כתב: yair hay
הטרמפיאדה של 'יער גילה מעיינות ואורה'
  ,   ,

מתקדמים  אורך המסלול: 30  זמן: 4 רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה הרכיבה במסלול מסוכנת סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: כשלא חם שעה: מומלץ לא בלילה מומלץ
תחנת רכבת ירושלים במלחה מחנים את הרכבים.
איך מגיעים

יוצאים מהחניון לכביש, פונים שמאלה בכיכר שמובילה לגן חיות.
לאחר 100 מטר שמאלה ליער לשביל לבן. מתחילים לטפס במגמה ימינה על השביל הלבן כאשר מימינכם יש את המחצבה.
ממשיכים עד שנגמר השביל ונכנס לסינגל עד סופו. ממשיכים עם האופניים ביד בקו ישר לסינגל במגמת טיפוס עד שרואים שמתחיל שביל ג'יפים.
ממשיכים לטפס כשמשמאלכם ישנם בתים של גילה עד שהבתים ממש צמודים לשביל והשביל בעלייה חדה שמאלה. עולים 5 מטר ופונים ימינה 90 מעלות לשיחים ומתחילים סינגל ביער בקו ישר עד השביל הלבן ופונים ימינה לירידה חזקה עם בתים נטושים ומנזר בצד השני של העמק.
מסיימים את הירידה בכניסה ל"עין יעל", פונים ימינה עד הכיכר ואח"כ שמאלה.
מגיעים עד לסוף החנייה של גן החיות ומתחילים שביל לבן. ממשיכים איתו עד לירידה ופיתול שמאלה. עולים בעלייה עד שרואים מצד ימין עלייה קשה. עולים ומגיעים לשער ברזל עוברים אותו והנה "עין לבן".
ממשיכים במגמת עלייה 10 מטר מעל "עין לבן" לשביל עפר חום. ממשיכים לכיוון הנגדי עד ההשתלבות ימינה. ממשיכים עד הפיתול החזק ימינה בכביש - לא פונים! ממשיכים ישר בשביל עד שרואים את "עין אל בלד" כאן עוצרים לקפה.
חוזרים 10 מ' אחורה ופונים שמאלה בעלייה קשה ומפותלת. לאחר כ- 200 מ' רכיבה יש בצד ימין "מעיין" מוסתר בעצים צריך לרדת אליו ברגל כ 5 מ' מהשביל.
ממשיכים בשביל למעלה בכביש, שמאלה עד כביש גדול, פונים ימינה 10 מ' ואז שמאלה חזק לשביל עולה. ממשיכים שמאלה עד שמגיעים לישוב עמינדב.
נכנסים לישוב ובפנייה לוקחים ימינה וישר כל הזמן. עוברים גם בתוך עמינדב וגם בתוך אורה עד הכיכר ימינה.
ממשיכים עד השלט "עצור", לוקחים שמאלה, ממשיכים 80 מ'. בפנייה השנייה ימינה חזק לכביש משובש. יורדים ולוקחים שמאלה חזק וימינה חזק. ירידה תלולה עם דרדרת מומלץ להנמיך כיסא ישר עד שמגיעים לעלייה ולוקחים ימינה לירידה עד הפניה הראשונה שמאלה.
ממשיכים עד הקיר התוחם את גן החיות, לוקחים שמאלה בעלייה תלולה עד לשביל לבן - ימינה. מימינכם גן החיות אפשר לראות גירפות וקרנף.
לפעמים גם קופים.
ממשיכים ישר עד בית ספר חדש, מגיעים לכביש פונים ימינה, בכיכר ימינה וישר עד התחנת רכבת .