כתב: אור בנימיני

מתקדמים  אורך המסלול: ק''מ 7  זמן: 1 רמה
עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה הרכיבה במסלול מסוכנת סינגלים מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
  • נסיעה על כביש מס' 1 (ת"א - י"ם) ירידה במחלף שער הגיא לכביש 35.
  • נסיעה עד צומת האלה.
  • בצומת האלה פונים שמאלה לכביש 375 וממשיכים עד צומת זנוח.
  • בצומת זנוח ממשיכים ישר ולאחר כ-150 מ' ישנו חניון ומסלול לבית הבד.
  • מחנים את הרכב וחוזרים לכביש ומתחילים ברכיבה עם כיוון העלייה.
איך מגיעים

העליה בכביש:

• אורך המסלול: כ- 3 ק"מ,
  • טכני: דרגת קושי גבוהה,
  • משך הרכיבה הינו כ-30 דקות,
  • רצוי להיזהר מפני שהכביש צר מאוד.

הסינגל:

• לאחר עליה מפרכת מגיעים להצלבות דרכי עפר כאשר משמאל ישנו חניון לרכב.
  • נכנסים לחניון (שמאלה) ומיד מצד שמאל ישנו שביל הנקרא: "דרך הקיסר".
  • מתחילים הרכיבה בסינגל לא נורמלי, לאחר כ-500 מ' ישנו שביל קטן משמאל, קשה מאוד לראות (ממומלץ לרכב בהתחלה בערנות מלאה, פונים בשביל והדרך הופכת לכיפית עוד יותר).
  • לאחר ירידה ממושכת נגיע לגשר, נחצה אותו ואת הכביש (בזהירות) ונמשיך בשביל ממול.
    נמשיך ברכיה ובהמשך ישנו מזלג, פונים שמאלה מגיעים למדרגות רומיות ומשם נמשיך עד הרכבים.

הערות:

•  ניתן להגיע למסלול בשני רכבים ולדלג על החלק הראשון (העלייה בכביש) ע"י הקפצה.
  • מסלול כיפי ואתגרי, חשוב לחבוש קסדה ואמצעי מיגון נוספים!!!
  • מיגון ידיים ורגליים + קסדת פול פייס מומלץ
  • כדאי לרכב את המסלול יותר מפעם אחד, כל המרבה הרי זה משובח.

אקסטרות:

ירושלים והסביבה איזור
154558, 1124410 מקום
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

דרך קיסר
מסלול פצצה מאת: ניר ישראלי
בתאריך: 25/2/2006   שעה: 18:59
היום יום שבת רכבנו אני ויהודה את המסלול .התחלנו את בעלייה קשה וטובה והמשכנו בסינגל המענג.מומלץ ביותר לעשות את המסלול ולא לשכוח להביא מגנים .

בהמשך להערה הקודמת שלי מאת: kagan
בתאריך: 27/10/2005   שעה: 23:31
אתמול חזרתי משם ושמתי לב שלא זכרתי את השביל הכחול שעולה על השלוחה..בכול אופן יש שלוש אפשרויות לעלות
1. כאשר השביל הכחול מתחיל לטפס בשלוחה והוא נפרד במזלג מהשביל שממשיך בואדי -ניתן להמשיך בואדי עד המפגש עם שביל ישראל (כפי שתארתי בהמלצה למטה)
2. אפשרות שניה להמשיך בשביל הכחול ולתת
בראש עד חירבת חנות..
3. להמשיך עם הביל הכחול לתת בראש כמעט עד הפסגה ואז..לרדת בשביל דאבל מקסים עד עין מטע ולאחר הפסקה לעלות כפי שתארתי בהמלצה למטה!

איך שלא תגיעו למעלה מחכה לכם ירידה חלומית מהירה וטכנית בדרך הקיסר! 3ץ5 ק"מ של שיכרון חושים

לא לשכוח לבקר בעין מטע מאת: kagan
בתאריך: 24/10/2005   שעה: 09:36
למי שמעוניין גם לטייל ולא רק לכייף בדרך הקיסר- מומלץ להתחיל (כמו שנכתב בתגובה של אבי 18/10) בכניסה לנחל זנוח - לרכב לאורך הנחל על שביל כחול עד מפגש עם שביל ישראל (כתום כחול לבן) בחורשת אקלפטוסים..מעין מטע נובע מקום מקסים...לטפס לכיוון חרבת חנות בשביל ישראל (כאן יש אפשרות טכנית יותר בשביל שחור...) עד הפסגה חירבת חנות..רגע לפני שנכנסים לאטרף ויורדים מומלץ להכנס לחירבה -בית כנסת עתיק - ולראות ריצפת פסיפס צבעונית מדהימה כמעט שלמה (מכוסה בחול..יש להזיז את החול באמצעות מטאטא שתמיד במקום או באמצעות ידיים ..לא לשכוח לכסות אחרי שהולכים ..רק ככה נשמר הפסיפס המדהים) ...ועכשיו...לגולת הכותרת של הטיול ירידה בשביל הקיסר!!!!!!!!! כשמגיעים לבית הבד ממשיכים קצת על הכביש חוצים אותו וממשיכים עדיין בשביל ישראל עד המפגש עם כביש ממשיכים על הכביש עוד כ 500 מטר עד הכניסה לנחל ולרכב שמחכה לנו שם -שווה!!!!!!!!!!!

