כתב: Tal Shachar

בינוני  אורך המסלול: 17  זמן: 2 רמה
דבל טרקים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וקיץ שעה: כל שעה מומלץ
מכביש 7, פונים ימינה לגדרה, ונכנסים מיד לתחנת דלק "דלק" מימין.
התחנת דלק על כביש 40, בסמוך לצומת כנות (נקראת גם צומת גדרה)
איך מגיעים
מסלול מעגלי, שלמעשה הוא חלק ממסלולי 2 על 6, והיות ולא מצאתי תיעוד בשום מקום – החלטתי להעלות אותו לכאן.
המסלול לא קשה, אורכו כ 17 ק"מ, ועובר ברובו בשטחים החקלאים של גדרה וקדרון. ה 1/3 האחרונים של המסלול עובר ברחובות של קדרון וגדרה. המסלול משולט לכל אורכו.
מתחילים מתחנת הדלק "דלק" שבכניסה הדרומית לגדרה, שם ניתן להחנות את הרכב. מתחילים לפדל מזרחה (לכוון המוסך שמאחורי התחנה), עד שמגיעים ל"מזלג" (200 מ'), ולוקחים את הימני. אחרי 200 מ' פונים ימינה (יש שילוט), ומיד שמאלה.
ממשיכים ישר עם השביל מזרחה עוד כ 5700 מ' (סימני זיהוי – מימינכם כביש 7, אחרי 1400 מ' מימינכם יהיה גשר), עד שמגיעים לפיצול, כשמימינכם שו מעבר גשר (מעין פניית T) – פונים שמאלה, ואחרי 100 מ' ימינה (שילוט), וממשיכים עוד 2300 מ' עד לנחל (יש שילוט בדרך). ניתן לחצות את הנחל במים, או לרכב עוד 50 מ' ימינה ולחצות מעליו.
מיד אחרי הנחל פונים שמאלה וממשיכים עם השביל (אחרי 600 מ' ישנו מזלג – לקחת את השמאלי), ואחרי עוד 300 מ' פונים שמאלה, לחצות את הנחל (כאן, למרות שזהו השילוט, הייתי ממליץ להמשיך עוד עם השביל ולחצות בהמשך על הגשר, היות והנחל בעומק של מעל חצי מטר, ולחצות אותו, עם כל הירוקת שבו – לא כל כך נעים...)
ממשיכים עוד 1800 מ' ולוקחים את הפיצול הימני, שמקיף את השדה החרוש, ואחרי כ 600 מ' יורדים ימינה וחוצים שוב את הנחל (יבש, לפי שילוט). ממשיכים עם השביל עוד 1000 מ' ופונים שמאלה, לחצות שוב את הנחל. אחרי כ 600 מ' מגיעים לצומת, בה נפנה ימינה, ונרכב ברחוב הראשי של קדרון (כביש).
אחרי כ 2700 מ', נגיע למחסום, שמייד אחריו ישנה פניה שמאלה לרחוב "הנשיא", כאן ישנן 2 אופציות:
1.לפנות ימינה, ולרכב בתוך גדרה, תוך ביקור בנקודת תצפית, עד לתחנת הדלק, לפי הסימונים (כ 3 ק"מ).
2.להמשיך ישר עד לכביש הראשי, לפנות שמאלה ולרכב עד לתחנת הדלק (עוד כ 4 ק"מ)
בסה"כ מסלול נחמד לרכיבת אחה"צ, או בוקר (רק שאז רוכבים מול השמש חצי מסלול...)
תודה ל"דרך ארץ" על ששילטה אותו..
מישור החוף והשפלה איזור
גדרה מקום

סובב גדרה, דרך השדות של קדרון
מסלול טוב למתחילים מאת: אבישי
בתאריך: 1/11/2012   שעה: 09:59
הציון הוא ארבעה הרים
חזרתי לרכב אחרי תקופה ארוכה, מסלול טוב להתחיל בו או לחזור לרכב.
שילוב רכיבה במישור עליות וירידות, אכן מצבו של הנחל עגום, ניתן ומומלץ להכניס קצת שינוי ולהגיע לשטחים החקלאיים של קדרון/בית אליעזר/תל-נוף ואז מתחיל המפגש עם הטבע עצי ברוש, אפרסמון, כרם, רימון וכו' שימו לב יש ג'פים ורכבי חקלאים שעוברים במסלול הנ"ל. יכול להתאים למשפחה עם ילדים / נוער (גיל 10 והילך).

מסלול משעממממם מאת: אביבה אברון
בתאריך: 13/12/2008   שעה: 16:49
הציון הוא הר אחד
עשינו אותו בדצמבר שחון. במשך כ-11 ק"מ נוסעים על דרך עפר כשמצד אחד כביש ומצד שני שדות חרושים ללא צמחיה וללא נוף רחוק, ואפילו ללא איזה עץ נחמד לשבת בצילו ולאכול את הכריך.. 4 ק"מ נוסעים בתוך ישוב ועל כביש ראשי בתוך גדרה ואולי משהו כמו 500 מ' יש נוף חקלאי נחמד. בנוסף, יש כמה קטעים שהנחל מסריח ממש מביוב. המסלול הגרוע ביותר שהייתי בו.(סליחה עם הכותב שאכן עשה מאמץ לתאר היטב את הדרך.)