כתב: נדב גולדין

בינוני  אורך המסלול: 45-50  זמן: 5-6 רמה
נוף מדהים טיפוס קשה מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה מומלץ
לפני קרית-שמונה, פונים ימינה בצומד הגומא, ממשיכים לכיוון גדות, פונים ימינה ליישוב גונן, לפני צומת גונן, מחנים את הרכב בתוך היישוב.
איך מגיעים
המסלול הינו מעגלי ומשלב כביש ושטח ומומלץ לאוהבי עליות. העלייה לרמה"ג ארוכה(כשמונה קילומטרים) אך לא תלולה.

מגונן פונים ימינה לצומת גונן ושם שמאלה לכיוון רמה"ג ומתחילים בטיפוס הארוך. לאחר כקילומטר פוגשים משמאל את השביל "האדום" - בו נחזור עוד כמה שעות, ממשיכים על הכביש ומטפסים מעלה... ניתן לרכב על הכביש עצמו או בשוליים הצרים, הכביש עצמו בדרך-כלל לא סואן.
בינתיים נגלה לנו ממערב נופו של עמק החולה.
לאחר כשמונה קילומטר מסיימים את הטיפוס ומגיעים לפנייה שמאלה ליישוב "מצוק עורבים", ממשיכים עוד 300 מטרים עד למפגש עם ציר הנפט.
פונים שמאלה(מערב), עוברים את היישוב "מצוק עורבים" ממערב ואז מתחילים "לתפור" את הנחלים שיורדים ממערב רמה"ג, נחל עורבים, ירדינון וכו. הדרך מאפויינת בעליות ובירידות תלולות לערוצים. במקביל מביטים צפונה ונוף רכס הר-דב והחרמון נגלים לפנינו.
ממשיכים על ציר הנפט עד שיורדים לתל-פאחר משמאל - "מצפה גולני". שם ניתן לעצור לתצפית על תל-עזזיאת ואזורי הקרבות של 1967, ועל עמק החולה בכלל.
לאחר מכן חוזרים לציר הנפט ולאחר כשני קילומטר מצד שמאל פניה לשביל "אדום" ליד רפת נטושה. עוקבים אחרי הסימון שבילים האדום שלוקח אותנו דרומה(להיזהר מכלבי הבר ומטרקטורונים)
עוברים מעל כפר סאלד ולאחר מכן נכנסים לשמורת נחל רחום - מקום מצויין לעצירה.
ממשיכים ולפני הקיבוץ שמיר שוברים מזרחה ושוב דרומה ומתחברים לשביל סוג א' שמוביל אותנו עד לשמורת נחל עורבים, שנמצאת מעל היישוב להבות-הבשן, בדרך חוצים שוב את הירדינון (שזורם בעונת החורף) - עוד מקום טוב לעצירה. השביל חוזר לסימון שבילים אדום עד המפגש חזרה עם כביש 959. פונים ימינה וחוזרים לגונן.

כמות מים ממולצת: 6 ליטר ללא מילוי. 3 ליטר אם עוצרים במפל סער.