כתב: ירון מינה

בינוני  אורך המסלול: 23  זמן: 2-3 רמה
עתיקות נוף מדהים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
פונים משער הגיא לכיוון בית שמש, נוסעים על כביש 38 לבית שמש, עוברים את צומת שמשון ולאחר כשני ק"מ בערך פונים ימינה בכביש 3836 לקיבוץ צרעה.
עוברים את הקיבוץ ולאחר כקילומטר פונים ימינה ליער צרעה סמ"ש אדום (בכניסה יש מפה של האיזור), עולים עם הרכב בעליה תלולה מאוד. כשמגיעים ל - T פונים שמאלה (לסמ"ש ירוק) עד שמגיעים לרחבה עם שולחנות ומשחקים לילדים, שם מחנים את הרכבים.
איך מגיעים
מתחילים את המסלול בסמ"ש ירוק (דרך הפסלים), כשמגיעים ל - T בחיבור עם סמ"ש שחור פונים ימינה וממשיכים עם סמ"ש שחור עד שמגיעים למפגש עם כביש 44. (לאחר כק"מ בערך בסמ"ש שחור מגיעים ל - T יש אפשרות לעלות עם האופניים לקבר שמשון, מומלץ מאוד יש נוף מדהים). במפגש עם הכביש פונים שמאלה וממשיכים בכביש עד מושב תרום (כ - 2 ק"מ). פונים שמאלה למושב תרום ומיד נכנסים ימינה שוב לשביל (סמ"ש שחור). ממשיכים עם סמ"ש שחור עד המפגש עם סמ"ש ירוק ואז פונים ימינה לסמ"ש ירוק (הדרך בה התחלנו את המסלול). לאחר רכיבה של כשני ק"מ מגיעים לרכבים. תאור המסלול
ירושלים והסביבה איזור
ירושלים והסביבה מקום
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

דרך הפסלים - מעגלי
מסלול מאד יפה - אבל מספר הבהרות מאת: אפיק
בתאריך: 18/12/2010   שעה: 20:28
מסלול מאד יפה, אך יש לשים לב לדברים הבאים:
1. כשמגיעים עם האוטו בדרך הפסלים, אכן מגיעים לשולחנות פיקניק בראש ההר. אבל על מנת להגיע לתחילת המסלול, יש להמשיך בירידה עוד 300 מטרים עד לתחילת המסלול.
2. השילוט לקבר שמשון ממש לא בולט, וקל לפספסו בתוך היער - שימו לב.
3. בקטע הכביש שאמורים לנסוע 2 ק"מ בכביש עד מושב תרום, הכביש צר מאד ומסוכן - יש דרך עפר שהולכת במקביל לכביש (נכון לדצמבר 2010 עושים שם איזה עבודות תשתית) - כדאי להשתמש בה.
4. המסלול הוא 20 ק"מ, לא 23.
5. ככלל, מסלול מאד יפה. אם כי על הירידות הכייפיות עד מושב תרום, משלמים בעליות מתישות בחלקו השני של המסלול :).

מסלול יפה מאוד מאת: דן
בתאריך: 29/10/2010   שעה: 22:33
מסלול יפייפה. שווה לבקר ביקב של עין ראפת.

תיקון למספר כביש הכניסה לצרעה . מאת: יעקב פפיר
בתאריך: 1/11/2009   שעה: 03:29
זה לא 3836, כי אם 3835.
משום מה, סמ"ש הירוק ב-T הראשון ימינה. בשטח הוא ירוק ובמפה הוא שחור. אז שימו לב!

הערות ותיקונים מאת: DAN
בתאריך: 13/6/2009   שעה: 11:14
מסלול מאוד מאוד יפה ומומלץ. הוא משולט היטב וכדאי לעקוב פשוט אחרי השילוט. תיקון אחד: ב-T הראשון מתחברים באמת לסמ"ש שחור, אבל הפנייה ימינה היא למעשה המשך של הסמ"ש הירוק (הסמ"ש השחור מוביל לתרום).