דרך נוספת לעלות מאת: אבי
בתאריך: 18/10/2005   שעה: 15:23
פונים לאיזור התעשיה בית שמש (לכיוון מערת הנטיפים) ממשיכים בנסיעה ישר עוד כ 500 מ' אחרי המחצבה משמאל ישנה דרך חסומה בשער שניתן לעקוף מימין ברכב. נוסעים 800 מ' עד שמגיעים למתקן מגודר.מתחילים ברכיבה שמאלה בעליה הדרך מתחברת לשביל הכחול שוב שמאלה ניתן לרכיבה נוחה לכל אורכו 35 דקות עד למעלה בדרך יפה. בסיום חותכים ימינה בשביל ומגיעים לרכב.

דן מאת: דן בר-און
בתאריך: 1/7/2004   שעה: 15:27
הציון הוא ארבעה הרים
ניתן גם לעלות דרך שביל שיוצאת מחניון בית הבד בצד הדרומי ומגיע לחורבת חנות.

אין ספק שזה מדד לשיפור טכני!!! מסלול נהדר! מאת: אדם כהן
בתאריך: 5/12/2003   שעה: 18:21
הציון הוא ארבעה הרים
ומלץ מאוד להביא מגינים מלאים כדי שהפחד לנסות דברים באמת חדשים יהיה מוקטן וכך השיפור עולה....

מהמסלולים הטובים שרכבתי בהם, אבל ברמה טכנית גבוהה מאת: נעם גרינבוים
בתאריך: 20/4/2003   שעה: 20:39
אפשר לחנות בחרבת חנות, לרדת את המסלול באופניים ולמטה ושהנהג יתפוס טרמפ לנק' החנייה (3 ק"מ). נראה לי הכי יעיל.

קטלני !!!!! מאת: איתמר
בתאריך: 10/4/2003   שעה: 22:14
עשיתי את המסלול הזה לפני בערך שבועיים, ותאמינו לי זה מסלול חבל על הזמן! . אומנם יש פה ושם קטעים מסוכנים שלא כל כך מוצלח לרדת שיש גשם, אבל מסלול אדיר.
נ.ב: לא כדי לבוא בהיום אחרי שיורד שם גשם.

עוד אפשרות לעליה מאת: איתי
בתאריך: 4/11/2002   שעה: 09:34
ניתן לירכב מבית הבד בכביש למעלה עד למקום שבו הסינגל חוצה את הכביש (הקטע ה"פחות" מסוכן של הכביש ומשם לעלות דרך הסינגל , לי אישית עליה דרך סינגל עוברת הרבה יותר מהר מעליה דרך כביש וגם הרבה יותר מהנה ומאתגרת.
על הכביש יש לירכב ממש בזהירות הוא דיי מפחיד.

נישמע מאוד כיף מאת: מיכאל
בתאריך: 2/11/2002   שעה: 13:20
נישמע לי ממש מועלהת פעם הבא יסע לשם

כל מילה אמת מאת: palmer
בתאריך: 4/10/2002   שעה: 15:20
מומלץ מגנים.
מומלץ לעשות את המסלול כמה פעמים , מפעם לפעם הוא נעשה מהיר יותר.

חשוב מאוד לצין מאת: אור בנימיני
בתאריך: 1/10/2002   שעה: 02:34
העליה הנוספת שמדובר עליה (נחל צרצר+הי יערן) מאוד מאוד קשה, בתור אחד שעבר במסלול לא ניתן לרכב בה, הליכה ארוכה יחסית ברגל (קרוב ל-3/4 שעה), אבל הנוף מדהים!!!

אפשרות נוספת לעליה מאת: ניר סמואל
בתאריך: 30/9/2002   שעה: 18:35
הציון הוא ארבעה הרים
ניתן לעלותדרך נחל צרצר - שהשביל אליו מתחיל מעט (כ 100מ') מתחת לבית הבד ועולה דרומית לכביש ומתחבר להר יערן ומשם לחירבת חנות - נק' המוצא של הדרך. עליה קשה,נופים יפים ולהפוך את המסלול למעגלי. כמו כן - לא לפספס את הפסיפס בחירבת חנות ולהקפיד לחסותו חזרה. בנוסף בנק' חציית הכביש ישנו בור מים רומי בסגנון נבטי -מומלץ להציץ.