כתב: יניב ספראי

בינוני  זמן: 3 רמה
נוף מדהים מסלול לא מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: כל שעה מומלץ
נוסעים על כביש 90, ראש פינה - קריית שמונה, מגיעים לצומת כ"ח ופונים לכיוון מצודת נבי יושע או מצודת כ"ח (הסמל של מג"ב) מחנים את כלי הרכב בחניון הפלמ"ח שאחרי צומת כ"ח ומתחילים. איך מגיעים

המסלול משולב כביש + שטח, עולים בכביש מצומת כ"ח לכיוון מצודת כ"ח, בעיקול החזק ימינה נוטשים את הכביש ויורדים לשביל שמטפס לקרן נפתלי. השביל מתעקל ימינה ולאחר מכן עיקול חד שמאלה ומתחיל לטפס עד לקרן כשהוא מקיף את ההר, העליה מעט תלולה (בעיקר בסופה) כשבסוף מגיעים לחורש אורנים, (לא להתפתות להפסקה). אחרי שמקיפים את הקרן במגמה מערבה מתחברים לשביל ראשי שמוליך לכביש, בכביש פונים ימינה (צפונה) עד לצומת נבי יושע (מתחברים לכביש שמטפס מצומת כ"ח). מעט לפני הצומת יש מצפור יפהפה, מקום מושלם לקפה. בהמשך מעט לפני הצומת יש קבר שייך - נבי יושע. בצומת פונים שמאלה עד לצומת הבאה, שבה פונים ימינה. מצד שמאל הכניסה לחניון האלה, עוד מקום אופציונאלי להפסקת קפה ואפילו לפיקניק (אחרי הטיול, עם כל המשפחה). אחרי שפונים ימינה, ממשיכים בכביש עד אחרי קיבוץ יפתח, כשמצד ימין (מזרח) מתחילה דרך נוף היורדת לכיוון קריית שמונה ומסתיימת מול קיבוץ כפר גלעדי. (לפי החשק) משם יורדים חזרה דרומה לכביש 90 עוברים את צ. הגומא ומגיעים לצומת כ"ח.