המסלול.