כתב: מרכז שטח אלון הגליל

בינוני  אורך המסלול: 20  זמן: כ שעתיים רמה
מקורות מים סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח      מומלץ
למגיעים מצומת המוביל פונים ימינה לכיוון שפרעם והקריות אחרי 100 מטר בצומת יפתחאל, פונים שמאלה לכיוון 8 אלון הגליל.
למגיעים מהקריות בסוף הירידה לפני צומת המוביל פונים ימינה ועולים לאלון הגליל.
בסוף העלייה פונים ימינה ירידה ועלייה. הכניסה השנייה שמאלה, על פי השילוט למרכז שטח אלון הגליל.
איך מגיעים
20 ק"מ של חווית רכיבה.
בנוסף לקטעי הסינגל החדשים אשר מוסיפים לו כ-10 קילומטרים, התבצעו גם עבודות רבות על סינגל אלון הגליל המוכר לרוכבים, הוא עבר שיפוצים והוסרו ממנו רוב המכשולים הטכניים.
סינגל מדהים זה הוא שוב פרי יוזמה של קק'ל ומרכז שטח אלון הגליל.
התחלת הרכיבה בחניון קק"ל המוסדר במרכז שטח אלון הגליל-במקום חנות אופניים, סדנת תיקונים מקצועית, קפה ומקלחות בקיץ.
לאחר התארגנות יוצאים לרכיבה עפ"י הסימון בשטח ולנווטים שבינינו יש מפה חדשה של שבילי אופניים מבית היוצר של "שביל נט" אשר אותה ניתן להשיג במרכז שטח במהדורה יחודית.
מדוושים בירידה בסיגל המוכר ומגלים בהדרגה שכמה מהסלעים שסיכנו אותנו ברכיבות הקודמות, פשוט נעלמו.
עוברים את גת החצבים ומגיעים לנדנדה בנקודת הגובה 200 מ'- עוצרים לתצפית נוף יפיפיה על כל האזור, אוספים כוחות וממשיכים לגבעת הצחיח ממנה נשקף נוף לכרמל.
ירידה בדרך עפר, טיפוס קצר והרי לכם עמוד עץ של קק"ל ועליו שילוט לאלון הגליל- ימינה ולהרדוף – שמאלה.
המשך לכיוון אלון הגליל יתן מסלול מעגלי כולל של 10 ק"מ.
המשך לכיוון הרדוף יוביל למסלול מעגלי באורך 20 ק"מ סה"כ. כמובן ששניהם מסתיימים באלון הגליל בחניון בו התחלנו.
במידה ואנו ממשיכים לכיוון הרדוף הרי זהו הקטע החדש בסינגל אלון הגליל, קטע קצר ביער מחבר אותנו לדרך הנוף וממנו לאבן הסימון המוכרת עם סימון צהוב ואופניים בשחור- ללא מיספור.
כיוון עליה וטיפוס ה"מסור" כפי שקוראים לו במרכז שטח, עליה מזוגזגת בתכנון קפדני על מנת לא להקשות יתר על המידה, הרי גם כך זו עליה.
הרבה קטעי מנוחה מתונים תוך כדי הטיפוס ובסיום הטיפוס עוד קטע קצר על דרך הנוף ואז מגיעים לקטעי הסינגל ששומרים פחות או יותר על קו גובה של 200 מ'.
הסינגל עובר בקטעים מיוערים ובמקומות עם תצפיות שללא הסינגל לא היינו פוגשים בהם.
בצידי השביל מבחינים בכמיות גדולות של גזם המעיד על העבודה הרבה שהושקעה ע"י קק"ל בבנית השביל.
בנקודה הצפון מערבית של הסינגל אנו פוגשים שנית עמוד עץ ועליו שילוט לאלון הגליל, משם והאלה אנו מתחילים בדרכנו חזור.
לפנינו קטעי רכיבה מהנים ומוצלים במגמת ירידה עם סיבובים זורמים ותצפיות נוף המחייבות עצירה לצילום.
והנה הגענו לדובדבן שבקצפת - גבעת עין אום חמיד - זהו קטע באורך 2 ק"מ של סינגל מדהים ביופיו ומושקע בעבודה אין סופית של העוסקים בבנייתו – קק"ל ומרכז שטח אלון הגליל, בבניית השביל נעשה שימוש בגזעי עץ שנלקחו מניסור עצים לצורך דילול היער
ונפתרו בעיות רבות של שיפועי צד על ידי פתרונות יצירתיים של עבודת הצוות.
בסיום הירידה נשמעות צווחות הנאה ממש כמו בדיסנילנד - רק חסרה עדיין המצלמה.
הגענו למעיין עין אום חמיד ולוואדי רימונים אשר ייחודו הוא במטעי הרימונים הנטועים לאורכו.
כאן מחכה לנו הפתעה נוספת בדמות גישרון אבנים יפיפה שבוצע ע"י רשות ניקוז קישון.
נקודת החציה נמצאה בחיפוש מדוקדק במפות כדי לא לעבור בשטחים פרטיים של בעלי הקרקעות
ולבסוף נמצאה הישועה בדמות ה"מתרוכה"- זו דרך השייכת למדינה עוד על פי המפות התורכיות - דרך עם זכות מעבר ציבורי.
ממשיכים לפי סימון האבנים הברור בשטח, עוד עליה קטנה ואנחנו מתקרבים לגלישה המהנה למרכז שטח ושם סוגרים את המעגל.מוזמנים לכוס קפה שנטחן במקום.

הרחבת סינגל אלון הגליל מהווה שידרוג אמיתי ומקנה לסינגל אלון הגליל עצמאות כמסלול יפיפה ואיכותי העומד בזכות עצמו - 20 ק"מ, 420 מ' גובה מצטבר.

במקום יש מפה חינמית של קק"ל למסלול הקצר של 10 ק"מ.
ומפה מוגדלת של שביל נט לסינגל המקומי.