כתב: בני איזנברג

לכל רמה  אורך המסלול: 22 ק''מ  זמן: 3.5 שעות רמה
מקורות מים עתיקות הרכיבה במסלול מסוכנת מסלול מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח פק''ל קפה      עונה: כל השנה מומלץ
ניסע בכביש מס' 40 דרומה. בצומת חלוקים נמשיך דרומה עד למדרשת בן גוריון. איך מגיעים
שווה רק כמסלול לילי. לא מומלץ בחורף כשיש חשש לשטפונות.
המסלול מתחיל במדרשת בן גוריון. משם נרכב לכביש הראשי - 40 עליו עולים צפונה. ב 1.9 ק"מ פונים ימינה לשביל הראשון שלנו. עם השביל עולים לצפון מערב לאורך כ 1.4 ק"מ. השביל מתעקל ימינה לסכר הרועה. בסכר הרועה אנחנו שוב מתעקלים ימינה ואז אנחנו בכיוון צפון מזרח. ממשיכים בכיוון זה כ - 2.5 ק"מ תוך כדי חציה זהירה של כביש מס - 40. אחרי כבש 40 ב 200 מטר פונים פניה חדה לכיוון דרום ונוסעים כשני קילומטר עד למפגש עם נחל נוקד. נחל נוקד מתפתל בכיוון כללי מזרח וא מתיישר דרומה. את הקפה יש לחמם לפני נקודת הרום המירבית. הלילה יראה מדהים וריח הקפה יזכר לכם באופן חד וברור. המקום מדהים. לאחר שיחות גברים והקשבה לשקט המדהים נמשיך בירידה מהרכס. זיכרו שהבדלי הגובה לא נראים טוב לאור ירח ריכבו בזהירות - הורידו מהירות אם המסלול אינו ברור לכם לאורך 30 המטרים הקרובים. נחלוף על פני אתר ארכיאולוגי (לא מדהים). נגיע לכביש 204 בו נפנה ימינה ונסע עד לחניון הרועה (בו פנינו בהתחלת המסלול שמאלה) הפעם נפנה ימינה לכיוון דרום מזרח ולאחר כ-100 מטר נעלה על דרך עפר ואחרי עוד כ 400 מטר נתעקל מעט מזרחה עם דרך העפר שתקח אותנו לאורך המטעים קטע זה נמשך כקילומטר לאחריו פניה חדה מערבה בשאיפה לכיוון נקודת המוצא החניון במדרשת שדה בוקר.
הר הנגב, הנגב הצפוני והמערבי איזור
מדרשת שדה בוקר מקום
הנגב התיכון (15) מפת ס"ש

רכס חלוקים - נחל נוקד
כמה הערות על המסלול מאת: sachi
בתאריך: 1/3/2010   שעה: 12:59
1) אפשר (ואולי אפילו עדיף) גם ביום. עדיף - בגלל הנוף שלא רואים בלילה, ובגלל הצבעונים המכסים (מכסים יחסית, זה לא בארי כאן) את צידי השביל בעליה לרכס חלוקים.
2) מפת "שביל נט" של שדה בוקר נותנת מידע מצוין על המסלול(ים) באזור. מומלץ להצטייד מראש, או בחנות גיאופן במדרשה. לחנות מומלץ להיכנס בכל מקרה ולקבל טיפים הערות והארות רלוונטיות לאותו יום.
3) לאורך המסלול יש מספר נקודות יציאה לכיוון הכביש וחזרה למדרשה (או מקום אחר בו השארתם את הרכב) - חשוב למקרה הצורך
4) היינו שם בסופ"ש האחרון - גשום וסוער במרכז הארץ. כאן היה מזג אוויר אידיאלי, עד רגע מסוים בו התכסו השמיים בעננים שחורים ורעמים התגלגלות על הנוף. התעלמנו מהראשון, מהשני, אבל אחרי עוד 2-3 רעמים הבנו שיותר מידי צ´אנסים לא נקבל, אז ניצלנו את אחת הנקודות מסעיף 3, וחזרנו לרכבים עם טיפות הגשם הראשונות והרבה טעם של עוד, על מנת להשלים את החצי השני של המסלול.

תוספת למסלול מאת: נגה
בתאריך: 16/10/2003   שעה: 01:22
הציון הוא ארבעה הרים
המסלול נפלא לאוהבי מדבר גם בשעות היום ולא רק בלילה (במזג אוויר נוח, כמובן). אנחנו התחלנו אותו מחניון הרועה (יש תחנת דלק ליד וגם בית קפה) ורכבנו על דרך שמסומנת בסימון שבילים אדום. ביציאה מנחל נוקדים, במקום לפנות ימינה עם הכביש ולחזור לנקודת ההתחלה, פנינו שמאלה עם הכביש עד שחברנו לסימון שבילים שחור לכיוון בורות חצץ. המשכנו עם הדרך עד לסימון שבילים אדום - יש כמה עליות קטלניות, שימו לב. (פה פיספסנו את הפניה להר קטום, אבל אומרים שזה מומלץ) והמשכנו לכיוון הר צרור (בשלב מסויים סימון השבילים נעשה כחול). עם ציר הנפט חזרנו לקיבוץ שדה בוקר ולרכב שהושאר שם.
שימו לב שבשמורות טבע מותר לרכב רק בדרך שמיועדת לרכב, אחרת יהיה לכם עסק (לא נעים) עם הפקחים.